• SHOP
  • CLUB
Vyzkoušejte prémiový účet
0
Moje garáž
Přidat vozidlo
0
Položek #88-7392
0,00 CZK
Váš košík je prázdný

Jak nastartovat motor v studeném počasí?

Obsah

  1. 6 faktorů ovlivňujících úspěšný start motoru v extrémně studeném počasí
    1. 7 doporučení od AutoDoc, které vám pomohou nastartovat vaše auto i v největší zimě
    2. Jak rychle nastartovat auto během mrazu

Mnoho majitelů aut používá své vozy i v prostředí s náročným studeným počasím a zejména v zimě se setkávají s problémy spojenými s nastartováním auta. I přes fakt, že výrobci aut se stále snaží vylepšovat své systémy a technologie zaměřené na spolehlivé startování bez ohledu na podmínky prostředí nebo počasí, někdy se stane, že motor prostě nenastartujete. V tomto článku se dočtete, proč to tak je a jak zaručit, abyste vždy nastartovali.

6 faktorů ovlivňujících úspěšný start motoru v extrémně studeném počasí

  1. Předehřátí. Je to důležité zejména pro dieselové motory, které bez předehřátí nelze v zimě nastartovat.

Operační princip dieselového motoru je založen na tendenci samovznícení paliva. Vzduch přicházející do motoru je stlačován, dokud nedosáhne teploty 700-900°C, která je potřebná k zapálení vstřikovaného paliva. Avšak v chladném počasí není možné dosáhnout takovou teplotu stlačením vzduchu. Proto se v tomto motoru používají žhavicí svíčky pro rychlé ohřátí vzduchu v spalovací komoře na potřebné hodnoty. Selhání byť jen jedné žhavicí svíčky může způsobit problémy s nastartováním motoru, proto by se měly kontrolovat před každou zimou.

Benzínové motory nejsou tak závislé na okolní teplotě oproti dieselovým motorům, protože tyto motory využívají k zapalování jiskru vytvořenou svíčkami zapalování. Avšak při teplotách nižších než -24°C se nevypařuje benzín; proto se na vytvoření homogenní palivové směsi složené z paliva a vzduchu může v benzínových motorech použít speciální předehřívací zařízení.

  1. Stav baterie. Na stlačení vzduchu do požadované úrovně je nutná silná a funkční baterie. Výkon baterie velmi závisí na okolní teplotě: pokud je výkon baterie při +20°C rovný 100%, potom při teplotě -20°C klesne její výkon o polovinu a při -30°C o dalších 20%. Proto není energie opotřebované nebo nedostatečně nabité baterie postačující na nastartování auta a zapnutí startéru. V zimě se pro dieselové motory nedoporučuje používat baterie se startovacím proudem nižším než 320 A.
  2. Vlastnosti paliva. Složení paliva určuje teplotu jeho vypařování a viskozity, takže v zimě je třeba používat zimní palivo, a platí to pro benzinové i dieselové motory. Zimní benzín obsahuje uhlovodíky s nízkým bodem varu, které podporují účinnou tvorbu palivové směsi a úplné spalování i v zimním období. Zimní dieselové palivo není náchylné na krystalizaci a i v zimě si udrží vysoký stupeň tekutosti. Teplotu zhušťování dieselového paliva je možné snížit pomocí speciálních aditiv, která odvádějí z paliva vodu.
  3. Provozní stav systému dodávky paliva. Účinná tvorba palivové směsi vyžaduje dobrou atomizaci paliva. Proto je třeba včas měnit filtry a vstřikovače. Zajistěte, aby byla palivová nádrž stále plná: v poloprázdné nádrži se mnohem rychleji tvoří kondenzát. Při nízkých teplotách může zamrznout, čehož výsledkem může být prasklé čerpadlo, ucpané palivové hadičky nebo jiné poškození.
  4. Viskozita oleje. Zhuštěné mazadlo se přes kanály mazacího systému pohybuje pomaleji. Takto se urychlí opotřebení prvků motoru a zároveň se na systém uvádí větší zátěž. Aby bylo startování jednodušší, v zimě používejte olej vhodného stupně viskozity.
  5. Komprese ve válcích motoru. Pro vytvoření potřebného tlaku na zapálení paliva je třeba, aby byla spalovací komora dobře utěsněna. Snížená míra komprese v jednom válci může způsobit mnohem náročnější startování motoru v studeném počasí.

