Brzdové kotouče zadní a přední na auto
Kotouče zadní a přední objednejte si levně
Brzdový kotouč v značková kvalita: Top výrobci
Kotouče pro Top výrobců
Kotouče pro top modely aut
AUTODOC Bestsellery: Brzdový kotouč za nízkou cenu
Nejkvalitnější náhradní díly ze Brzdové kotouče sekce. Nabízíme obrovský výběr náhradních dílů různých značek pro Brzdové kotouče a mnohé jiné výhodné nabídky pro autodíly podle vašeho výběru.
Kotouče zadní a přední pro auta: která značka je lepší?
Podle názorů našich zákazníků pocházejí nejlepší náhradní díly v produktové kategorii Brzdový kotouč přední a zadní od následujících značek:
- BREMBO
- BOSCH
- TRW
- ATE
- JURID
Brzdové kotouče: kolik tento produkt stojí?
Cena autodílů v kategorii Brzdové kotouče se pohybuje od 1461 Kč do 11916 Kč v závislosti na typu vozidla, výrobci a specifikaci produktu.
Výměna Brzdové kotouče: Videonávod pro opravu
Jak vyměnit zadní bubnovou brzdu a brzdové destičky na SKODA OCTAVIA 1U NÁVOD | AUTODOC Top značky vyrábějící bubnovou brzdu a brzdové destičky: BOSCH...
Video návod, který vám krok po kroku ukáže, jak si svépomocí opravit auto. Staňte se amatérským mechanikem s Autodoc.
Populární příspěvky
Nejprodávanější produkty: | |||||
---|---|---|---|---|---|
08.7165.75 | 24.0309-0123.1 | 43954 | 0 986 479 A01 | 08.C501.11 | 675405 |
Od oblíbených výrobců: | |||||
RIDEX | BREMBO | BOSCH | TRW | ATE | CHAMPION |
Pro oblíbené značky aut: | |||||
VW | SKODA | FORD | BMW | MERCEDES-BENZ | AUDI |
Brzdové kotouče – technické vlastnosti | |||||
Průměr v mm | Síla brzdového kotouče [mm] | Centrovací průměr [mm] | |||
230 | 211 | 9 | 11 | 65 | 55 |
239 | 258 | 9,9 | 10 | 62 | 66 |
266 | 249 | 22 | 24,9 | 71 | 61 |
Získejte víc informací o Brzdové kotouče – funkce, diagnóza, příčiny poruchy a intervaly výměny
Brzdový kotouč je součástí brzdového systému, který je zodpovědný za zpomalení a zastavení vozidla. Vzhledem k neustálému tepelnému vlivu na brzdové kotouče jsou tyto součástky vyrobeny z odolného materiálu.
Druhy brzdových kotoučůPodle typu použitého materiálu:
- Litina.
- Uhlíková vlákna.
- Keramická vlákna.
Podle přítomnosti ventilace:
- Větrané. Skládají se ze dvou desek s mezerou mezi nimi.
- Nevětrané. Jsou to pevné desky s otvory, zářezy, nebo bez nich.
Podle typu perforace:
- S průchozími otvory. Vysoce efektivní chlazení, přesměrování plynů a spalin. Avšak mají krátkou životnost.
- S hlubokými otvory. Mají dlouhou dobu provozu.
Životnost brzdového kotouče závisí na materiálu, ze kterého je vyroben, a jízdních režimů. Často se stává, že je nutné vyměnit brzdové kotouče každých 30-40 tisíc kilometrů. Přesné doporučení pro výměnu kotoučů jsou uvedeny v technické specifikaci vozidla.
Porucha brzdového kotouče- oděry na povrchu;
- deformace a oděrky brzdového kotouče;
- nerovnoměrná tloušťka obvodu jednotlivých části;
- výskyt trhlin na disku;
- zničení jednotlivých částí.
- při brzdění se vozidlo odchýlí od předem stanovené dráhy pohybu;
- při brzdění slyšet pískání nebo jiné nepříjemné zvuky;
- brzdový pedál vibruje, když ho stisknete;
- významné prodloužení brzdné dráhy.
- nadměrné opotřebení dílů;
- dlouhodobé vystavení vlhkosti;
- instalace podložek nízké kvality;
- poškození mechanického původu;
- systematické prudké brzdění.
Při první známce selhání je třeba změřit tloušťku kotouče posuvným měřítkem. Odchylka od původních hodnot může být 1-3 mm. Prodloužená životnost brzdového kotouče může být dosažena broušením. Speciální zařízení odstraňuje malé trhliny a poškození na úrovni celého obvodu jednotlivých částí. Je třeba mít na paměti, že se jedná o dočasné opatření, a následně je třeba kotouče vyměnit.
Výměna brzdových kotoučůInstalace nových dílů je jednoduchá. Tuto výměnu můžete provést sami. Chcete-li vyměnit kotouče brzd, postup je následující:
- Zvedněte vozidlo pomocí hydraulického zvedáku. Vyjměte šrouby a sejměte kolo.
- Odstraňte třmen odšroubováním šroubů umístěných na zadní straně dílu.
