• SHOP
  • CLUB
Vyzkoušejte prémiový účet
0
Moje garáž
Přidat vozidlo
0
Položek #96-4163
0,00 CZK
Váš košík je prázdný

Brzdový systém: jeho hlavní části a typy

Obsah

  1. SOUČÁSTI BRZDOVÉHO SYSTÉMU
    1. BUBNOVÉ BRZDY
    2. KOTOUČOVÉ BRZDY
    3. BRZDOVÉ DESTIČKY
  2. MECHANICKÉ BRZDOVÉ SYSTÉMY
  3. HYDRAULICKÉ BRZDOVÉ SYSTÉMY
  4. BRZDOVÝ SYSTÉM SE SERVOPOHONEM

Základní informace o kotoučích, bubnech, čelistech a hydraulice: jak vás brzdy chrání.

Brzdy jsou pro každé auto stejně důležité jako motor a jsou nezbytné pro zajištění vaší bezpečnosti na silnici.

Základní princip brzd je jednoduchý: odebírají pohybujícímu se vozidlu kinetickou energii, kterou třením přeměňují na energii tepelnou a zastavují vozidlo. Všechny brzdy fungují na stejném principu, ale různé systémy dosahují tohoto tření různými způsoby.

O tom, jaký typ systému má váš vůz a jaké komponenty používá, rozhoduje mnoho faktorů, protože všechny systémy se mírně liší. Zde jsou však uvedeny systémy, které váš vůz pravděpodobně má, a také informace, jak fungují a jaké jsou pravděpodobně jejich klíčové komponenty. Znalost součástí brzdového systému vašeho vozidla může být zásadní. Proto čtěte dál!

SOUČÁSTI BRZDOVÉHO SYSTÉMU

Než se podíváme na typy systémů, které může automobil používat k zastavení, je vhodné zmínit klíčové komponenty, zejména pokud uvažujete o opravě nebo výměně dílů brzdového systému. Typ dílů, které systém používá, často závisí na značce a modelu vašeho vozu, rychlostech, kterými můžete jezdit, ceně vozu a stáří vozu.

Brzdový systém: jeho hlavní části a typy

BUBNOVÉ BRZDY

Bubnové brzdy patří mezi nejstarší způsoby zastavení automobilu. Na vnitřní straně kola je připevněn buben a uvnitř jsou dvě tepelně odolné destičky. Po sešlápnutí pedálu je na válec kola vyvíjen hydraulický tlak, který způsobí přitlačení čelistí k vnitřnímu povrchu bubnu. Tření mezi destičkami a bubnem způsobuje přeměnu kinetické energie na energii tepelnou.

Tyto typy se u automobilů hojně používaly až do 80. let 20. století. Jak se auta stávala výkonnějšími, bubnové brzdy nebyly schopné je zastavit. V intenzivních podmínkách častého brzdění se velmi zahřívají, a když jsou příliš horké, nemohou přeměnit energii pohybu na teplo a přestanou fungovat. Po roce 1980 začalo mnoho automobilů používat kotoučové brzdy.

To ovšem neznamená, že se bubnové brzdy vůbec nepoužívají. Stále jsou dostatečné a odvedou svou práci. Často se používají pro zadní brzdy, protože při zastavování automobilu je většina tlaku vyvíjena na přední brzdy. Protože jsou bubnové brzdy levnější na výrobu a jednodušší na údržbu, často se používají u základních nebo levnějších modelů.

KOTOUČOVÉ BRZDY

Kotoučové brzdy "nahradily" bubnové brzdy jako nejoblíbenější volba pro většinu automobilů. Bubnové brzdy tlačí ven, což nevytváří takový tlak jako tlačení na kolo. Odborníci proto navrhli systém, který spíše stlačuje než tlačí. Zjistili také, že větší plocha znamená větší tření, což je nezbytné pro zlepšení brzdění při vysokých intenzitách. Kombinace hledání něčeho, co by se dalo zmáčknout, a požadavku na velkou plochu vedla k zavedení kotoučových brzd.

Kotoučová brzda je mechanismus pro zpomalení nebo zastavení otáčení kola, obvykle vyrobený z litiny, ale v některých případech i z uhlíkových nebo keramických kompozitů. Brzdový kotouč vozidla je spojen s kolem a/nebo nápravou. K zastavení kola se na obě strany kotouče přitlačí třecí materiál v podobě destiček. Tření, které vzniká na kotoučovém kole, kolo zpomaluje nebo zastavuje.

Některé kotouče jsou upraveny tak, aby rychleji vychladly a zůstaly účinnější. Toho se často dosahuje tím, že se dovnitř dostane vzduch, takže úpravy, jako je otvor uprostřed, malé mezery kolem vnější strany nebo žebra, umožní přístup vzduchu ke kotouči a v konečném důsledku znamenají účinnější brzdový systém.