7 doporučení od AutoDoc, které vám pomohou nastartovat vaše auto i v největší zimě

  1. Napumpujte palivový systém, aby se zvýšil tlak na provozní úroveň. Tato metoda se dá použít pouze na autech, kde palivové čerpadlo pracuje pouze při zapnutém zapalování. Pro napumpování otočte klíč v zapalování o dvě polohy, aby se aktivovalo palivové čerpadlo a po několika sekundách zapalování vypněte. Počkejte půl minuty a proces opakujte. Následně se pokuste nastartovat motor pomocí startéru.
  2. Zahřejte baterii. Po dlouhém parkování na minutu zapněte dálková nebo potkávací světla, případně zapněte topení v autě. Po krátkém zahřátí se zvýší kapacita baterie a interval prudkého proudu. Avšak těsně před nastartováním vypněte všechna elektrická zařízení, aby se nespotřebovávala energie z baterie zbytečně.
  3. Zahřejte spalovací komoru. Tato metoda se aplikuje pouze pro dieselové motory. Zapněte zapalování, počkejte, dokud nezmizí indikátor žhavicích svíček a pak vypněte zapalování. Tento proces opakujte několikrát za sebou. Provoz žhavicích svíček rychle zahřeje spalovací komoru na potřebné hodnoty.
  4. Zkontrolujte, apokud je to nutné, vyčistěte bateriové svorky. Kvůli nedostatečně spolehlivým kontaktům v elektrickém okruhu se zvyšuje odpor kontaktů, čímž se snižuje přívalový proud a není možné nastartovat auto.
  5. Spojkový pedál sešlápněte až na doraz. Toto doporučení platí pouze pro auta s manuální převodovkou. Odpojením motoru od převodovky snížíte zátěž kladenou na motor, díky čemuž je startování mnohem jednodušší.
  6. Startér nepoužívejte déle než 10 sekund. Jinak by se mohlo startovací zařízení pokazit. Pokud motor nenastartujete na první pokus, zkuste to znovu za několik minut.
  7. Použijte speciální sprej na rychlý start. Tyto spreje jsou dostupné od výrobců: Liqui Moly, Presto, Mannol, a jiných společností. Tyto aerosoly obsahují estery, které se zapálí při nižší teplotě, než palivo. Zaručíte tak zapálení paliva nejen v zimě, ale i při vysoké vlhkosti, když je baterie slabě nabitá, nebo když systém neprodukuje dostatečně účinné jiskry. Při použití těchto přípravků je velmi důležité postupovat podle instrukcí výrobce: pokud aplikujete příliš mnoho této látky do přívodu vzduchu, můžete poškodit motor.

Závěr. Abyste i v zimě bez problémů nastartovali motor vašeho auta, na zimní období se připravte předem. Letní olej vyměňte za zimní, nainstalujte nový olejový filtr, vypusťte palivový systém, zkontrolujte hustotu elektrolytů baterii, a pokud je to nutné, kupte si baterii s větší kapacitou. Také zkontrolujte stav žhavicích svíček, správnou funkčnost motoru a příslušných prvků. Kromě toho zkontrolujte správné napnutí řemenu alternátoru, protože účinnost tohoto prvku ovlivňuje účinnost dobíjení baterie. Mějte na paměti, že pouze při funkčnosti všech systémů auta je možné auto bez problémů nastartovat v jakýchkoliv podmínkách počasí.

Užitečné video k danému tématu:

Jak rychle nastartovat auto během mrazu

 

AUTODOC Bestsellery: náhradní díly za nízkou cenu

Borsehung B18663 Zdvihátko ventilu Automaticky, Tělo nápravy
Informace o součástce
  • druh provozu: Automaticky
  • montovaná strana: Tělo nápravy
  • Množství: 16
  • Jednotka množství: Sada
  • Borsehung: Zdvihátko ventilu
  • Číslo produktu: B18663
  • Naše cena: 5059,59 CZK
  • Stav: Nové
Údaje
Borsehung Zdvihátko ventilu Automaticky, Tělo nápravy
Číslo produktu: B18663
5059,59 CZK
(Cena za set se 16 kusy)
Cena vč. 21 % DPH, Doprava zdarma
-60%
AE FOL154 Zdvihátko ventilu hydraulický, Výstupní strana, Sací strana
Informace o součástce
  • druh provozu: hydraulický
  • montovaná strana: Výstupní strana, Sací strana
  • Průměr v mm: 7,8
  • AE: Zdvihátko ventilu
  • Číslo produktu: FOL154
  • Naše cena: 242,88 CZK
  • Stav: Nové
Údaje
AE Zdvihátko ventilu hydraulický, Výstupní strana, Sací strana
Číslo produktu: FOL154
DMOC

