Plus
Vyzkoušejte prémiový účet
0   Položek
#
0,00 CZK
Váš košík je prázdný

Alternátor pro vaše auto

Generátor objednejte si levně
Značka vozidlo Alternátor obrovský výběr online
Výměna Alternátor: Videonávod pro opravu
Jak vyměnit alternátor na MERCEDES-BENZ 190 W201 [NÁVOD]

Jak vyměnit alternátor na MERCEDES-BENZ 190 W201 1982, 1983, 1984, 1985, 1986, 1987, 1988, 1989, 1990, 1991, 1992, 1993 [NÁVOD] | AUTODOC Na naší...

Video návod, který vám krok po kroku ukáže, jak si svépomocí opravit auto. Staňte se amatérským mechanikem s Autodoc.

Generátor pro Top výrobců
Alternátor v značková kvalita: Top výrobci
  • originální RIDEX Alternátor
  • originální CV PSH Alternátor
  • originální AS-PL Alternátor
  • originální ROTOVIS Automotive Electrics Alternátor
  • originální VALEO Alternátor
  • originální ALANKO Alternátor
  • STARK
  • LUCAS ELECTRICAL
  • EUROTEC
  • MESSMER
  • HELLA
  • BOSCH
  • DENSO
  • CASCO
  • MAGNETI MARELLI
  • JP GROUP
  • DRI
  • ELSTOCK
  • MAPCO
  • Henkel Parts
  • ERA
  • LUCAS
  • DELCO REMY
  • VEMO
Více
Nejprodávanější produkty: Generátor
Nejkvalitnější náhradní díly ze Alternátor sekce. Nabízíme obrovský výběr náhradních dílů různých značek pro Alternátor a mnohé jiné výhodné nabídky pro autodíly podle vašeho výběru.
-26%
kupte si Generátor 4G0004 kdykoliv
Alternátor
Číslo produktu: 4G0004
3144,16 CZK
vč. 21% DPH, Doprava zdarma
  • generátor-nabíjecí proud [A]: 140
  • Napětí [V]: 12
  • remenice - Ø [mm]: 56,2
  • řemenice: s volnoběžnou řemenicí
  • Počet žeber: 6
  • Délka 3 [mm]: 61,5
  • Délka (v mm): 42, 14
  • RIDEXAlternátor
  • Číslo produktu4G0004
  • Cena doporučená výrobcem 4248,87 CZK
  • Naše cena 3144,16 CZK
  • Stav  Nové
Údaje
-26%
kupte si Alternátor 4G0037 kdykoliv
Alternátor
Číslo produktu: 4G0037
2941,54 CZK
vč. 21% DPH, bez nákladů na doručení,
  • generátor-nabíjecí proud [A]: 100
  • Napětí [V]: 14
  • remenice - Ø [mm]: 58
  • řemenice: s volnoběžnou řemenicí
  • Počet žeber: 7
  • Provedení zástrčky-ID: L-IG-RLO-M Plug 203
  • Provedení palubní sítě: pro vozidla s 12V palubní sítí
  • Vrt-Ø 1 [mm]: 8
  • Tloušťka / síla 1 [mm]: 60
  • Délka 3 [mm]: 71
  • Vrt - Ø 2 [mm]: 10
  • Délka (v mm): 57
  • Netto váha [kg]: 5,9
  • RIDEXAlternátor
  • Číslo produktu4G0037
  • Cena doporučená výrobcem 3975,05 CZK
  • Naše cena 2941,54 CZK
  • Stav  Nové
Údaje
-26%
kupte si Generátor 4G0127 kdykoliv
Alternátor
Číslo produktu: 4G0127
3413,77 CZK
vč. 21% DPH, Doprava zdarma
  • generátor-nabíjecí proud [A]: 150
  • Napětí [V]: 14
  • remenice - Ø [mm]: 59
  • řemenice: s volnoběžnou řemenicí
  • Počet žeber: 6
  • Provedení zástrčky-ID: L-DFM Plug 121
  • Provedení palubní sítě: pro vozidla s 12V palubní sítí
  • Svorka: B+ M8
  • Vrt-Ø 1 [mm]: 10,5
  • Tloušťka / síla 1 [mm]: 92,5
  • Délka 3 [mm]: 74
  • Délka (v mm): 48, 42
  • Netto váha [kg]: 7,2
  • RIDEXAlternátor
  • Číslo produktu4G0127
  • Cena doporučená výrobcem 4613,20 CZK