BREMBO COATED DISC LINE 09.B436.51 Brzdový kotouč 295x28mm, 5, děrováno / vnitřně větráno, nátěr, vysoce nauhličeno
Recenze - 58
Informace o součástce
  • Průměr v mm: 295
  • Typ brzdového kotouče: děrováno / vnitřně větráno
  • Produktová řada: COATED DISC LINE
  • Síla brzdového kotouče [mm]: 28
  • Výška [mm]: 51
  • Povrch: nátěr
  • Centrovací průměr [mm]: 67
  • Počet děr: 5
  • Minimální tloušťka [mm]: 26
  • Utahovací moment [Nm]: 130
  • Zpracování: vysoce nauhličeno
  • Doplňující výrobek / doplňkové info 2: se šrouby
  • Vrtaný: ano
  • BREMBO: Brzdový kotouč
  • Číslo produktu: 09.B436.51
  • Stav: Nové
Údaje
BREMBO Brzdový kotouč 295x28mm, 5, děrováno / vnitřně větráno, nátěr, vysoce nauhličeno
Číslo produktu: 09.B436.51
1343,94 CZK
Cena za kus
Cena vč. 21 % DPH, částka nezahrnuje náklady na doručení
BREMBO TWO-PIECE FLOATING DISCS LINE 09.A804.33 Brzdový kotouč 355x32mm, 5, děrováno / vnitřně větráno, dvoudílný brzdový kotouč, nátěr, vysoce nauhličeno
Recenze - 20
Informace o součástce
  • Průměr v mm: 355
  • Typ brzdového kotouče: děrováno / vnitřně větráno, dvoudílný brzdový kotouč
  • Produktová řada: TWO-PIECE FLOATING DISCS LINE
  • Síla brzdového kotouče [mm]: 32
  • Výška [mm]: 50
  • Povrch: nátěr
  • Centrovací průměr [mm]: 67
  • Počet děr: 5
  • Minimální tloušťka [mm]: 30
  • Utahovací moment [Nm]: 150
  • Zpracování: vysoce nauhličeno
  • Doplňující výrobek / doplňkové info 2: se šrouby
  • Vrtaný: ano
  • BREMBO: Brzdový kotouč
  • Číslo produktu: 09.A804.33
  • Stav: Nové
Údaje
BREMBO Brzdový kotouč 355x32mm, 5, děrováno / vnitřně větráno, dvoudílný brzdový kotouč, nátěr, vysoce nauhličeno
Číslo produktu: 09.A804.33
8302,50 CZK
Cena za kus
Cena vč. 21 % DPH, Doprava zdarma
-49%
ZIMMERMANN FORMULA Z COAT Z 100.3367.70 Brzdový kotouč 370x32mm, 6/5, 5x112, větráno, děrovaný, dvoudílný brzdový kotouč, nátěr, legováno/vysoce nauhličeno
Recenze - 20
Informace o součástce
  • Průměr v mm: 370
  • Typ brzdového kotouče: větráno, děrovaný, dvoudílný brzdový kotouč
  • Produktová řada: FORMULA Z COAT Z
  • Síla brzdového kotouče [mm]: 32
  • Výška [mm]: 50
  • Povrch: nátěr
  • Centrovací průměr [mm]: 65
  • Počet děr ráfku kola: 5
  • Počet děr v brzdovém bubnu: 6 / 5
  • Kruhový vyvrt Ø 2 [mm]: 112
  • Minimální tloušťka [mm]: 30,4
  • Hmotnost [kg]: 12,1
  • Zpracování: legováno / vysoce nauhličeno
  • Kvalita, jakost: Alu-Topf schwimmend, Alu hub floating
  • Zkušební značka: ECE R90 APPROVED
  • Vrtaný: ano
  • ZIMMERMANN: Brzdový kotouč
  • Číslo produktu: 100.3367.70
  • Stav: Nové
Údaje
ZIMMERMANN Brzdový kotouč 370x32mm, 6/5, 5x112, větráno, děrovaný, dvoudílný brzdový kotouč, nátěr, legováno/vysoce nauhličeno
Číslo produktu: 100.3367.70
ve srovnání s DMOC 13773,01 CZK