616,14 CZK
242,88 CZK
(Cena za kus)
Cena vč. 21 % DPH, částka nezahrnuje náklady na doručení
-35%
06E 109 217 H VAICO V10-10011 Sada rozvodového řetězu s napínákem řetězu, s vodící lištou, se seřizovačem vačkového hřídele, s ozubenými koly, s těsnicím kroužkem - kliková hřídel, s těsněním ventilového víka, pro vačkovou hřídel, Simplex, Řetěz uzavřený
Informace o součástce
  • Počet článků řetězu: 104, 106, 70, 74
  • sada úplná
  • Doplňující výrobek / doplňkové info 2: pro vačkovou hřídel
  • Provedení řetězu: Simplex, Řetěz uzavřený
  • montovaná strana: vrchní levá, centrum, horní pravá, tlačítko
  • Doplňkový výrobek / doplňkové info: s napínákem řetězu, s vodící lištou, se seřizovačem vačkového hřídele, s ozubenými koly, s těsnicím kroužkem - kliková hřídel, s těsněním ventilového víka
  • Šířka řetězu: G67HP, G67HR, G68V-2
  • VAICO: Sada rozvodového řetězu
  • Číslo produktu: V10-10011
  • Naše cena: 71636,05 CZK
  • Stav: Nové
Údaje
VAICO Sada rozvodového řetězu s napínákem řetězu, s vodící lištou, se seřizovačem vačkového hřídele, s ozubenými koly, s těsnicím kroužkem - kliková hřídel, s těsněním ventilového víka, pro vačkovou hřídel, Simplex, Řetěz uzavřený
Číslo produktu: V10-10011
DMOC

110845,25 CZK
71636,05 CZK
Cena vč. 21 % DPH, Doprava zdarma
HEPU 21-0421 Sada rozvodového řetězu se šrouby, s těsnicím kroužkem, Simplex, Řetěz uzavřený
Informace o součástce
  • Počet článků řetězu: 86, 70, 48
  • Doplňující výrobek / doplňkové info 2: se šrouby, s těsnicím kroužkem
  • Provedení řetězu: Simplex, Řetěz uzavřený
  • montážní pohon: Vačkový hřídel, Vstřikovací čerpadlo, Olejové čerpadlo
  • pro OE číslo: 13528572504, 11417797896
  • HEPU: Sada rozvodového řetězu
  • Číslo produktu: 21-0421
  • Naše cena: 6103,22 CZK
  • Stav: Nové
Údaje
HEPU Sada rozvodového řetězu se šrouby, s těsnicím kroužkem, Simplex, Řetěz uzavřený
Číslo produktu: 21-0421
6103,22 CZK
Cena vč. 21 % DPH, Doprava zdarma
-71%
FEBI BILSTEIN 07295 Protimrazová zátka R: 45 mm
Informace o součástce
  • Tloušťka / síla [mm]: 10
  • Průměr v mm: 45
  • Materiál: ocelový plech
  • Hmotnost [kg]: 0,03
  • FEBI BILSTEIN: Protimrazová zátka
  • Číslo produktu: 07295
  • Naše cena: 44,58 CZK
  • Stav: Nové
Údaje
FEBI BILSTEIN Protimrazová zátka R: 45 mm
Číslo produktu: 07295
DMOC

153,78 CZK
44,58 CZK
(Cena za kus)
Cena vč. 21 % DPH, částka nezahrnuje náklady na doručení
-25%
047905201ALT JP GROUP 1191100700 Rozdělovač
Informace o součástce
  • JP GROUP: Rozdělovač
  • Číslo produktu: 1191100700
  • Naše cena: 1691,21 CZK
  • Stav: Nové
Údaje
JP GROUP Rozdělovač
Číslo produktu: 1191100700
DMOC

