Systém zapalování a žhavení autodíly

Generátor impulsů, klikový hřídel
Nářadí na opravu systému zapalování / žhavení
Podtlaková komůrka, rozdělovač
Prachový kryt, rozdělovač
Řídící jednotka, řízení motoru
Ridici jednotka, doba zhaveni
Rotor rozdělovače
Rozdelovac zapalovani
Sada na opravy, rozdělovač
Senzor klepání
Snímač, poloha vačkového hřídele
System rychleho startu
Tesneni krytu rozvodoveho mechanizmu
Zástrčka, zapalovací svíčka
Zapalovaci civka
Zapalovaci kabel / prislusenstvi
Zapalovaci svicka
Zesilovac zapalovani
Żhavící svíčka
Systém zapalování a žhavení autodíly pro Top výrobců
Top 10 bestsellerů ze Systém zapalování a žhavení sekce
Systém zapalování a žhavení náhradní díly – všechny důležité informace o funkci, instalaci, diagnóze a životnosti
Systémy zapalování a předehřívání jsou přímo zapojeny do startování motoru, ale zároveň mají rozdílné funkce. První systém se využívá v benzínových motorech a je určen pro tvorbu jiskry, která zapálí směs paliva a vzduchu. Druhý systém se používá v dieselových motorech. Jeho hlavní funkcí je rozehřát vzduch v spalovacích komorách (vířivé komoře nebo předkomoře), aby byl studený start motoru jednodušší. Je to důležité hlavně při nízké teplotě okolí.
Design systémů zapalování a předehřívání
Princip provozu systému zapalování je složen z přetvoření nízkého napětí palubního systému na vysoké napětí a vytvoření jiskry, která je potřebná k zapálení směsi paliva a vzduchu. Napětí je konvertováno pomocí cívky zapalování. Proud, který tvoří, se přenáší do rozdělovače a pak přes vysokonapěťové kabely do zapalovací svíčky příslušného válce. Vysoké napětí se uvolní mezi zapalovací svíčkou a elektrodami. V systému je také relé a někdy i jistič, který se podílí na kontrole chodu systému. V moderních autech je často systém zapalování bez rozdělovačů (DIS), který má jednu cívku zapalování na jednu zapalovací svíčku, a tyto jsou spojeny přímo bez jakýchkoliv vysokonapěťových kabelů.
Systém předehřívání má rozdílný princip funkčnosti. Žhavicí svíčky používané v tomto systému jsou elektrická zahřívací zařízení. Jejich funkce je řízena buď pomocí relé nebo samostatnou řídící jednotkou. Když jsou žhavicí svíčky zapnuty, na palubní desce se rozsvítí příslušný indikátor.
Tipy k údržbě
- Ujistěte se, že všechny kabely a konektory jsou správně připevněny. Například nesprávně zapojené vysokonapěťové kabely mohou způsobit vypálení cívky zapalování, jističe nebo jiných komponentů.
- Zapalování nenechávejte zapnuté příliš dlouho při vypnutém motoru. Může to vést k přehřátí cívky zapalování, vypálení rezistoru nebo uvolnění pružiny jističe.
- Nenechte auto dlouho běžet na volnoběh. Vede to k zrychlené tvorbě sazí na svíčkách zapalování.
- Při instalaci nových zapalovacích svíček nebo žhavicích svíček dodržte hodnotu točivého momentu, kterou uvádí výrobce. Pokud se komponent zablokoval, neaplikujte na něj příliš velkou sílu. Platí to zejména pro žhavicí svíčky, které se snadno zlomí. Pro jejich odstranění nejdříve namažte závit syntetickým olejem a nechte ho působit přes noc. Potom nastartujte motor nebo dodejte energii do pracovního komponentu, aby se rozehřál. Následně můžete součástku odšroubovat, ale vždy při tom použijte uvedenou hodnotu točivého momentu. Pokud komponent nelze odšroubovat, znovu ho zahřejte. Použijte speciální výstružník na očištění otvorů žhavicích svíček.
- Používejte pouze kvalitní palivo. Jinak se předčasně vaše žhavicí svíčky nebo zapalovací svíčky pokryjí sazemi.
Příznaky selhání
Detekování selhání v systému zapalování a předehřívání není jednoduché, protože většina těchto poškození má podobné příznaky. Například potíže se startováním benzinového motoru nebo nemožnost nastartování motoru může indikovat problém s vysokonapěťovými kabely, poškozené zapalovací svíčky nebo cívku zapalování, poškozený uzávěr rozdělovače nebo senzory, případně poškozený mechanismus předčasného časování nebo poškozenou elektronickou řídící jednotku. Všechny tyto podmínky mohou být spojeny se sníženým výkonem motoru a zvýšenou spotřebou paliva.
Nezáleží na tom, která součástka systému předehřívání je poškozená - všechny dieselové auta mají problém se startováním studeného motoru. Volnoběh motoru může probíhat drsněji než obvykle.
Příčiny selhání
Nekvalitní palivo, opotřebení a zničení pístních kroužků a těsnění tyček ventilů, nesprávný úhel předběžného zapalování mohou způsobit tvorbu usazenin a sazí na zapalovacích svíčkách. Pokud jsou poškozené elektrické kabely, cívka zapalování se může přehřívat. Selhání systému předehřívání a jeho komponentů může být způsobeno ucpanými vstřikovači paliva. Součástky systému zapalování a předehřívání často selžou vlivem fluktuace napětí v elektrickém systému auta.
Autodoc.cz: pouze kvalitní produkty pro automobily
Součástky pro systém zapalování a předehřívání si můžete koupit v našem online obchodě. V našem katalogu najdete nejširší výběr produktů, z nichž si pro vaše auto snadno a rychle vyberete ty nejvhodnější součástky.