6941,81 CZK
Cena za kus
Cena vč. 21 % DPH, Doprava zdarma
24306 BREMBO Prime P 50 067 Sada brzdových destiček, kotoučová brzda pro uzavírací výstražný ukazatel, Šrouby třmenů, s příslušenstvím
Recenze - 72
Informace o součástce
  • Jednotka množství: Set pro nápravu
  • Brzdový systém: Lucas
  • uzavírací výstražný kontakt: pro uzavírací výstražný ukazatel
  • Tloušťka / síla [mm]: 21
  • Produktová řada: Prime
  • Doplňkový výrobek / doplňkové info: s příslušenstvím
  • Výška [mm]: 72
  • Šířka [mm]: 146
  • WVA číslo: 24306
  • Doplňující výrobek / doplňkové info 2: Šrouby třmenů
  • Spojené ve směru běhu (jízdy)
  • BREMBO: Sada brzdových destiček, kotoučová brzda
  • Číslo produktu: P 50 067
  • Naše cena: 879,35 CZK
  • Stav: Nové
Údaje
BREMBO Sada brzdových destiček, kotoučová brzda pro uzavírací výstražný ukazatel, Šrouby třmenů, s příslušenstvím
Číslo produktu: P 50 067
879,35 CZK
Cena vč. 21 % DPH, částka nezahrnuje náklady na doručení
-62%
525158 ATE PowerDisc 24.0325-0158.1 Brzdový kotouč 312,0x25,0mm, 5x112,0, větráno, nátěr, vysoce nauhličeno
Recenze - 37
Informace o součástce
  • Průměr v mm: 312,0
  • Typ brzdového kotouče: větráno
  • Produktová řada: PowerDisc
  • Síla brzdového kotouče [mm]: 25,0
  • Výška [mm]: 49,9
  • Povrch: nátěr
  • Centrovací průměr [mm]: 65,0
  • Počet děr: 5
  • Kruhový vyvrt Ø 2 [mm]: 112,0
  • Minimální tloušťka [mm]: 22,0
  • vnitřní průměr [mm]: 146,0
  • Zpracování: vysoce nauhličeno
  • MAPP-kód k dispozici
  • Počet otvorů 2: 9
  • Zkušební značka: E1 90R-02C0858 / 1214
  • Průměr díry [mm]: 15,3
  • Doplňující výrobek / doplňkové info 2: se šrouby
  • Vrtaný: ne
  • ATE: Brzdový kotouč
  • Číslo produktu: 24.0325-0158.1
  • Stav: Nové
Údaje
ATE Brzdový kotouč 312,0x25,0mm, 5x112,0, větráno, nátěr, vysoce nauhličeno
Číslo produktu: 24.0325-0158.1
ve srovnání s DMOC 6186,77 CZK

2309,54 CZK
Cena za kus
Cena vč. 21 % DPH, částka nezahrnuje náklady na doručení

BRZDOVÉ DESTIČKY

Bez ohledu na to, zda váš vůz používá kotouč nebo buben, jsou hlavní součástí kotouče nebo bubnu brzdové destičky (někdy označované jako "čelist"). Právě ty vytvářejí tření. Pro automobilové brzdové destičky se používá mnoho různých materiálů, ale některé běžné destičky mohou být buď organické (s použitím skla, kevlaru, karbonu, atd.), keramické, polokovové nebo plně kovové. Všechny použité materiály jsou navrženy tak, aby absorbovaly co nejvíce tepla.

Organické brzdové destičky jsou velmi tiché a neopotřebovávají kotouč, ale je třeba je častěji měnit, protože se častěji opotřebovávají.

Keramické destičky jsou také velmi tiché, mají dlouhou životnost a skvělý brzdný výkon, mnohem lepší než organické destičky.

Polokovové destičky dokonce předčí výkonem keramické destičky, ale kvůli kovovým vločkám v syntetickém materiálu se kotouč více opotřebovává, což znamená, že je třeba jej častěji vyměňovat.

Nakonec jsou tu celokovové brzdové destičky. Používají je závodní vozy. Mají neuvěřitelnou brzdnou schopnost, ale jsou hlučné a opotřebovávají kotouč jako zmrzlina tající na slunci. Váš vůz bude pravděpodobně vybaven syntetickými nebo keramickými brzdovými destičkami a obě varianty jsou vhodné pro každodenní jízdu.

MECHANICKÉ BRZDOVÉ SYSTÉMY

Mechanické brzdy byly ve skutečnosti prvním typem brzdového systému používaným v automobilech, když se ve 20. století začaly sériově vyrábět. Tyto systémy se ovládaly ručně tak, že řidič sešlápl pedál uvnitř vozu. Působením pedálu se aktivuje mechanický pákový systém, který působí silou na třecí materiál destiček. Tento systém umožňoval, aby brzdové čelisti tlačily na vnitřní povrch bubnu, který byl připevněn ke kolu. Vzniklé tření mezi destičkami a bubnem zpomalí nebo zastaví otáčení kola, čímž se vůz zastaví. Přestože některé rané mechanické brzdové systémy používaly k přenosu síly z pedálu na brzdovou páku lanka, nepoužívaly v mechanismu kladky, vačky ani jiná složitá zařízení.

Tyto první mechanické brzdové systémy se potýkaly s mnoha problémy. Jedním z hlavních problémů byla nutnost časté údržby, protože lanka a všechny ostatní pohyblivé části musely být udržovány v dobrém stavu, aby brzdy účinně fungovaly. Nadměrný tlak na lanka nebo síla potřebná k zastavení vozidla by mohly vést k přetržení lanek, což by představovalo vážné bezpečnostní riziko. Systémy také vyžadovaly přesnost; pokud byla páka špatně seřízena nebo bylo špatně nastaveno napnutí lanek, různá kola dostávala nerovnoměrný brzdný tlak, což ztěžovalo ovládání vozu.

