Vodní čerpadlo + sada rozvodového řemene na auto
Vodní čerpadlo + sada rozvodového řemene objednejte si levně
Vodní čerpadlo + sada rozvodového řemene v značková kvalita: Top výrobci
Vodní čerpadlo + sada rozvodového řemene pro Top výrobců
Vodní čerpadlo + sada rozvodového řemene pro top modely aut
AUTODOC Bestsellery: Vodní čerpadlo + sada rozvodového řemene za nízkou cenu
Nejkvalitnější náhradní díly ze Vodní čerpadlo + sada rozvodového řemene sekce. Nabízíme obrovský výběr náhradních dílů různých značek pro Vodní čerpadlo + sada rozvodového řemene a mnohé jiné výhodné nabídky pro autodíly podle vašeho výběru.
Vodní čerpadlo + sada rozvodového řemene pro auta: která značka je lepší?
Podle názorů našich zákazníků pocházejí nejlepší náhradní díly v produktové kategorii Vodní čerpadlo + sada rozvodového řemene od následujících značek:
- SKF
- GATES
- CONTITECH
- BOSCH
- INA
Vodní čerpadlo + sada rozvodového řemene: kolik tento produkt stojí?
Cena autodílů v kategorii Vodní čerpadlo + sada rozvodového řemene se pohybuje od 940 Kč do 7551 Kč v závislosti na typu vozidla, výrobci a specifikaci produktu.
Nejprodávanější produkty: | |||||
---|---|---|---|---|---|
530 0717 30 | 34635 | 1 987 946 989 | 530 0162 30 | 1 987 946 996 | 1 987 946 993 |
Od oblíbených výrobců: | |||||
SKF | GATES | CONTITECH | BOSCH | INA | FEBI BILSTEIN |
Pro oblíbené značky aut: | |||||
VW | SKODA | FORD | BMW | MERCEDES-BENZ | AUDI |
Vodní čerpadlo + sada rozvodového řemene – technické vlastnosti | |||||
Počet zubů | Délka [mm] | Šířka [mm] | |||
121 | 104 | 872 | 1096 | 18 | 17 |
129 | 108 | 1088 | 1104 | 15 | 25 |
133 | 109 | 1057 | 1032 | 12 | 19 |
Získejte víc informací o Vodní čerpadlo + sada rozvodového řemene – funkce, diagnóza, příčiny poruchy a intervaly výměny
Set rozvodného řemenu a vodní pumpy je set komponentů sloužící na údržbu ventilového rozvodu. Obsahuje všechny hnací prvky, které je třeba pravidelně měnit. Pomáhá při rychlé obnově systému do pracovního režimu.
Druhy
Set rozvodného řemenu a vodní pumpy může obsahovat různé komponenty, protože design mechanismu se liší podle konkrétního modelu auta. Liší se hlavně počtem, druhem a velikostí válečků, průřezem hnacího řemene a druhem vodní pumpy. Vodní pumpa má podobný design, ale liší se materiálem výroby a účinností.
Pumpy mohou být vyrobeny z litého železa nebo hliníku. Rotory mohou být kovové nebo plastové. Kovové jsou typické odolností a dlouhou životností. Mají lepší setrvačnost a na nastartování vodní pumpy potřebují více síly. Plastové jsou lehčí a spolehlivější, ale jejich mechanická síla je slabší. Čepele těchto rotorů se mohou zdeformovat pod neustálým vlivem vysokých teplot, což má vliv na účinnost celé jednotky.
Tipy k používání
Před instalací setu rozvodného řemenu a vodní pumpy se doporučuje vypláchnout systém chlazení. Jinak by nečistoty mohly poškrábat nové komponenty. Na tento proces můžete použít standardní hadičky a výplachovou kapalinu nebo speciální soubor nástrojů.
K zaručení dlouhé životnosti setu rozvodného řemenu a vodní pumpy je důležité zajistit včasnou výměnu chladicí kapaliny a používat pouze produkty doporučené výrobcem vašeho auta.
Při instalaci pumpy se těsnicí pasta musí použít pouze v případě, kdy to povoluje výrobce auta. Je důležité zabránit vniknutí produktu do chladicího systému; jinak by to rychle vedlo k poškození termostatu.
Po dokončení instalace zvedněte auto a rukou otočte pumpou asi 10 krát. Takto se naplní chladicí kapalinou a zabráníte tím chodu jednotky nasucho, což by bylo nebezpečné pro těsnění a jiné prvky.
Na montáž válečků použijte speciální nástroje. Monitorujte hladinu chladicí kapaliny v systému a správné napnutí rozvodného řemenu.
Příznaky poškození
Neobvyklé zvuky zpod kapoty během chodu motoru často indikují selhání jednoho z prvků, který je součástí setu rozvodného řemenu a vodní pumpy. Skřípání, hluk a klepání může indikovat poškození napínače nebo válečků volnoběžné kladky. Pískání nebo řinčení může ukazovat na opotřebení řemene. Kvílení indikuje selhání ložiska pumpy. Selhání rozvodného mechanismu často vede k selhávání motoru, jako například k trhavým pohybům nebo snížení výkonu. Někdy motor nenastartuje. Stopy chladicí kapaliny na krytu pumpy nebo na jiných jednotkách pod kapotou mohou být výsledkem úniku z těsnicího kroužku nebo krytu.
Příčiny poškození
Poškození součástek, které jsou součástí setu rozvodného řemenu a vodní pumpy, je často způsobeno nedodržením doporučení v rámci instalace. Například, používání nevhodných nástrojů může vést k poškození a nevyrovnání kladek, což následně způsobí opotřebení řemene a destrukci ložiska a hřídele pumpy. Příliš silně utažený řemen zároveň často způsobí destrukci ložisek v kladkách a pumpě, a také destrukci hřídele pumpy.
Jsou zde však i jiné problémy, které mají vliv na pumpu. Nekvalitní chladicí kapalina nebo její pozdní výměna způsobí vznik koroze. Existuje zde i riziko tvorby dutin vlivem opotřebení kapaliny.
autodoc.cz: pouze kvalitní automobilové náhradní díly
V našem online obchodě si můžete koupit set rozvodného řemenu a vodní pumpy za příznivou cenu, a to kdykoliv.