Alternátor pro vaše auto
Generátor objednejte si levně
-
Bezpečná objednávka 200 dnů
-
Рraktická aplikace pro nákup náhradních dílů
-
Videa, jak opravit auto

Generátor pro Top výrobců
Generátor pro top modely aut
Alternátor v značková kvalita: Top výrobci
Nejprodávanější produkty: Generátor
Alternátor: Jaká je cena tohoto produktu?
V závislosti na vozidle, výrobci a specifikacích se cena produktů v kategorii Alternátor pohybuje od 3286 CZK do 12515 CZK.
Alternátor od 78 výrobců za ceny od 3286CZK do 12515CZK
Nejprodávanější produkty: | |||||
---|---|---|---|---|---|
J5110308 | 9030920 | 9051306 | 9090017 | 12060003 | LRA02815 |
Od oblíbených výrobců: | |||||
RIDEX | AS-PL | STARK | LUCAS ELECTRICAL | CV PSH | ALANKO |
Pro oblíbené značky aut: | |||||
VW | SKODA | BMW | FORD | AUDI | MERCEDES-BENZ |
Alternátor – technické vlastnosti: | |||||
---|---|---|---|---|---|
generátor-nabíjecí proud [A]: | remenice - Ø [mm]: | řemenice: | |||
70 | 55 | 65 | 54 | s volnoběžnou řemenicí | s řemenicí pro žebrovaný klínový řemen |
65 | 100 | 60 | 56 | s řemenicí | s vícenásobnou řemenicí |
80 | 150 | 54,3 | 58 | bez řemenice | - |
Získejte víc informací o Alternátor – funkce, diagnóza, příčiny poruchy a intervaly výměny
Alternátor auta je zařízení, které přetváří mechanickou sílu rotace klikové hřídele na elektrický proud. Energie, kterou vytváří, se používá k nabíjení autobaterie a napájení různých elektrických zařízení během chodu motoru. V některých autech se tato jednotka používá také k nastartování motoru.
Druhy
- S uhlíkovými kartáči. Jsou to nejběžnější alternátory. V těchto zařízeních je vinutí budiče instalované na hřídeli rotoru. Budící proud proudí do rotoru přes uhlíkové kartáče.
- Bez kartáčů. Jsou méně časté. Jsou spolehlivé a odolné. Tyto alternátory mají vinutí budiče instalována přímo na statoru. Elektrická síla je tvořena díky změně v magnetické vodivosti vzduchové mezery mezi rotorem a statorem.
Zařízení se kromě toho liší i velikostí, vzájemnou polohou vůči svým prvkům, výkonem a silou.
Kromě běžných alternátorů existují i kombinované sestavy startéru a alternátoru. Obvykle se instalují do hybridních vozidel nebo aut se systémem Start-stop.
Tipy k používání
Po provedení jakékoliv opravy nebo kontroly jednotky se vždy ujistěte, že vodiče jsou správně zapojené. Narušení polarity může vést k poškození diod usměrňovače a regulátoru napětí. Pokud odpojíte alternátor od autobaterie během chodu motoru, můžete tím poškodit celý elektrický systém auta. Nikdy jednotku nekontrolujte, zda je funkční, pomocí jiskry připojením pozitivní svorky ke karoserii auta. Nestartujte jiné auto pomocí startovacích kabelů, když motor vašeho auta běží.
Motorový prostor ve vašem autě udržujte čistý. Zašpinění je nebezpečné pro kryt jednotky - což může vést ke korozi, i pro elektrické kontakty - které mohou zoxidovat. Nezapomeňte ochránit alternátor před vodou při mytí motoru, například jeho zakrytím odolnou plastovou taškou.
Pravidelně kontrolujte pohonný mechanismus. Příliš silně utažený řemen nebo nesprávně instalované válečky mohou způsobit předčasné selhání ložiska kladky. Nezapomeňte na fakt, že kladka je také spotřebitelný prvek. Výrobci obvykle uvádějí její přesnou životnost v návodu k použití auta. Když se životnost skončí, kladku vyměňte.
Vyhněte se jízdě po hlubokých výmolech. Pokud není jiné cesty, přejděte přes ně opatrně a pomalu. Změny teplot mohou poškodit jednotku.
Příznaky selhání
Selhání diodového můstku, selhání regulátoru napětí, přetržený nebo uvolněný hnací řemen téměř vždy vedou k slabému nabití autobaterie. Pokud varovné světlo vaší autobaterie neustále bliká během jízdy, obvykle bude třeba zkontrolovat alternátor. Pokud jsou přední světla vašeho auta ztlumená, a zvuk klaksonu rachotí během chodu motoru, může to indikovat poškození jednotky. V případě opotřebovaného ložiska můžete zpod kapoty slyšet zvláštní hučení. Pískání obvykle indikuje přetržení řemene nebo přítomnost oleje na řemeni.