Kvůli všem těmto problémům se koncem 50. let 20. století mechanické brzdy u automobilů objevovaly jen zřídka a byly nahrazeny hydraulickými.

SOUČÁSTI BRZDOVÉHO SYSTÉMU

Většina automobilů má stále mechanickou brzdu známou jako ruční nebo parkovací brzda. Kromě hlavních hydraulických brzd jsou automobily často vybaveny mechanickou ruční brzdou, která pomocí páky a ramene uvnitř brzdového bubnu pomáhá zastavit vozidlo. Ruční brzda se ovládá lankem připojeným k páce ruční brzdy uvnitř vozu. Při použití brzdy ji drží západka na páce a tlačítko umožňuje uvolnění páky.

Všechny automobily jsou vybaveny ruční brzdou, která může být někdy elektrická, nikoli čistě mechanická, a obvykle působí na dvě kola, obvykle zadní. Primárním účelem tohoto mechanického systému je zajistit vozidlo při parkování, nikoliv fungovat jako hlavní mechanismus při běžné jízdě. Proto je pro tuto funkci parkování vhodný mechanický systém.

HYDRAULICKÉ BRZDOVÉ SYSTÉMY

Nejběžnějším systémem moderních automobilů je hydraulický brzdový systém a váš vůz jej téměř jistě má. Automobily je mají obvykle na všech čtyřech kolech a hydraulické systémy mohou používat buď brzdový kotouč, nebo brzdový buben.

Na rozdíl od starších mechanických systémů používají hydraulické systémy k vytváření tlaku v brzdách kapalinu. Brzdova kapalina vozidla je uložena v potrubí a slouží k přenosu tlaku nebo síly z pedálu nebo páky k zastavení vozidla. Brzdová kapalina neboli hydraulická kapalina je nestlačitelná látka, která může pracovat při vysokých teplotách a tlacích.

U tohoto typu systému je mechanická síla tvořena tlakem řidiče na pedál. Tato síla se pak využívá k protlačování kapaliny potrubím, a protože není stlačitelná, směřuje do brzdového systému. V zařízení zvaném hlavní válec se tato síla mění na hydraulický tlak, který se přenáší na brzdové třmeny nebo bubnové čelisti (v závislosti na typu systému).

Každý brzdový třmen obsahuje několik pístů (až 6) a hydraulický tlak přitlačuje třmen na kotouč nebo buben. Destičky připevněné k třmenu vytvářejí tření o kotouč nebo buben, a to je to, co v konečném důsledku vede k zastavení vozidla.

Hydraulické brzdové systémy mají také některé výrazné výhody.

BREMBO 09.B769.51 Brzdový kotouč 360x36mm, 5, děrováno / vnitřně větráno, nátěr, vysoce nauhličeno
Recenze - 9
Informace o součástce
  • Průměr v mm: 360
  • Typ brzdového kotouče: děrováno / vnitřně větráno
  • Síla brzdového kotouče [mm]: 36
  • Výška [mm]: 65
  • Povrch: nátěr
  • Centrovací průměr [mm]: 67
  • Počet děr: 5
  • Minimální tloušťka [mm]: 34
  • Zpracování: vysoce nauhličeno
  • Doplňující výrobek / doplňkové info 2: se šrouby
  • Vrtaný: ano
  • BREMBO: Brzdový kotouč
  • Číslo produktu: 09.B769.51
  • Stav: Nové
Údaje
BREMBO Brzdový kotouč 360x36mm, 5, děrováno / vnitřně větráno, nátěr, vysoce nauhličeno
Číslo produktu: 09.B769.51
2543,91 CZK
Cena za kus
Cena vč. 21 % DPH, částka nezahrnuje náklady na doručení
BREMBO COATED DISC LINE 09.C502.11 Brzdový kotouč 330x26mm, 5, děrováno / vnitřně větráno, nátěr, vysoce nauhličeno
Recenze - 5
Informace o součástce
  • Průměr v mm: 330
  • Typ brzdového kotouče: děrováno / vnitřně větráno
  • Produktová řada: COATED DISC LINE
  • Síla brzdového kotouče [mm]: 26
  • Výška [mm]: 68
  • Povrch: nátěr
  • Centrovací průměr [mm]: 67
  • Počet děr: 5
  • Minimální tloušťka [mm]: 24
  • Zpracování: vysoce nauhličeno
  • Doplňující výrobek / doplňkové info 2: se šrouby
  • Vrtaný: ano
  • BREMBO: Brzdový kotouč
  • Číslo produktu: 09.C502.11
  • Stav: Nové
Údaje
BREMBO Brzdový kotouč 330x26mm, 5, děrováno / vnitřně větráno, nátěr, vysoce nauhličeno
Číslo produktu: 09.C502.11
1764,36 CZK
Cena za kus
Cena vč. 21 % DPH, částka nezahrnuje náklady na doručení
-61%
ZIMMERMANN BLACK Z 100.3300.53 Brzdový kotouč 312x25mm, 10/5, 5x112, vnitřně větráno, opatřený drážkou, nátěr, vysoce nauhličeno
Recenze - 14
Informace o součástce
  • Průměr v mm: 312
  • Typ brzdového kotouče: vnitřně větráno, opatřený drážkou
  • Produktová řada: BLACK Z
  • Síla brzdového kotouče [mm]: 25
  • Výška [mm]: 50
  • Povrch: nátěr
  • Centrovací průměr [mm]: 65
  • Počet děr ráfku kola: 5
  • Počet děr v brzdovém bubnu: 10 / 5
  • Kruhový vyvrt Ø 2 [mm]: 112
  • Minimální tloušťka [mm]: 22
  • Hmotnost [kg]: 8,3
  • Zpracování: vysoce nauhličeno
  • Zkušební značka: ECE R90 APPROVED
  • Spojené ve směru běhu (jízdy)
  • Vrtaný: ne
  • ZIMMERMANN: Brzdový kotouč
  • Číslo produktu: 100.3300.53
  • Stav: Nové
Údaje
ZIMMERMANN Brzdový kotouč 312x25mm, 10/5, 5x112, vnitřně větráno, opatřený drážkou, nátěr, vysoce nauhličeno
Číslo produktu: 100.3300.53
ve srovnání s DMOC 6729,46 CZK