- Pokud je to nutné, odstraňte ostatní části třmenu.
- Vyjměte kotouč odšroubováním upevnění na náboji.
- Nainstalujte nový brzdový kotouč.
- Zajistěte upevnění třmenu, umístěte třmen, kolo, a auto spusťte na zem
- Máme obrovskou škálu produktů.
- Zaručujeme kvalitu každého náhradního dílu.
- Nabízíme pohodlný způsob vytvoření objednávky a platby.
- Zajistíme rychlé a bezplatné doručení.
- Náš podpůrný tým vám pomůže v každé situaci.
FAQ
Pokud během brzdění cítíte třesení a vibrace, a uslyšíte ostrý skřípavý zvuk, pravděpodobně nadešel čas na výměnu. Abyste se ujistili, že problém je právě v těchto součástkách, zkontrolujte, zda nejsou poškozené: nesmějí mít žádné praskliny, zářezy a nesmějí být zvlněné. Změřte i zbylou tloušťku součástek.
Výrobci obvykle vyřezávají drážku pro indikátor opotřebení na povrchu kotouče, která pomáhá při sledování stupně opotřebení. Součástky vyměňte, pokud tato označení již není vidět. Minimální tloušťka může být vyznačena i na okraji kotouče. Tuto hodnotu změřte pomocí posuvného měřítka a porovnejte ji s hodnotou, kterou uvádí výrobce auta.
Přípustná míra opotřebení závisí od značky a typu součástek. Tato hodnota se může lišit pro běžné (nechlazené), ventilované, vrtané, vlnité kotouče nebo kotouče s otvory. Obvykle by tato hodnota měla být v rozmezí 1.5-3.0 mm.
K této práci budete potřebovat:
- Zdvihací zařízení.
- Soubor otevřených a očkových montážních klíčů.
- Plochý a křížový šroubovák.
- Nové brzdové destičky, protože je třeba je vyměnit spolu s kotouči.
Podrobný proces je uveden v návodu na opravu auta. Obecné kroky jsou:
- Zatáhněte parkovací brzdu.
- Uvolněte šrouby kol.
- Zvedněte auto.
- Odšroubujte šrouby kol a odstraňte kolo.
- Zatlačte písty brzdového třmenu.
- Odstraňte upevňovací prvky spojující brzdový třmen k hlavě ložiska čepu kola a odstraňte třmen. Zabraňte zkroucení brzdové hadičky a kladení příliš velké zátěže na ni.
- Odšroubujte upevňovací prvky.
- Odstraňte starou součástku z náboje kola.
- Naneste ochranné mazivo na novou součástku, odstraňte přebytečný produkt použitím látky.
- Nainstalujte součástku, upevněte ji pojistnými šrouby, a ostatní součástky sestavte v opačném pořadí.
Po dokončení instalace odvzdušněte brzdový systém.
Jelikož přední náprava auta je vystavena vyšší zátěži při brzdění, přední brzdové kotouče se opotřebovávají rychleji a potřebují výměnu o něco častěji. Proto není nutné měnit všechny 4 součástky najednou. Doporučujeme vám však instalovat tyto součástky v párech se současnou výměnou brzdových destiček, bez ohledu na to, jak moc jsou opotřebované. Během prvních 150-200 km, když jsou součástky v záběhu, je důležité vyhnout se stálému nebo prudkému brzdění.
Při nákupu nových náhradních dílů zvažte provozní podmínky používání auta a váš styl jízdy. Součástky rozdělujeme do tří cenových kategorií:
- Cenově dostupné. Patří sem produkty od Ridex, Japanparts, Febi, a jiných značek. Tyto díly jsou optimální pro klidnou jízdu ve městě. Jsou levné.
- Střední cenový segment. Do této kategorie patří produkty od A.B.S., Ferodo, Metzger, VAICO, Delphi Technologies, a jiných společností. Kombinují v sobě dobrou kvalitu s rozumnou cenou, a jsou vhodné pro dynamickou jízdu ve městě nebo na dálnici.
- Prémiová třída. Patří sem produkty od Brembo, Zimmermann, Hella, Bosch, Textar, a TRW. Kotouče jsou vyrobeny z velmi silných materiálů za použití nejmodernějších technologií. Vydrží extrémní zátěž, ale jsou drahé.
V městských podmínkách je vhodné používat vrtané kotouče nebo kotouče s otvory, pokud:
- preferujete agresivní styl jízdy. Prudké zrychlování a brzdění způsobuje přehřívání sestavy, a vyžaduje účinně měnit produkty opotřebení brzdových destiček. Vrtané kotouče a kotouče s otvory jsou v tomto případě nejlepším řešením.
- vlastníte těžké SUV nebo pickup. Vlivem velké hmotnosti vozidla se součástky přehřívají a mohou se dříve poškodit. Vrtané součástky lépe odvádějí teplo a pro tento druh auta jsou vhodnější.
- chcete autu dodat sportovní vzhled. Tyto součástky je dobře vidět přes litinové ráfky kol a autu dodávají jedinečný styl.