Brzdový třmen přední a zadní na auto
Brzdové třmeny přední a zadní objednejte si levně
Třmen kotoučové brzdy v značková kvalita: Top výrobci
Brzdové třmeny pro Top výrobců
Brzdové třmeny pro top modely aut
AUTODOC Bestsellery: Třmen kotoučové brzdy za nízkou cenu
Nejkvalitnější náhradní díly ze Brzdový třmen sekce. Nabízíme obrovský výběr náhradních dílů různých značek pro Brzdový třmen a mnohé jiné výhodné nabídky pro autodíly podle vašeho výběru.
Brzdové třmeny přední a zadní pro auta: která značka je lepší?
Podle názorů našich zákazníků pocházejí nejlepší náhradní díly v produktové kategorii Třmen kotoučové brzdy levý a pravý od následujících značek:
- RIDEX
- TRW
- NTY
- DACO Germany
- ABAKUS
Brzdový třmen: kolik tento produkt stojí?
Cena autodílů v kategorii Brzdový třmen se pohybuje od 1414 Kč do 17256 Kč v závislosti na typu vozidla, výrobci a specifikaci produktu.
Výměna Brzdový třmen: Videonávod pro opravu
Video návod, který vám krok po kroku ukáže, jak si svépomocí opravit auto. Staňte se amatérským mechanikem s Autodoc.
Populární příspěvky
Nejprodávanější produkty: | |||||
---|---|---|---|---|---|
179786 | 0 986 474 898 | 8AN 355 791-491 | 0 986 135 020 | F 85 168 | 9290709 |
Od oblíbených výrobců: | |||||
RIDEX | TRW | NTY | DACO Germany | ABAKUS | A.B.S. |
Pro oblíbené značky aut: | |||||
VW | SKODA | FORD | BMW | MERCEDES-BENZ | AUDI |
Brzdový třmen – technické vlastnosti | |||||
Typ brzdového třmenu | montovaná strana | Brzdový systém | |||
Brzdový třmen (1pístový) | pěstní typ sedla | Levá zadní náprava | pravá přední náprava | ATE | BREMBO |
Třmen kotoučové brzdy s integrovanou ruční brzdou | plovoucí sedlo | pravá zadní náprava | levá přední náprava | Lucas | Lucas / TRW |
Brzdový třmen (2pístový) | Pevný třmen (4pístový) | pravá | - | SUMITOMO | - |
Získejte víc informací o Brzdový třmen – funkce, diagnóza, příčiny poruchy a intervaly výměny
Třmeny brzdových kotoučů jsou součástí brzdového systému. Tento komponent poskytuje sílu potřebnou pro brzdění..
Druhy třmenů brzdových kotoučůPlovoucí svorka. Namontovaná na menších modelech aut. Konstrukce je jednoduchá, ale není dostatečně účinná pro sportovní a těžká vozidla.
Pevná svorka. Využívá složitější konstrukci a zvyšuje účinnost prvku. Cena této části je vyšší než v prvním případě.
Stavba třmenů brzdových kotoučůTřmen je konstrukce tlačící do brzdového kotouče při sešlápnutí pedálu. Je to jediná pohyblivá část brzdy, a v mnoha ohledech brzdný výkon závisí na jeho práci. Při stisknutí brzdového pedálu se vytvoří tlak v hydraulické části, která pohání písty stiskem brzdových destiček proti kotouči. Výsledkem je, že auto brzdí. Další důležitou funkcí třmenu je, že drží destičky rovnoběžně s brzdovým kotoučem. V opačném případě bude brzdný účinek snížen a opotřebení povrchu podložky bude nerovnoměrné.
Tipy pro provoz třmenů- Doporučuje se každý měsíc kontrolovat tuto část a celý brzdový systém pro případ výskytu netěsností. Zvláštní pozornost by měla být věnována spojení hadičky se třmenem.
- Měli byste provést kompletní výměnu brzdové kapaliny ne méně než jednou za 2 roky. Je to zejména vzhledem k jeho vlastnostem absorbovat vlhkost, která výrazně ovlivňuje výkonnost všech částí systému.
- Při výměně brzdových destiček zkontrolujte, zda nejsou jednotlivé části nerovnoměrně opotřebované. Nerovnoměrné opotřebení indikuje chybné fungování třmenů brzdových kotoučů. Životnost třmenů závisí na provozních podmínkách vozidla. Hladké brzdění, včasný servis a optimální podmínky pro auto zvýší životnost brzdového systému.
- deformace jednotlivých části;
- posun třmenu;
- uvolnění;
- porucha těsnosti pístů;
- rez na povrchu dílu.