2623,11 CZK
Cena za kus
Cena vč. 21 % DPH, částka nezahrnuje náklady na doručení
23587 TRW DTEC COTEC GDB1550DTE Sada brzdových destiček, kotoučová brzda včetně uzavíracího výstražného kontaktu
Recenze - 46
Informace o součástce
  • Jednotka množství: Set pro nápravu
  • uzavírací výstražný kontakt: včetně uzavíracího výstražného kontaktu
  • Tloušťka / síla [mm]: 20,3
  • Produktová řada: DTEC COTEC
  • Počet ukazatelů opotřebení [na nápravu]: 1
  • Délka [mm]: 156,4, 155,2
  • Výška 1 [mm]: 71,4
  • Výška 2 [mm]: 66
  • Zkušební značka: E9 90R-02A1062 / 0931
  • Omezení výrobce: ATE
  • Varovný odstup [mm]: 155
  • Brzdové zařízení: Redukce prachu brzdového obložení, také pro děrované brzdové kotouče
  • Nutně respektovat technické údaje
  • TRW: Sada brzdových destiček, kotoučová brzda
  • Číslo produktu: GDB1550DTE
  • Naše cena: 1172,41 CZK
  • Stav: Nové
Údaje
TRW Sada brzdových destiček, kotoučová brzda včetně uzavíracího výstražného kontaktu
Číslo produktu: GDB1550DTE
1172,41 CZK
Cena vč. 21 % DPH, částka nezahrnuje náklady na doručení
24606 BREMBO P 85 120 Sada brzdových destiček, kotoučová brzda včetně uzavíracího výstražného kontaktu, Šrouby třmenů, s příslušenstvím
Recenze - 7
Informace o součástce
  • Jednotka množství: Set pro nápravu
  • Brzdový systém: Lucas
  • uzavírací výstražný kontakt: včetně uzavíracího výstražného kontaktu
  • Tloušťka / síla [mm]: 18
  • Doplňkový výrobek / doplňkové info: s příslušenstvím
  • Počet ukazatelů opotřebení [na nápravu]: 2
  • Výška 1 [mm]: 59
  • Výška 2 [mm]: 60
  • Šířka [mm]: 117
  • WVA číslo: 24606, 25214
  • Doplňující výrobek / doplňkové info 2: Šrouby třmenů
  • Varovný odstup [mm]: 300
  • BREMBO: Sada brzdových destiček, kotoučová brzda
  • Číslo produktu: P 85 120
  • Naše cena: 1168,52 CZK
  • Stav: Nové
Údaje
BREMBO Sada brzdových destiček, kotoučová brzda včetně uzavíracího výstražného kontaktu, Šrouby třmenů, s příslušenstvím
Číslo produktu: P 85 120
1168,52 CZK
Cena vč. 21 % DPH, částka nezahrnuje náklady na doručení

Zaprvé, síla generovaná hydraulickým systémem je větší než u starších mechanických systémů používaných v automobilech. Ty jsou poměrně primitivní a spoléhají na páky, táhla nebo vačky, které nepřenášejí takovou sílu jako hydraulické brzdové systémy. Mechanické systémy mohou být časem také méně účinné, protože se jejich pracovní části rozpadají.

