Sada brzdových destiček, kotoučová brzda pro vaše auto
Sada brzdových destiček, kotoučová brzda objednejte si levně
-
Bezpečná objednávka 200 dnů
-
Рraktická aplikace pro nákup náhradních dílů
-
Videa, jak opravit auto

Návod: Jak vyměnit zadní brzdové destičky na SKODA OCTAVIA 2 1Z3 Hatchback 2004, 2005, 2006, 2007, 2008, 2009, 2010, 2011, 2012, 2013 | Autodoc Na...
Video návod, který vám krok po kroku ukáže, jak si svépomocí opravit auto. Staňte se amatérským mechanikem s Autodoc.
Sada brzdových destiček, kotoučová brzda pro Top výrobců
Sada brzdových destiček, kotoučová brzda v značková kvalita: Top výrobci
Nejprodávanější produkty: Sada brzdových destiček, kotoučová brzda
Sada brzdových destiček, kotoučová brzda od 105 výrobců za ceny od 54,70CZK do 16520,34CZK
Nejprodávanější produkty: | |||||
---|---|---|---|---|---|
36623/1 | 16403 | FDB1294 | 05P1248 | MCB856SV | FDB1946 |
Od oblíbených výrobců: | |||||
RIDEX | BREMBO | BOSCH | TRW | ATE | FERODO |
Pro oblíbené značky aut: | |||||
VW | SKODA | BMW | FORD | AUDI | MERCEDES-BENZ |
Sada brzdových destiček, kotoučová brzda – technické vlastnosti: | |||||
---|---|---|---|---|---|
Tloušťka/síla [mm]: | Šířka [mm]: | Výška [mm]: | |||
16,2 | 19,1 | 58,5 | 85 | 50,8 | 56 |
8 | 18 | 105 | 105,3 | 56,6 | 39,4 |
16,9 | 19,6 | 105,5 | 107,8 | 67,2 | 54,7 |
Získejte víc informací o Sada brzdových destiček, kotoučová brzda – funkce, diagnóza, příčiny poruchy a intervaly výměny
Brzdové destičky jsou součástí brzdového systému. V mnoha ohledech určují, jak rychle se vozidlo zastaví. Po stisknutí pedálu se podložka přitlačí ke kotouči, což vede k brzdění vozidla.
Druhy brzdových destiček- Polo-kovové. Destičky jsou vyrobeny ze železa, mědi a grafitu. Jejich výhodou je dobrý přenos tepla a nevýhodou je rychlé opotřebení, ztráta vlastností, když teplota klesne, a přítomnost hluku při brzdění.
- Nízko-kovové. Je to jeden z nejlepších typů těchto komponentů. Jejich složení je stejné jako to organické, a zlepšení vlastností lze dosáhnout přidáním mědi nebo oceli, která umožňuje lepší odvod tepla. Jedinou nevýhodou je rychlé opotřebení brzdového kotouče.
- Keramické. Prakticky žádné nevýhody: únik vody nemá vliv na výkon, brzdové kotouče se opotřebovávají jen minimálně, a prach a teplo se uvolňují v mnohem menší míře, než ve výše popsaných typech destiček.
Základem této části je kovová deska s pevným třecím obložením. Destičky kopírují tvar brzdového kotouče nebo bubnu. Destička je připevněna k základně pomocí nýtů a speciálního lepidla. Mnoho destiček má senzor opotřebení.
Tipy pro ovládání brzdové destičkyŽivotnost brzdových destiček závisí na stylu jízdy a ujetých kilometrech. Náhlé zrychlení a zpomalování opotřebí tyto části rychleji. V průměru je jejich životnost asi 15 000 až 20 000 km. Nedoporučuje se využívat destičky, pokud tloušťka obložení je snížena na 2-3 mm, protože hrozí nebezpečí poškození brzdových kotoučů a varu brzdové kapaliny.
Poruchy brzdových destiček- deformace;
- uvolnění;
- poškození nebo prasknutí třecí plochy;
- těžké opotřebení destiček.
- nerovnoměrné opotřebení dílů;
- signalizace indikátoru opotřebení;
- výskyt chrastění anebo jiných zvuků v kole při brzdění;
- zvýšení potřebné síly při sešlápnutí brzdového pedálu;
- pedál se po uvolnění nevrátí do své původní polohy;
- degradace účinnosti brzd.
- destička není řádně zabezpečena;
- opotřebení brzdového kotouče;
- prach, špína a cizí předměty na obložení;
- nevhodná instalace;
- agresivní jízda;
- chyba v brzdových válcích.
Oprava a obnovení destiček se nedoporučují. V případě poruchy by měly tyto destičky vyměnit, a to zejména proto, že jejich cena je poměrně nízká. Náhradní díly prodlouží životnost brzdového kotouče a celého brzdového systému. Destičky můžete nahradit sami. Potřebujete pouze základní nástroje. Chcete-li tuto výměnu provést sami, postupujte takto:
- stabilizujte vozidlo pomocí ruční brzdy a vozidlo zvedněte;
- odstraňte kolo;
- odstraňte upevňovací kolíky a vodicí kolíky;
- za použití kleští nebo šroubováku vtlačte písty do válce třmenu a odstraňte staré díly;
- namažte vodící kolíky olejem a proveďte předchozí kroky v opačném pořadí.
- Úspora času. Objednávku můžete u nás vytvořit během několika minut.
- Možnost bezplatného doručení.
- Důvěra. Všechny náhradní díly jsou skutečně vysoce kvalitní.
- Kvalifikovaný tým podpory. Získejte informace od specialistů Autodoc skutečně kdykoliv.
- Rychlé doručení.
V průměru tyto součástky vydrží asi 30,000-50,000 km na autech vybavených manuální převodovkou, a 25,000-30,000 km na autech s automatickou převodovkou. Životnost závisí na několika faktorech:
- Individuální styl jízdy. Pokud často používáte brzdy ve vysoké rychlosti, součástky se opotřebují již po 5000 km používání.
- Typ vozidla. Těžká auta vyžadují častější výměnu součástek.
- Stupeň opotřebení brzdového kotouče. Nerovný povrch poškozené součástky má negativní vliv na brzdové destičky.
- Zablokování pístů brzdového třmenu, což vede k nerovnoměrného opotřebení součástek.
- Složení třecího materiálu. Životnost keramických součástek je delší než organických.
Obvykle v jednom setu naleznete 4 díly - 2 na každé kolo na dané nápravě. Některé sety obsahují 8 dílů na jednu nápravu. Závisí to od designu vozidla.
Moderní díly jsou vybaveny elektronickými nebo mechanickými snímači opotřebení, které indikují potřebu výměny dílů světelným upozorněním na palubní desce, nebo skřípavým zvukem během brzdění. Tloušťku třecího obložení můžete změřit také pomocí posuvného měřítka a porovnat získanou hodnotu s hodnotou, kterou uvádí výrobce auta jako minimální přípustnou. Kromě toho můžete opotřebení detekovat těmito příznaky:
- prodloužená brzdná dráha;
- snižování hladiny pracovní kapaliny;
- kovový prach na ráfku kola;
- neobvyklé zvuky a klepání při prudkém zastavení auta.
Zvláštní zvuky při brzdění jsou způsobeny těmito věcmi:
- Nekvalitní brzdové destičky.
- Součástky jsou v záběhu a jejich tovární nátěr se ještě neodřel.
- Nesprávná instalace součástek.
- Nekompatibilita součástek sestavy.
- Přehřívání systému nebo jízda v dešti.
- Vniknutí cizích částic do mechanismu.
- Zablokování pístu brzdového třmenu.