- auto při brzdění táhne na jednu stranu;
- pedál je třeba mačkat příliš silně nebo příliš slabě;
- brzda při stlačení vibruje;
- zadní brzdy se zablokují při prudkém brzdění;
- prodlužování brzdné dráhy.
- předčasný nebo neprofesionální servis brzdového systému;
- opotřebení dílů;
- použití nekvalitních komponentů;
- netěsnost systému;
- agresivní styl jízdy;
- uvolnění spojovacího materiálu.
V případě menšího poškození může být oprava těchto prvků brzdového systému provedena svépomocí. Důvodem blokování a nesprávné funkce třmenů mohou být nečistoty, cizí předměty, rez na povrchu a absence maziv. Chcete-li tento díl vyměnit nebo odstranit, měli byste:
- zvednout vozidlo pomocí zvedáku;
- odstranit kolo;
- odšroubovat upevnění třmenu;
- odstranit třmen aniž abyste odpojili hadičku s brzdovou kapalinou.
V případě, že si problém vyžaduje vážnou opravu, doporučujeme kontaktovat servisní středisko. Výměna brzdových třmenů se provádí, když se vyskytne závažné mechanické poškození systému brzd. Při absenci zkušeností se nedoporučuje dělat takovou opravu svépomocí, aby nedošlo k poškození integrity systému.
Autodoc: rychlé a jednoduché nakupováníNa našich stránkách je proces hledání správných komponentů zjednodušený do největší možné míry. Stačí jen zadat značku, model a úpravu vašeho vozidla. Nemusíte trávit příliš mnoho času, abyste našli to, co hledáte. Na Autodoc stačí jen několik kliknutí myší! Máte další otázky? Rádi Vám poradíme!
FAQ
Díly prvního typu jsou jednoduché a mají kompaktní design. Instalují se na levnějších autech s motorem s nízkým výkonem. Jsou levné a vyznačují se snadnou údržbou. Nejsou však vhodné pro agresivní styl jízdy. Kromě toho se v nich vnitřní brzdové destičky opotřebovávají rychleji než vnější, protože se aktivují dříve.
Fixní součástky se instalují na SUV a výkonných sportovních autech. Nejsou náchylné na rychlé prohřátí a mají spolehlivý design. Na druhou stranu jsou poměrně drahé a jejich údržba stojí více peněz.
Budete k tomu potřebovat:
- zdvihací zařízení;
- klíny pod kola;
- soubor očkových montážních klíčů;
- plochý a křížový šroubovák;
- nástroj na převinutí pístu;
- kleště;
- brzdovou kapalinu typu, který doporučuje výrobce;
- nádobu s trubkou pro vypuštěnou kapalinu.
Proces závisí od značky vozidla a nápravy, na kterou se budou součástky montovat. Podrobné pokyny naleznete v návodu na opravu auta. Obecně jsou kroky tohoto procesu následující:
- Auto zaparkujte na rovném povrchu.
- Zatáhněte parkovací brzdu.
- Pod kola položte klíny a uvolněte šrouby kol.
- Otevřete kapotu a odšroubujte uzávěr nádržky brzdové kapaliny.
- Zvedněte auto a odšroubujte šrouby kol.
- Odstraňte kolo.
- Zatlačte písty do třmenu.
- Odpojte brzdovou hadičku.
- Odtáhněte brzdové destičky mimo kotouče.
- Odšroubujte upevňovací prvky třmenu a odstraňte ho z hlavy ložiska čepu kola.
Pozor! Před odstraňováním součástky na zadní nápravě nikdy nezatahujte parkovací brzdu!
Existují dva hlavní druhy těchto produktů, které se používají na mazání součástek: sprejové a pastové. Udrží si své pracovní vlastnosti i ve vysokých teplotách, i při vystavení vlhkosti a servisním kapalinám. Obvykle mají olejovou bázi s přidáním kovových částic. Maziva dělíme na 3 základní typy:
- Vysokoteplotní proti zadření. Mohou být měděná, s molybden disulfidem, nebo s komplexním vzorcem. Používají se k mazání vodících kolíků. Tyto produkty nikdy nenanášejte na pracovní povrchy brzdových destiček. Tento typ je zastoupen produkty od Liqui Moly, Mannol, Textar, a jiných značek.
- Minerální. Obsahují bentonit a mastné kyseliny. Tyto produkty jsou určeny pro auta jezdící v městských podmínkách. Tento typ maziv vyrábí například společnost Teroson.
- Syntetická. Tato maziva obsahují soubor inhibitorů oxidace a aditiva, které brání opotřebení. Udržují si pracovní vlastnosti v širokém teplotním rozsahu: od -40 do +300 °С. Jsou vhodné k ošetření všech pohyblivých dílů. Najdete je v katalozích značek Permatex a TRW.