Na rozdíl od mechanických brzd je velmi nepravděpodobné, že by se hydraulické vedení přetrhlo, a vyžaduje jen velmi malou údržbu. Jsou také neuvěřitelně rychlé a citlivé na pedál a k vyvinutí tlaku na bubny nebo kotouče je zapotřebí jen velmi malé síly.

Protože hydraulický systém má mnohem méně pohyblivých částí než mechanický systém, dochází k menšímu opotřebení těchto částí a k menší související nebo následné údržbě. Díky tomu je systém levnější a spolehlivější než mechanický systém.

Protože se mechanické systémy mohly v jednotlivých vozech značně lišit v konstrukci a provedení, byly opravy často obtížné. Hydraulické systémy mají poměrně jednoduchou konstrukci a snadno se montují, což usnadňuje jejich servis.

BRZDOVÝ SYSTÉM SE SERVOPOHONEM

Systém posilovače brzd, který se často označuje i jako podtlakový posilovač, je navržen tak, aby poskytoval dodatečný výkon ke snížení potřebné síly a funguje ve spojení s hydraulickými brzdami.

Brzdový posilovač funguje tak, že vytváří částečný podtlak, který pak zvyšuje sílu působící na hlavní válec. U brzdového posilovače se pedál nejprve sešlápne na připojené táhlo, které po uzavření podtlaku vpustí do posilovače vzduch. Tlak se pak zvyšuje na této tyčce, která je připojena k táhlu uvnitř hlavního válce.

Brzdové servořízení se v automobilech hojně rozšířilo, protože kotouče nahradily bubny jako standardní nastavení ve vozidlech. Díky kotoučům je nutné mít u automobilů posilovač brzd, který odvádí většinu síly, kterou musí řidič vyvinout k zastavení vozu.

V systému servopohonu je podtlak, který znásobuje sílu, kterou řidič působí na pedál. Brzdové servořízení je navenek tvořeno obvykle kovovou nádobkou s membránou a ventilem. Servo je také vybaveno zpětným ventilem, který omezuje směr proudění vzduchu pouze směrem ven, aby se eliminovalo riziko ztráty funkce za jízdy.

Pokud dojde k výpadku podtlaku například v důsledku zastavení motoru, brzdy budou stále fungovat, protože mezi pedálem a hlavním válcem existuje normální mechanické spojení. K brzdění je však třeba vyvinout mnohem větší sílu na pedál.

TOP produkty na toto téma:

AUTODOC Bestsellery: náhradní díly za nízkou cenu

BREMBO 08.B391.27 Brzdový kotouč 260x8mm, 5, plný
Recenze - 61
Informace o součástce
  • Průměr v mm: 260
  • Typ brzdového kotouče: plný
  • Síla brzdového kotouče [mm]: 8
  • Výška [mm]: 86
  • Centrovací průměr [mm]: 30
  • Počet děr: 5
  • Minimální tloušťka [mm]: 7
  • Utahovací moment [Nm]: 110
  • Doplňující výrobek / doplňkové info 2: s ložiskem, s ABS senzorem, se šrouby
  • Vrtaný: ne
  • BREMBO: Brzdový kotouč
  • Číslo produktu: 08.B391.27
  • Stav: Nové
Údaje
BREMBO Brzdový kotouč 260x8mm, 5, plný
Číslo produktu: 08.B391.27
1975,64 CZK
Cena za kus
Cena vč. 21 % DPH, částka nezahrnuje náklady na doručení
BREMBO COATED DISC LINE 09.C246.11 Brzdový kotouč 324x22mm, 5, vnitřně větráno, se štěrbinami / děrováno, nátěr, vysoce nauhličeno
Recenze - 5
Informace o součástce
  • Průměr v mm: 324
  • Typ brzdového kotouče: vnitřně větráno, se štěrbinami / děrováno
  • Produktová řada: COATED DISC LINE
  • Síla brzdového kotouče [mm]: 22
  • Výška [mm]: 67
  • Povrch: nátěr
  • Centrovací průměr [mm]: 75
  • Počet děr: 5
  • Minimální tloušťka [mm]: 20,4
  • Zpracování: vysoce nauhličeno
  • Doplňující výrobek / doplňkové info 2: se šrouby
  • Vrtaný: ano
  • BREMBO: Brzdový kotouč
  • Číslo produktu: 09.C246.11
  • Stav: Nové
Údaje
BREMBO Brzdový kotouč 324x22mm, 5, vnitřně větráno, se štěrbinami / děrováno, nátěr, vysoce nauhličeno
Číslo produktu: 09.C246.11
1767,69 CZK
Cena za kus
Cena vč. 21 % DPH, částka nezahrnuje náklady na doručení
25708 BREMBO P 30 073 Sada brzdových destiček, kotoučová brzda s akustickou výstrahou opotřebení, s příslušenstvím
Recenze - 19
Informace o součástce
  • Jednotka množství: Set pro nápravu
  • Brzdový systém: Bosch
  • uzavírací výstražný kontakt: s akustickou výstrahou opotřebení
  • Tloušťka / síla [mm]: 18
  • Doplňkový výrobek / doplňkové info: s příslušenstvím
  • Počet ukazatelů opotřebení [na nápravu]: 2
  • Výška [mm]: 60
  • Šířka [mm]: 133
  • WVA číslo: 25010, 25708, 25709
  • BREMBO: Sada brzdových destiček, kotoučová brzda
  • Číslo produktu: P 30 073
  • Naše cena: 912,98 CZK
  • Stav: Nové
Údaje
BREMBO Sada brzdových destiček, kotoučová brzda s akustickou výstrahou opotřebení, s příslušenstvím
Číslo produktu: P 30 073
912,98 CZK
Cena vč. 21 % DPH, částka nezahrnuje náklady na doručení
-45%
ZIMMERMANN 100.3374.75 Brzdový kotouč 375x36mm, 6/5, 5x112, větráno, dvoudílný brzdový kotouč, nátěr, legováno/vysoce nauhličeno
Recenze - 7
Informace o součástce
  • Průměr v mm: 375
  • Typ brzdového kotouče: větráno, dvoudílný brzdový kotouč
  • Síla brzdového kotouče [mm]: 36
  • Výška [mm]: 57
  • Povrch: nátěr
  • Centrovací průměr [mm]: 68
  • Počet děr ráfku kola: 5
  • Počet děr v brzdovém bubnu: 6 / 5
  • Kruhový vyvrt Ø 2 [mm]: 112
  • Minimální tloušťka [mm]: 34
  • Hmotnost [kg]: 12,8
  • Zpracování: legováno / vysoce nauhličeno
  • Kvalita, jakost: Alu-Topf schwimmend, Alu hub floating
  • Zkušební značka: ECE R90 APPROVED
  • Vrtaný: ne
  • ZIMMERMANN: Brzdový kotouč
  • Číslo produktu: 100.3374.75
  • Stav: Nové
Údaje
ZIMMERMANN Brzdový kotouč 375x36mm, 6/5, 5x112, větráno, dvoudílný brzdový kotouč, nátěr, legováno/vysoce nauhličeno
Číslo produktu: 100.3374.75
ve srovnání s DMOC 15261,12 CZK

