Lozisko kola přední a zadní na auto
Lozisko kola přední a zadní objednejte si levně
Lozisko kola v značková kvalita: Top výrobci
Lozisko kola pro Top výrobců
Lozisko kola pro top modely aut
AUTODOC Bestsellery: Lozisko kola za nízkou cenu
Nejkvalitnější náhradní díly ze Lozisko kola sekce. Nabízíme obrovský výběr náhradních dílů různých značek pro Lozisko kola a mnohé jiné výhodné nabídky pro autodíly podle vašeho výběru.
Lozisko kola přední a zadní pro auta: která značka je lepší?
Podle názorů našich zákazníků pocházejí nejlepší náhradní díly v produktové kategorii Lozisko kola přední levý pravý od následujících značek:
- RIDEX
- SWAG
- STARK
- SKF
- FEBI BILSTEIN
Lozisko kola: kolik tento produkt stojí?
Cena autodílů v kategorii Lozisko kola se pohybuje od 73 Kč do 5744 Kč v závislosti na typu vozidla, výrobci a specifikaci produktu.
Výměna Lozisko kola: Videonávod pro opravu
LOŽISKO KOLA vyměnit | VW / AUDI / SKODA NÁVOD | AUTODOC Na naší webové stránce najdete skutečně široký výběr všech potřebných náhradních dílů: http...
Video návod, který vám krok po kroku ukáže, jak si svépomocí opravit auto. Staňte se amatérským mechanikem s Autodoc.
Nejprodávanější produkty: | |||||
---|---|---|---|---|---|
28-0419 | 04947 | 08929 | 100 598 0101 | 12934 | GK3666 |
Od oblíbených výrobců: | |||||
RIDEX | SWAG | STARK | SKF | FEBI BILSTEIN | FAG |
Pro oblíbené značky aut: | |||||
VW | SKODA | FORD | BMW | MERCEDES-BENZ | AUDI |
Lozisko kola – technické vlastnosti | |||||
vnitřní průměr [mm] | Vnitřní průměr 2 [mm] | montovaná strana | |||
29 | 40 | 29 | 17,5 | Zadní náprava | pravá zadní náprava |
34 | 25 | 19 | 39 | Levá zadní náprava | pravá přední náprava |
42 | 28 | 19,1 | 31,8 | levá přední náprava | přední osa |
Získejte víc informací o Lozisko kola – funkce, diagnóza, příčiny poruchy a intervaly výměny
Ložisko kola je ústředním prvkem systému podvozku; radiální ložisko je zodpovědné za spojení kola s řídícím čepem kola a nábojem. Manipulace s vozidlem závisí na kvalitě této části a její pravidelné údržbě.
Typy ložisek kol- Jednořadé radiální kuličková ložiska. Vyžadují pečlivou instalaci, protože nesprávná instalace může způsobit rychlé selhání součásti.
- Radiální válcové nebo dvouřadé ložiska. Mohou zvládnout dvojnásobné zatížení oproti jednořadovým ložiskům. Díky svému designu nepotřebují pravidelnou údržbu.
- Radiální axiální ložiska. Odolávají axiálnímu a radiálnímu zatížení vzhledem k posunu ve směru valivých částí.
- Vnější prstenec.
- Točící část.
- Vnitřní prstenec.
- Klec (polymerová, ocelová, mosazná nebo opracovaná).
Komponenty na přední straně nábojů jsou náchylnější k opotřebení, a proto vyžadují pravidelnou výměnu. Ložisko zadního kola selhává méně často. Chcete-li prodloužit životnost dílů, měli byste dodržovat pravidla provozu vozidla, pravidelně kontrolovat ložisko ohledně přítomnosti mastnot a nečistot.
Chyby ložisek kol- nadměrné zahřívání komponentů;
- poškození nebo zničení vnějšího prstence;
- posunutí ložiska nebo změna úhlu sklonu;
- přílišné utažení;
- výskyt jiného poškození;
- deformace součástí.
- hučení při otáčení a při jízdě v přímém směru;
- auto táhne do jedné strany během jízdy;
- vibrace v systému řízení;
- při prudkém brzdění a zatáčení se vozidlo nadměrně naklání;
- kola jsou velmi horké;
- předčasné a nadměrné opotřebení pneumatik.