  • Naše cena 3413,77 CZK
  • Stav  Nové
Údaje
-26%
kupte si Alternátor 4G0119 kdykoliv
Alternátor
Číslo produktu: 4G0119
3301,38 CZK
vč. 21% DPH, Doprava zdarma
  • generátor-nabíjecí proud [A]: 130
  • Napětí [V]: 14
  • řemenice: s volnoběžnou řemenicí
  • Počet drážek: 7
  • Provedení zástrčky-ID: PL146
  • Průměr v mm: 58
  • RIDEXAlternátor
  • Číslo produktu4G0119
  • Cena doporučená výrobcem 4461,33 CZK
  • Naše cena 3301,38 CZK
  • Stav  Nové
Údaje
-26%
kupte si Generátor DAN1119 kdykoliv
Alternátor
Číslo produktu: DAN1119
4311,33 CZK
vč. 21% DPH, Doprava zdarma
  • generátor-nabíjecí proud [A]: 120
  • Napětí [V]: 14
  • remenice - Ø [mm]: 54
  • řemenice: s volnoběžnou řemenicí
  • Počet žeber: 6
  • Provedení palubní sítě: pro vozidla s 12V palubní sítí
  • nový díl
  • Kvalita, jakost: OE
  • DENSOAlternátor
  • Číslo produktuDAN1119
  • Cena doporučená výrobcem 5826,12 CZK
  • Naše cena 4311,33 CZK
  • Stav  Nové
Údaje
-26%
kupte si Alternátor 0 124 525 525 kdykoliv
Alternátor
Číslo produktu: 0 124 525 525
5511,71 CZK
vč. 21% DPH, Doprava zdarma
  • generátor-nabíjecí proud [A]: 140
  • Napětí [V]: 14
  • remenice - Ø [mm]: 56,2
  • řemenice: s volnoběžnou řemenicí
  • Počet drážek: 6
  • Směr otáčení: směr otáčení ve smyslu otáčení hodinových ručiček
  • Provedení generátoru: bez vakuového čerpadla
  • Způsob upevnění: dvojité kyvné rameno
  • doporučené rozšíření opravy: Klínový řemen/klínový žebrový řemen
  • Délka (v mm): 182
  • BOSCHAlternátor
  • Číslo produktu0 124 525 525
  • Cena doporučená výrobcem 7448,25 CZK
  • Naše cena 5511,71 CZK
  • Stav  Nové
Údaje
-26%
kupte si Generátor 0 986 038 090 kdykoliv
Alternátor
Číslo produktu: 0 986 038 090
5587,54 CZK
vč. 21% DPH, Doprava zdarma
  • generátor-nabíjecí proud [A]: 90
  • Napětí [V]: 14
  • remenice - Ø [mm]: 65
  • řemenice: s řemenicí
  • Počet drážek: 1
  • Výměnný díl
  • Směr otáčení: směr otáčení ve smyslu otáčení hodinových ručiček
  • Provedení generátoru: bez vakuového čerpadla
  • Způsob upevnění: jednoduché kyvné rameno
  • doporučené rozšíření opravy: Klínový řemen/klínový žebrový řemen
  • Svorka: B+(M8),D+(M5),W
  • Délka (v mm): 185
  • Vzdálenost mezi řemenicí a generátorem [mm]: 110
  • BOSCHAlternátor
  • Číslo produktu0 986 038 090
  • Cena doporučená výrobcem 7550,73 CZK
  • Naše cena 5587,54 CZK
  • Stav  Propracované
Údaje
-26%
kupte si Alternátor 8EL 011 710-381 kdykoliv
Alternátor
Číslo produktu: 8EL 011 710-381
3428,56 CZK
vč. 21% DPH, Doprava zdarma
  • generátor-nabíjecí proud [A]: 90
  • Napětí [V]: 14
  • remenice - Ø [mm]: 56
  • řemenice: s volnoběžnou řemenicí
  • Počet žeber: 6
  • Zpětné vracení starého dílu není vyžadováno
  • Nový díl bez zástavy
  • Montáž / demontáž musí provést odborný personál!
  • HELLAAlternátor
  • Číslo produktu8EL 011 710-381
  • Cena doporučená výrobcem 4633,19 CZK
  • Naše cena 3428,56 CZK
  • Stav  Nové
Údaje
Alternátor: vyberte si z 75563 možností na AUTODOC