8255,46 CZK
Cena za kus
Cena vč. 21 % DPH, Doprava zdarma
430225 BREMBO 09.C306.1X Brzdový kotouč 340x30mm, 9, děrováno / vnitřně větráno, nátěr, vysoce nauhličeno
Recenze - 56
Informace o součástce
  • Průměr v mm: 340
  • Typ brzdového kotouče: děrováno / vnitřně větráno
  • Síla brzdového kotouče [mm]: 30
  • Výška [mm]: 50
  • Povrch: nátěr
  • Centrovací průměr [mm]: 65, 65,0
  • Počet děr: 9
  • Minimální tloušťka [mm]: 27,8
  • vnitřní průměr [mm]: 145,0
  • Zpracování: vysoce nauhličeno
  • Průměr díry [mm]: 15,3
  • Doplňující výrobek / doplňkové info 2: se šrouby
  • Vrtaný: ano
  • BREMBO: Brzdový kotouč
  • Číslo produktu: 09.C306.1X
  • Stav: Nové
Údaje
BREMBO Brzdový kotouč 340x30mm, 9, děrováno / vnitřně větráno, nátěr, vysoce nauhličeno
Číslo produktu: 09.C306.1X
3272,53 CZK
Cena za kus
Cena vč. 21 % DPH, Doprava zdarma
VALEO 675405 Brzdový kotouč Zadní náprava, 249x9mm, 4, plný, nátěr
Recenze - 28
Informace o součástce
  • Průměr v mm: 249
  • Typ brzdového kotouče: plný
  • montovaná strana: Zadní náprava
  • Síla brzdového kotouče [mm]: 9
  • Výška [mm]: 67
  • Povrch: nátěr
  • Centrovací průměr [mm]: 56
  • Počet děr ráfku kola: 4
  • Minimální tloušťka [mm]: 8
  • Hmotnost [kg]: 5,42
  • Doplňující výrobek / doplňkové info 2: se šroubem, s ABS senzorem, s integrovaným ložiskem
  • Vrtaný: ne
  • VALEO: Brzdový kotouč
  • Číslo produktu: 675405
  • Stav: Nové
Údaje
VALEO Brzdový kotouč Zadní náprava, 249x9mm, 4, plný, nátěr
Číslo produktu: 675405
1365,96 CZK
Cena za kus
Cena vč. 21 % DPH, částka nezahrnuje náklady na doručení
-40%
BD1292 BOSCH 0 986 479 400 Brzdový kotouč 249x9mm, 4x108, plný, nátěr
Recenze - 3
Informace o součástce
  • Průměr v mm: 249
  • Typ brzdového kotouče: plný
  • Síla brzdového kotouče [mm]: 9
  • Výška [mm]: 74,3
  • Povrch: nátěr
  • Centrovací průměr [mm]: 61,98
  • Počet děr: 4
  • Kruhový vyvrt Ø 2 [mm]: 108
  • Minimální tloušťka [mm]: 7
  • vnitřní průměr [mm]: 30
  • Doplňující výrobek / doplňkové info 2: s ložiskem (kola), s ABS senzorem
  • splňuje ECE-normu: ECE-R90
  • Vrtaný: ne
  • BOSCH: Brzdový kotouč
  • Číslo produktu: 0 986 479 400
  • Stav: Nové
Údaje
BOSCH Brzdový kotouč 249x9mm, 4x108, plný, nátěr
Číslo produktu: 0 986 479 400
ve srovnání s DMOC 4405,61 CZK