- porušení provozních předpisů;
- nerovnoměrné zatížení na přední a zadní nápravě;
- porušení hodnot vůle ložisek;
- deformace kola nebo jiných prvků;
- nedostatek mazání;
- prach a nečistoty;
- využívání nekvalitních maziv;
- nesprávná montáž.
Ohledně selhání ložisek kol se nedoporučuje provádět opravy. Výměna ložiska kol by měla být svěřena profesionálům. Pokud se rozhodnete tento problém vyřešit svépomocí, zde naleznete potřebný postup:
- Nastavte podporu pod kolo, na kterém budete pracovat.
- Zvedněte vozidlo pomocí zvedáku na straně, kde se nahrazuje daná poškozená část.
- Vyberte kolo, brzdový třmen a kotouč.
- Odšroubujte šrouby náboje a rozeberte tuto část.
- Vyberte ji a dané místo prozkoumejte.
- Nainstalujte nové ložisko, a místo promažte.
- Proveďte tytéž kroky v opačném pořadí, a namontujte kolo.
- Zkontrolujte provozuschopnost vozidla.
- Výhodný nákup. V našem obchodě máme vše pro vaše auto za nejnižší cenu.
- Rychlé doručení. Zajišťujeme dodávku zakoupených náhradních dílů na jakékoliv místo v co nejkratší době a to vše zdarma.
- Speciální nabídky.
- Záruka kvality. Garantujeme vysokou kvalitu každého komponentu.
FAQ
Průměrná životnost těchto součástek je asi 100,000-150,000 km. Důvody jejich selhání mohou být následující:
- Nesprávná instalace způsobená použitím nevhodného nástroje nebo ignorování předepsaného momentu utažení matice nápravy.
- Nevyrovnaná kola.
- Poškozené součástky zavěšení kol a brzdového systému.
- Jízda na nekvalitních cestách nebo v terénu.
- Ztráta těsnosti sestavy náboje kola.
- Ráfky kol většího rozměru a s větším zálisem, než je standard; pneumatiky, které nesplňují specifikace vašeho auta.
- Agresivní styl jízdy.
- Nehoda.
Součástky na přední nápravě se opotřebovávají rychleji než ty na zadní. Je to způsobeno faktem, že přední součástky jsou vystaveny větší zátěži.
Příznaky špatného stavu součástek jsou:
- přehřívání brzdového kotouče způsobené zablokovaným ložiskem;
- abnormální zvuky při akceleraci a zatáčení;
- vibrace součástek v zavěšení kol nebo na nápravách;
- volnost pohybu řízení;
- zvýšená spotřeba paliva;
- auto táhne do jedné strany.
Nářadí a vybavení, které budete potřebovat:
- zdvihací zařízení nebo zvedák na auto;
- klíny pod kola.
Stav součástek můžete zkontrolovat na stojícím nebo hýbajícím se autě. Když auto stojí:
- Zkontrolujte auto v zavřené garáži, kde neuslyšíte žádné zvuky z ulice.
- Zatáhněte parkovací brzdu.
- Pod kola dejte klíny.
- Zvedněte auto a každým kolem zakývejte.
- Hluk, volnost pohybu, a narušená rotace jsou znaky selhání.
Kontrola při hýbajícím se autě:
- Zvolte si zpevněnou část silnice, kde nejsou žádní jiní účastníci silničního provozu.
- Zrychlete na 40-50 km/h a hladce otočte volantem - když jím otočíte doprava, těžiště vozidla se přesune na druhou stranu, a zvýší se zátěž na ložisko levého kola. Hučení ze součástky v této chvíli je znakem poškození. Pro kontrolu stavu součástky na pravé straně otočte volantem doleva.
3. Součástky také otestujte na rovné silnici. Zrychlete asi na 60 km/h. Pokud jsou součástky poškozené, uslyšíte abnormální hluk.
K výměně této součástky potřebujete určité zkušenosti a speciální nářadí. Při instalaci existuje riziko poškození součástky a vniknutí písku nebo úlomků do náboje. Může to výrazně zkrátit životnost nové součástky. Doporučujeme vám provést tento úkon pouze v autoservisu.