Alternátor od 71 výrobců za ceny od 782,81CZK do 136578,80CZK

Nejprodávanější produkty:
J5110308 9030920 9051306 9090017 12060003 LRA02815
Od oblíbených výrobců:
RIDEX CV PSH AS-PL ROTOVIS Automotive Electrics VALEO ALANKO
Pro oblíbené značky aut:
VW SKODA BMW FORD AUDI MERCEDES-BENZ
Alternátor – technické vlastnosti:
generátor-nabíjecí proud [A]: remenice - Ø [mm]: řemenice:
70 55 65 54 s volnoběžnou řemenicí s řemenicí
65 100 56 57,5 s řemenicí pro žebrovaný klínový řemen s vícenásobnou řemenicí
80 150 60 58 bez řemenice Řemenice

Získejte víc informací o Alternátor – funkce, diagnóza, příčiny poruchy a intervaly výměny

Alternátor auta je zařízení, které přetváří mechanickou sílu rotace klikové hřídele na elektrický proud. Energie, kterou vytváří, se používá k nabíjení autobaterie a napájení různých elektrických zařízení během chodu motoru. V některých autech se tato jednotka používá také k nastartování motoru.

Druhy

  • S uhlíkovými kartáči. Jsou to nejběžnější alternátory. V těchto zařízeních je vinutí budiče instalované na hřídeli rotoru. Budící proud proudí do rotoru přes uhlíkové kartáče.
  • Bez kartáčů. Jsou méně časté. Jsou spolehlivé a odolné. Tyto alternátory mají vinutí budiče instalována přímo na statoru. Elektrická síla je tvořena díky změně v magnetické vodivosti vzduchové mezery mezi rotorem a statorem.

Zařízení se kromě toho liší i velikostí, vzájemnou polohou vůči svým prvkům, výkonem a silou.

Kromě běžných alternátorů existují i kombinované sestavy startéru a alternátoru. Obvykle se instalují do hybridních vozidel nebo aut se systémem Start-stop.

Tipy k používání

Po provedení jakékoliv opravy nebo kontroly jednotky se vždy ujistěte, že vodiče jsou správně zapojené. Narušení polarity může vést k poškození diod usměrňovače a regulátoru napětí. Pokud odpojíte alternátor od autobaterie během chodu motoru, můžete tím poškodit celý elektrický systém auta. Nikdy jednotku nekontrolujte, zda je funkční, pomocí jiskry připojením pozitivní svorky ke karoserii auta. Nestartujte jiné auto pomocí startovacích kabelů, když motor vašeho auta běží.

Motorový prostor ve vašem autě udržujte čistý. Zašpinění je nebezpečné pro kryt jednotky - což může vést ke korozi, i pro elektrické kontakty - které mohou zoxidovat. Nezapomeňte ochránit alternátor před vodou při mytí motoru, například jeho zakrytím odolnou plastovou taškou.

Pravidelně kontrolujte pohonný mechanismus. Příliš silně utažený řemen nebo nesprávně instalované válečky mohou způsobit předčasné selhání ložiska kladky. Nezapomeňte na fakt, že kladka je také spotřebitelný prvek. Výrobci obvykle uvádějí její přesnou životnost v návodu k použití auta. Když se životnost skončí, kladku vyměňte.

Vyhněte se jízdě po hlubokých výmolech. Pokud není jiné cesty, přejděte přes ně opatrně a pomalu. Změny teplot mohou poškodit jednotku.

Příznaky selhání

Selhání diodového můstku, selhání regulátoru napětí, přetržený nebo uvolněný hnací řemen téměř vždy vedou k slabému nabití autobaterie. Pokud varovné světlo vaší autobaterie neustále bliká během jízdy, obvykle bude třeba zkontrolovat alternátor. Pokud jsou přední světla vašeho auta ztlumená, a zvuk klaksonu rachotí během chodu motoru, může to indikovat poškození jednotky. V případě opotřebovaného ložiska můžete zpod kapoty slyšet zvláštní hučení. Pískání obvykle indikuje přetržení řemene nebo přítomnost oleje na řemeni.