2617,90 CZK
Cena za kus
Cena vč. 21 % DPH, částka nezahrnuje náklady na doručení
-48%
436134 ATE 24.0136-0134.2 Brzdový kotouč 360,0x36,0mm, 5x112,0, dvoudílný brzdový kotouč, děrováno / vnitřně větráno, nátěr, vysoce nauhličeno
Recenze - 7
Informace o součástce
  • Průměr v mm: 360,0
  • Typ brzdového kotouče: dvoudílný brzdový kotouč, děrováno / vnitřně větráno
  • Síla brzdového kotouče [mm]: 36,0
  • Výška [mm]: 62,5
  • Povrch: nátěr
  • Centrovací průměr [mm]: 69,0
  • Počet děr: 5
  • Kruhový vyvrt Ø 2 [mm]: 112,0
  • Minimální tloušťka [mm]: 34,0
  • vnitřní průměr [mm]: 167,5
  • Zpracování: vysoce nauhličeno
  • MAPP-kód k dispozici
  • Zkušební značka: E1 90R-02C0610 / 1046
  • Průměr díry [mm]: 15,3
  • Doplňující výrobek / doplňkové info 2: se šrouby
  • Vrtaný: ano
  • ATE: Brzdový kotouč
  • Číslo produktu: 24.0136-0134.2
  • Stav: Nové
Údaje
ATE Brzdový kotouč 360,0x36,0mm, 5x112,0, dvoudílný brzdový kotouč, děrováno / vnitřně větráno, nátěr, vysoce nauhličeno
Číslo produktu: 24.0136-0134.2
ve srovnání s DMOC 8967,33 CZK

4598,60 CZK
Cena za kus
Cena vč. 21 % DPH, Doprava zdarma
25684 BREMBO Prime P 85 126 Sada brzdových destiček, kotoučová brzda včetně uzavíracího výstražného kontaktu, Šrouby třmenů, bez příslušenství
Recenze - 68
Informace o součástce
  • Jednotka množství: Set pro nápravu
  • Brzdový systém: TRW
  • uzavírací výstražný kontakt: včetně uzavíracího výstražného kontaktu
  • Tloušťka / síla [mm]: 20
  • Produktová řada: Prime
  • Doplňkový výrobek / doplňkové info: bez příslušenství
  • Počet ukazatelů opotřebení [na nápravu]: 1
  • Výška [mm]: 65
  • Šířka [mm]: 160
  • WVA číslo: 25683, 25684
  • Doplňující výrobek / doplňkové info 2: Šrouby třmenů
  • Varovný odstup [mm]: 175
  • Spojené ve směru běhu (jízdy)
  • BREMBO: Sada brzdových destiček, kotoučová brzda
  • Číslo produktu: P 85 126
  • Naše cena: 985,41 CZK
  • Stav: Nové
Údaje
BREMBO Sada brzdových destiček, kotoučová brzda včetně uzavíracího výstražného kontaktu, Šrouby třmenů, bez příslušenství
Číslo produktu: P 85 126
985,41 CZK
Cena vč. 21 % DPH, částka nezahrnuje náklady na doručení
BREMBO 08.B391.37 Brzdový kotouč 260x8mm, 5, plný
Recenze - 5
Informace o součástce
  • Průměr v mm: 260
  • Typ brzdového kotouče: plný
  • Síla brzdového kotouče [mm]: 8
  • Výška [mm]: 86
  • Centrovací průměr [mm]: 30
  • Počet děr: 5
  • Minimální tloušťka [mm]: 7
  • Doplňující výrobek / doplňkové info 2: s ložiskem, s ABS senzorem, se šrouby
  • Vrtaný: ne
  • BREMBO: Brzdový kotouč
  • Číslo produktu: 08.B391.37
  • Stav: Nové
Údaje
BREMBO Brzdový kotouč 260x8mm, 5, plný
Číslo produktu: 08.B391.37
2225,78 CZK
Cena za kus
Cena vč. 21 % DPH, částka nezahrnuje náklady na doručení

Populární příspěvky

Přihlásit se novinek

Pro získání nejnovějších novinek a tipů prosím zadejte vaši emailovou adresu: