Zapalovaci civka na auto
Zapalovaci civka objednejte si levně
Zapalovaci civka v značková kvalita: Top výrobci
Zapalovaci civka pro Top výrobců
Zapalovaci civka pro top modely aut
AUTODOC Bestsellery: Zapalovaci civka za nízkou cenu
Nejkvalitnější náhradní díly ze Zapalovaci civka sekce. Nabízíme obrovský výběr náhradních dílů různých značek pro Zapalovaci civka a mnohé jiné výhodné nabídky pro autodíly podle vašeho výběru.
Zapalovaci civka pro auta: která značka je lepší?
Podle názorů našich zákazníků pocházejí nejlepší náhradní díly v produktové kategorii Zapalovaci civka od následujících značek:
- NGK
- BOSCH
- DELPHI
- HITACHI
- NTY
Zapalovaci civka: kolik tento produkt stojí?
Cena autodílů v kategorii Zapalovaci civka se pohybuje od 510 Kč do 2453 Kč v závislosti na typu vozidla, výrobci a specifikaci produktu.
Výměna Zapalovaci civka: Videonávod pro opravu
Jak vyměnit cívky zapalování na HONDA JAZZ 1 2002, 2003, 2004, 2005, 2006, 2007, 2008 [NÁVOD] | AUTODOC Na naší webové stránce najdete skutečně širok...
Video návod, který vám krok po kroku ukáže, jak si svépomocí opravit auto. Staňte se amatérským mechanikem s Autodoc.
Zapalovaci civka: užitečné informace
Nejprodávanější produkty: | |||||
---|---|---|---|---|---|
25026 | 2324011 | 51277179 | 103 240 | 10757 | 9.6380 |
Od oblíbených výrobců: | |||||
RIDEX | NGK | BOSCH | DELPHI | HITACHI | NTY |
Pro oblíbené značky aut: | |||||
VW | SKODA | FORD | BMW | MERCEDES-BENZ | AUDI |
Zapalovaci civka – technické vlastnosti | |||||
Zapalovací cívka | Spojovací technika | Počet kontaktů zástrčky | |||
Blok zapalovací cívky | Provedení koncovky DIN | Spark Spring | SAE-Kontaktfeder | 2 | 4 |
Provedení koncovky SAE | včetně konektoru zapal.cívky | DIN+Bracket | SAE+Spark Spring | 3 | 7 |
Dřík svíčky zapalovací cívky | Zapalovací cívka rozdělovače | SAE | - | - | - |
Získejte víc informací o Zapalovaci civka – funkce, diagnóza, příčiny poruchy a intervaly výměny
Zapalovací cívka je jednotka určená na konverzi nízkonapěťového proudu na vysokonapěťový. Vysokonapěťový proud se následně dodá do zapalovací svíčky, která vytvoří jiskru mezi elektrodami a zapálí směs paliva a vzduchu.
Druhy
- Klasické cívky zapalování s rozdělovačem. Tvoří jednu jiskru na jedno otočení klikové hřídele. Dodává se na zapalovací svíčku příslušného válce pomocí rozdělovače zapalování. Tyto součástky jsou levné a spolehlivé. Mohou mít zabudovanou výstupní část, která omezuje proud dodávaný cívkou, vypne ji, když se přehřívá, detekuje zkrat, a provádí počítačovou diagnostiku jednotky.
- Dvoujiskrová cívka zapalování (bez rozdělovače). Tvoří dvě jiskry na pár válců najednou. Směs paliva a vzduchu se zapálí pouze v jednom válci. Druhá jiskra je přebytečná. Tato zařízení jsou kompaktnější. Pracují bez rozdělovače a nevyžadují synchronizaci s vačkovou hřídelí. Jsou vhodné pouze pro motory se sudým počtem válců.
- Samostatná cívka zapalování (tzv. tužka). Je zde jedna cívka na každou zapalovací svíčku, a obvykle je instalována přímo na ní. V některých motorech může být spojena přes vysokonapěťové kabely. Poskytuje stabilní a výkonnou tvorbu jisker, což zaručuje kompletní a rovnoměrné spálení paliva. Podle potřeby umožňuje vypnutí jednoho válce, aby se nepoškodily senzory a jiné jednotky. Vyžaduje si synchronizaci s vačkovou hřídelí. Několik cívek lze kombinovat do tzv. balíku cívek, které zaručují nejmenší ztrátu napětí zapalování.
- Dvojitá cívka zapalování. Tato zařízení kombinují dvě cívky zapalování v jednom pouzdře. Jsou spojeny přímo k příslušné zapalovací svíčce. Umožňují zmírnit zpoždění zapalování a přesněji nastavit časování zapalování.
Tipy k používání
Cívku zapalování nikdy nezavěšujte za vodiče při kontrole nebo výměně součástek systému zapalování. Nepokoušejte se o rozebrání této součástky nebo o odpojení konektoru. Neaplikujte příliš velkou sílu při připojování elektrických spojení. Nejdříve se ujistěte, že jste správně zapojili všechny vodiče. Nikdy nebouchejte do pouzdra cívky zapalování. Utáhněte závitové spoje točivým momentem specifikovaným výrobcem auta. Nedoporučuje se aplikovat oleje a spreje na elektrické kontakty: může se tím zvýšit odpor spojení, nebo může vzniknout zkrat.
Před mytím motorového prostoru překryjte všechny elektrické komponenty pomocí plastových tašek. Odstraňte úniky technických kapalin z motoru a expanzních nádržek.
Příznaky selhání
Obvykle příznaky zkratu cívky zapalování uvidíte při vizuální kontrole. Na povrchu obvykle najdete černé stopy, praskliny, a podélné skvrny. V tomto případě se část proudu přesměruje do pouzdra, a proto bude selhávat tvorba jiskry na jednom z válců. Motor začne mít problémy se startováním, zejména v deštivém počasí. Když součástka kompletně selže, problémy se startováním motoru se budou objevovat bez ohledu na stupeň vlhkosti prostředí. Zhorší se dynamika auta. V autech s jednou klasickou cívkou zapalování nebo s cívkou zapalování s rozdělovačem motor možná nebude startovat vůbec, když tyto součástky selžou.
Příčiny selhání
Cívka zapalování se často poškodí vlivem přehřívání. Může to být způsobeno selháním systému chlazení, nesprávně nastaveným časováním zapalování, kladením velké zátěže na vozidlo. Extrémní teploty mohou roztavit pouzdro a způsobit propálení kontaktů nebo zkrat.
autodoc.cz: pouze kvalitní automobilové produkty
Náš online obchod je nejlepší místo na nákup cívek zapalování a jiných náhradních dílů. Nabízíme vám rady od odborníků, dostupné ceny, rychlé zpracování a odeslání objednávky, široký sortiment, záruku kvality na produkty a mnoho jiných věcí.
Užitečné informace o funkcích, příčinách poruch, diagnostice a intervalech výměny
FAQ
Když se tato součástka poškodí, obvykle se objeví tyto příznaky:
- Motor začne pracovat nestabilně, zejména v studeném počasí.
- Ze součástky je cítit silný spálený zápach.
- Na palubní desce se objeví indikátor "Kontrola motoru".
- Po sešlápnutí plynového pedálu motor výrazně ztratí výkon.
- Zvyšuje se spotřeba paliva.
- Motor startuje velmi těžce a během jízdy zhasíná.
- Během volnoběhu motor vibruje.
- Černý kouř se zápachem paliva vychází z výfuku.
Všechny tyto příznaky také indikují selhání jiných částí systému, jako například vysokonapěťových kabelů nebo jiných součástek. Pokud uvidíte tyto příznaky, zkontrolujte celý systém zapalování.
Nejprve zkontrolujte součástku, zda nemá praskliny, prohlubně, černá místa, nebo jiná poškození. Poté zkontrolujte správnost zapojení vodičů použitím schématu z návodu na opravu a údržbu auta.
Potom změřte odpor vinutí zapojením sond multimetru do příslušných svorek. Přečtěte si referenční hodnoty v návodu k použití auta, protože nominální hodnoty pro cívku zapalování se mohou lišit v různých modelech aut. Ve většině aut má primární vinutí odpor v rozmezí 0,5-3,5 kOhm, a sekundární 5-16 kOhm.
Oscilografy použijte pro podrobnější diagnostiku. Proto je lepší navštívit autoservis, pokud se vám nepodaří odhalit problém svépomocí.
Před výměnou si pozorně přečtěte návod k používání a opravu auta. Budete potřebovat:
- klíče správné velikosti na odšroubování upevnění;
- nástroj na odstranění cívky zapalování;
- mazivo na elektrické kontakty;
- čistou látku na otření špíny;
- momentový klíč na utažení upevnění.
Proces výměny:
- Vypněte motor a počkejte, dokud nevychladne.
- Odpojte negativní svorku z autobaterie.
- Odstraňte plastový kryt chránící součástku.
- Vyfoťte nebo označte zapojení kabelů.
- Odpojte kabely od komponentu.
- Odšroubujte upevnění a odstraňte součástku.
- Vyčistěte montážní pozici od špíny.
- Naneste speciální mazivo na konektor součástky.
- Nainstalujte novou součástku a utáhněte její upevnění pomocí momentového klíče silou, kterou doporučuje výrobce auta.
- Zapojte kabely použitím fotografie, kterou jste si předtím vytvořili, nebo postupujte podle označení.
- Zapojte negativní svorku autobaterie.
- Ujistěte se, že součástka pracuje správně.