Příčiny selhání

Voda nebo směs oleje a špíny, které se dostaly na palubní okruh diodového můstku, a také otočení polarity zapojení, mohou způsobit vypálení můstku. Otočená polarita je velmi nebezpečná pro ostatní součástky alternátoru, včetně regulátoru napětí, který může takéselhat po zkratu v elektrickém systému auta. Nesprávně instalovaná napínací kladka a napínače, a také chyby při instalaci řemenu, mohou vést k poškození řemenice. Kartáče selžou vlivem normálního opotřebení a poškození.

Autodoc.cz: pouze kvalitní automobilové produkty

V našem online obchodě si vždy můžete koupit alternátor pro vaše auto za zlevněnou cenu. Přihlaste se k odběru našich novinek a budete dostávat aktuální informace o komponentech pro vaše auto.

faq
Jak zajistit, aby alternátor fungoval co nejdéle?

Chcete-li předejít předčasnému selhání této součástky, postupujte takto:

  • Vyhýbejte se hlubokým loužím nebo zpomalte, když přes ně musíte projít. Vlhkost přítomna na této součástce způsobí její poškození.
  • Při čištění prostoru pod kapotou ochraňte alternátor a jiné elektrické komponenty před vodou pomocí polyetylenové fólie.
  • Vyčistěte jednotku stlačeným vzduchem během každé kontroly a pravidelné údržby motoru.
  • Pravidelně kontrolujte a nastavte napnutí drážkovaného klínového řemene.
  • K utažení upevnění použijte momentový klíč.
  • Vyhněte se instalaci dodatečného vybavení pro ochranu elektrického systému auta před přetížením.
Jak zjistit selhání alternátoru?

Prvním krokem kontroly jednotky je zhodnocení jejího vizuálního stavu. Kryt by neměl mít žádné praskliny ani prohlubně, a řemen nesmí mít kritické odřeniny nebo poškozené části. Na vodičích nesmí být žádné ohyby a v místě spojení se svorkami se nesmí tvořit jiskry.

Dalším krokem je změření napětí na svorkách autobaterie, k čemuž budete potřebovat multimetr. Napětí by mělo mít hodnotu 12,5-12,7 V při vypnutém motoru, a 13,8-14,5 V při zapnutém motoru, a vypnutém veškerém elektrickém vybavení. Pod zátěží, se zapnutou klimatizací, světly, ohřívačem, a ohříváním oken, by tato hodnota neměla být nižší než 13,7-14,0 V.

Pokud se objeví jakékoliv selhání, součástku odstraňte a rozeberte. Stupeň opotřebení kartáčů určíte pomocí změření jejich výšky, a u kontaktních kroužků změřením jejich průměru. Změřte odpor vinutí statoru a rotoru a diodového můstku, díky čemuž budete moci určit, zda je v systému otevřený okruh. Porovnejte si získané údaje s údaji, které jsou uvedeny v technické dokumentaci vozidla.

Jak svépomocí opravit nebo vyměnit alternátor?

Proces se může lišit pro auta různých značek a modelů. Většinou to závisí na uspořádání součástek pod kapotou. V některých autech může být přístup k jednotce umožněn hned po otevření kapoty, ale v jiných autech bude možná nutné dostat se k jednotce ze spodní strany vozu. Proces výměny obvykle zahrnuje tyto kroky:

  1. Odpojte negativní svorku z autobaterie.
  2. Odstraňte součástky, které blokují přístup k alternátoru.
  3. Odstraňte hnací řemen.
  4. Vyfoťte nebo zaznamenejte vodiče, abyste se při instalaci vyhnuli chybě. Odpojte je.
  5. Odšroubujte všechny upevňovací prvky a odstraňte jednotku.
  6. Nainstalujte novou součástku.
  7. Vizuálně zkontrolujte řemen a kladky. Podle potřeby je vyměňte.
  8. Zapojte všechny kontakty a nainstalujte odstraněné součástky zpět na své místo.

Oprava alternátoru se skládá z výměny kontaktních kroužků a kartáčů, ložisek, spojky setrvačníku a diodového můstku. Pokud máte zkušenosti s takovými opravami, můžete to udělat i sami. Jinak raději vyhledejte pomoc od elektrikáře v autoservisu.