Motor autodíly

EGR modul
Elektricky system motoru
Gufero klikové hřídele
Gufero vačkové hřídele
Hlava motoru
Hnaci retez
Kladka
Klikovy hridel
Klinovy zebrovany remen
Kluzne vedeni
Kompletní sada těsnění, motor
Kotouce klikove hridele
Loziska klikove hridele
Lozisko pistniho cepu
Lozisko vackoveho hridele
Merka oleje
Montazni sada, dmychadlo
Nářadí na opravu motoru
Napinak retezu
Nastavovac vackoveho hridele
Ojnice
Ojnicni sroub
Olejova vana
Olejove cerpadlo
Ovladani skrtici klapky
Ozubené kolo, klikový hřídel
Ozubené kolo, vačkový hřídel
Panev ojnicniho loziska
Pist
Posuvny vzduchovy ventil (schubumluftventil), dmychadlo
Ridici ventil, serizeni vackoveho hridele
Saci potrubi
Sací trubka, olejové čerpadlo
Sací ventil
Sada pistnich krouzku
Sada rozvodoveho remene
Sada těsnění hlava válce
Sada těsnění víka kyvné vahadla
Snímač, teplota oleje
Snimac tlaku
Spinac tlaku oleje / cidlo / ventil
Sroub, stojan loziska-klikova hridel
Srouby hlavy
Tesneni driku ventilu
Tesneni klikove skrine
Tesneni pod hlavu motoru
Tesneni pod viko ventilu
Tesneni saciho potrubi
Tesneni turbodmychadla
Těsnění vodní pumpy
Těsnění, olejová vana
Těsnění, olejové čerpadlo
Těsnění, ventilace klikové skříně
Těsnění, víčko plnicího hrdla oleje
Tesnici krouzek hridele, olejove cerpadlo
Tesnici krouzek, olejova vypousteci zatka
Tlumič vibrací, rozvodový řemen
Turbodmychadlo
Ulozeni motoru
Vackovy hridel
Vahadlo
Ventil, pneumatické řízení - nasávaný vzduch
Vetrani
Vicko plniciho hrdla oleje / tesneni
Viko hlavy valcu / tesneni
Vlozeny hridel / vyvazovaci hridel
Vlozka valce / - sada
Voditko ventilu / tesneni
Vodni cerpadlo
Vodní čerpadlo + sada ozubeného klínového řemene
Výfukový ventil
Závitová zátka, olejová vana
Zamek ventilove pruziny
Zdvihátko ventilu
Díly motoru autodíly pro Top výrobců
Top 10 bestsellerů ze Díly motoru sekce
Motor náhradní díly – všechny důležité informace o funkci, instalaci, diagnóze a životnosti
Motor je jednotka, která vytváří točivý moment potřebný na pohyb vozidla. Je to místo, kde se spaluje palivo, a tvoří se síla potřebná k otáčení kol. Motor také pohání různá důležitá zařízení, jako například alternátor, olejové čerpadlo nebo čerpadlo chladicí kapaliny.
Design motoru
Hlavními prvky recipročních motorů, které jsou dnes nejběžnější, jsou:
- Blok motoru - spolu s hlavou válců a klikovou skříní tvoří tělo pohonné jednotky. Ve válcích jsou instalována pouzdra. Blok motoru také obsahuje kanálky pro chladicí kapalinu.
- Hlava válce - pokrývá válce ze strany, kde jsou korunky pístů. Rovněž obsahuje spalovací komory, sací a výfukové kanálky s ventily, a často i vačkovou hřídel; někdy jsou zde i vstřikovače paliva a svíčky zapalování.
- Těsnění hlavy válce - toto těsnění utěsňuje spojení mezi hlavou válců a blokem motoru. Brání úniku a smíchání chladicí kapaliny a oleje.
- Kliková skříň - je připevněna k spodní části bloku motoru. Je to místo, kde se nachází kliková hřídel. Olejová vana je instalována na spodní straně klikové skříně.
- Rotační sestava - skládá se z pístů, které jsou spojeny s klikovou hřídelí přes ojnice, a uvádějí se do pohybu. Písty mají k dispozici olejové kontrolní kroužky a kompresní kroužky. První typ brání oleji, aby se dostal do spalovacích komor, a druhý typ udržuje plyny mimo klikové skříně.
- Ventilový rozvod - zahrnuje vačkovou hřídel s ventily a jejich aktivačními prvky, kladky (řemenice), řetěz nebo řemen, který zaručuje rozložení točivého momentu mezi klikovou hřídel a vačkové hřídele.
Rady k údržbě
- Všechny spotřebitelné prvky vyměňte včas. Pomůže to zabránit tvorbě uhlíkových usazenin na součástech motoru. Pístní kroužky se musí také vyměnit, protože jinak by se mohl vypálit píst vlivem unikajících plynů a lokálního přehřátí.
- Používejte pouze kvalitní benzín. Jinak se může objevit klepání motoru, čímž se dramaticky zkrátí jeho životnost.
- Zabraňte přehřívání motoru. Extrémně vysoké teploty jsou pro motor nebezpečné.
- Ujistěte se, že systém vstřikování paliva a systém zapalování fungují správně. Chod motoru s velmi bohatou nebo velmi chudou směsí způsobuje klepání motoru, únik plynů do výfukového sběrného potrubí, přehřívání motoru a jiné problémy.
- Když je venku zima, neuvádějte příliš velkou zátěž na komponenty motoru během prvních minut po jeho nastartování. Je lepší počkat, dokud se rozehřeje olej a sníží se míra jeho viskozity, čímž se zabrání nedostatečné dodávce oleje.
Příznaky selhání
Většina selhání má podobné příznaky, a je spojena se snížením výkonu motoru a se zvláštními zvuky, které auto produkuje během jeho chodu. Selhávající ventily a písty s ojnicemi mohou generovat klepání v motoru. Motor obvykle začne spotřebovat více paliva, a zvýší se i spotřeba oleje, zatímco dynamika auta se výrazně zhorší. Když se vypálí těsnění hlavy válce, z výfukového potrubí bude proudit velké množství kouře. Někdy možná uvidíte i mokrá místa na těle karoserie.
Příčiny selhání
Kořen většiny problémů tkví v přehřívání motoru. Je to způsobeno vypálením těsnění hlavy válce, deformací hlavy válce a bloku motoru, a dokonce i zhoršením vlastností pístů. Nedostatečné mazání vede k velkému množství problémů, včetně poškození na různých ložiskách motoru, ojnicích pístů, a jiných komponentech. Prasklý rozvodový řemen často způsobuje poškození a deformaci ventilů.
Autodoc.cz: pouze kvalitní produkty pro automobily
V našem online obchodě si můžete koupit komponenty motoru pro jakékoliv vozidlo. Rovněž pro vás v našem katalogu máme motorové oleje a jiné servisní kapaliny. Získejte více informací od našich odborníků o nejnovějších akcích.
Užitečné informace o funkci, příčinách poruchy, diagnóze a intervalech výměny