Příčiny selhání
Voda nebo směs oleje a špíny, které se dostaly na palubní okruh diodového můstku, a také otočení polarity zapojení, mohou způsobit vypálení můstku. Otočená polarita je velmi nebezpečná pro ostatní součástky alternátoru, včetně regulátoru napětí, který může takéselhat po zkratu v elektrickém systému auta. Nesprávně instalovaná napínací kladka a napínače, a také chyby při instalaci řemenu, mohou vést k poškození řemenice. Kartáče selžou vlivem normálního opotřebení a poškození.
Autodoc.cz: pouze kvalitní automobilové produkty
V našem online obchodě si vždy můžete koupit alternátor pro vaše auto za zlevněnou cenu. Přihlaste se k odběru našich novinek a budete dostávat aktuální informace o komponentech pro vaše auto.
Jak vyměnit alternátor na MERCEDES-BENZ 190 W201 1982, 1983, 1984, 1985, 1986, 1987, 1988, 1989, 1990, 1991, 1992, 1993 [NÁVOD] | AUTODOC Na naší...
Video návod, který vám krok po kroku ukáže, jak si svépomocí opravit auto. Staňte se amatérským mechanikem s Autodoc.
Chcete-li předejít předčasnému selhání této součástky, postupujte takto:
- Vyhýbejte se hlubokým loužím nebo zpomalte, když přes ně musíte projít. Vlhkost přítomna na této součástce způsobí její poškození.
- Při čištění prostoru pod kapotou ochraňte alternátor a jiné elektrické komponenty před vodou pomocí polyetylenové fólie.
- Vyčistěte jednotku stlačeným vzduchem během každé kontroly a pravidelné údržby motoru.
- Pravidelně kontrolujte a nastavte napnutí drážkovaného klínového řemene.
- K utažení upevnění použijte momentový klíč.
- Vyhněte se instalaci dodatečného vybavení pro ochranu elektrického systému auta před přetížením.
Prvním krokem kontroly jednotky je zhodnocení jejího vizuálního stavu. Kryt by neměl mít žádné praskliny ani prohlubně, a řemen nesmí mít kritické odřeniny nebo poškozené části. Na vodičích nesmí být žádné ohyby a v místě spojení se svorkami se nesmí tvořit jiskry.
Dalším krokem je změření napětí na svorkách autobaterie, k čemuž budete potřebovat multimetr. Napětí by mělo mít hodnotu 12,5-12,7 V při vypnutém motoru, a 13,8-14,5 V při zapnutém motoru, a vypnutém veškerém elektrickém vybavení. Pod zátěží, se zapnutou klimatizací, světly, ohřívačem, a ohříváním oken, by tato hodnota neměla být nižší než 13,7-14,0 V.
Pokud se objeví jakékoliv selhání, součástku odstraňte a rozeberte. Stupeň opotřebení kartáčů určíte pomocí změření jejich výšky, a u kontaktních kroužků změřením jejich průměru. Změřte odpor vinutí statoru a rotoru a diodového můstku, díky čemuž budete moci určit, zda je v systému otevřený okruh. Porovnejte si získané údaje s údaji, které jsou uvedeny v technické dokumentaci vozidla.
Proces se může lišit pro auta různých značek a modelů. Většinou to závisí na uspořádání součástek pod kapotou. V některých autech může být přístup k jednotce umožněn hned po otevření kapoty, ale v jiných autech bude možná nutné dostat se k jednotce ze spodní strany vozu. Proces výměny obvykle zahrnuje tyto kroky:
- Odpojte negativní svorku z autobaterie.
- Odstraňte součástky, které blokují přístup k alternátoru.
- Odstraňte hnací řemen.
- Vyfoťte nebo zaznamenejte vodiče, abyste se při instalaci vyhnuli chybě. Odpojte je.
- Odšroubujte všechny upevňovací prvky a odstraňte jednotku.
- Nainstalujte novou součástku.
- Vizuálně zkontrolujte řemen a kladky. Podle potřeby je vyměňte.
- Zapojte všechny kontakty a nainstalujte odstraněné součástky zpět na své místo.
Oprava alternátoru se skládá z výměny kontaktních kroužků a kartáčů, ložisek, spojky setrvačníku a diodového můstku. Pokud máte zkušenosti s takovými opravami, můžete to udělat i sami. Jinak raději vyhledejte pomoc od elektrikáře v autoservisu.