2272,46 CZK
1691,21 CZK
Cena vč. 21 % DPH, částka nezahrnuje náklady na doručení
PURFLUX FC561E Palivovy filtr Vložka filtru
Informace o součástce
  • typ filtru: Vložka filtru
  • Výška [mm]: 196
  • Průměr v mm: 80
  • Průměr 3 [mm]: 131
  • PURFLUX: Palivovy filtr
  • Číslo produktu: FC561E
  • Naše cena: 855,93 CZK
  • Stav: Nové
Údaje
PURFLUX Palivovy filtr Vložka filtru
Číslo produktu: FC561E
855,93 CZK
Cena vč. 21 % DPH, částka nezahrnuje náklady na doručení
-37%
BOSCH 1 987 946 998 Sada rozvodového řemene s vodní pumpou zuby: 111 L: 1057 mm, Šířka: 17 mm
Informace o součástce
  • Počet zubů: 111
  • Šířka [mm]: 17
  • Délka [mm]: 1057
  • Rozteč zubů [mm]: 9,525
  • BOSCH: Sada rozvodového řemene s vodní pumpou
  • Číslo produktu: 1 987 946 998
  • Naše cena: 1795,09 CZK
  • Stav: Nové
Údaje
BOSCH Sada rozvodového řemene s vodní pumpou zuby: 111 L: 1057 mm, Šířka: 17 mm
Číslo produktu: 1 987 946 998
DMOC

2874,96 CZK
1795,09 CZK
Cena vč. 21 % DPH, částka nezahrnuje náklady na doručení
VIKA 11050011101 Ozubený věnec, setrvačník
Informace o součástce
  • VIKA: Ozubený věnec, setrvačník
  • Číslo produktu: 11050011101
  • Naše cena: 458,08 CZK
  • Stav: Nové
Údaje
VIKA Ozubený věnec, setrvačník
Číslo produktu: 11050011101
458,08 CZK
Cena vč. 21 % DPH, částka nezahrnuje náklady na doručení
NTY ECD-RE-001 Turbodmychadlo turbodmychadlo, chlazený vzduchem, s těsněním
Informace o součástce
  • Typ chlazení: chlazený vzduchem
  • Doplňkový výrobek / doplňkové info: s těsněním
  • Typ nabíjení: turbodmychadlo
  • Výrobní číslo: ECD-RE-001
  • NTY: Turbodmychadlo
  • Číslo produktu: ECD-RE-001
  • Naše cena: 790,68 CZK
  • Stav: Nové
Údaje
NTY Turbodmychadlo turbodmychadlo, chlazený vzduchem, s těsněním
Číslo produktu: ECD-RE-001
790,68 CZK
Cena vč. 21 % DPH, částka nezahrnuje náklady na doručení
-32%
P 7023 BOSCH F 026 407 023 Olejový filtr s těsněním, Vložka filtru
Informace o součástce
  • typ filtru: Vložka filtru
  • Výška [mm]: 103
  • Vnitřní průměr 2 [mm]: 28, 21
  • Průměr v mm: 65
  • Doplňkový výrobek / doplňkové info: s těsněním
  • BOSCH: Olejový filtr
  • Číslo produktu: F 026 407 023
  • Naše cena: 185,58 CZK
  • Stav: Nové
Údaje
BOSCH Olejový filtr s těsněním, Vložka filtru
Číslo produktu: F 026 407 023
DMOC

274,67 CZK
185,58 CZK
Cena vč. 21 % DPH, částka nezahrnuje náklady na doručení
-24%
MEM0891 MEYLE 100 199 3103/S Zaveseni motoru oboustranná, elektricky polohovatelné hydraulické ložisko
Informace o součástce
  • montovaná strana: oboustranná
  • Typ uložení: elektricky polohovatelné hydraulické ložisko
  • Požadovaný počet kusů: 1
  • Jednotka množství: Sada
  • vyměňovat pouze v páru
  • MEYLE: Zaveseni motoru
  • Číslo produktu: 100 199 3103/S
  • Naše cena: 9147,06 CZK
  • Stav: Nové
Údaje
MEYLE Zaveseni motoru oboustranná, elektricky polohovatelné hydraulické ložisko
Číslo produktu: 100 199 3103/S
DMOC

12177,55 CZK
9147,06 CZK
Cena vč. 21 % DPH, Doprava zdarma
-37%
WASSERPUMPEN-SET BOSCH 1 987 948 519 Sada rozvodového řemene s vodní pumpou s tlumičem vibrací pro kladky, zuby: 207 L: 1972 mm, Šířka: 30 mm
Informace o součástce
  • Počet zubů: 207
  • Šířka [mm]: 30
  • Délka [mm]: 1972
  • obsahuje válečky: 3
  • Doplňující výrobek / doplňkové info 2: s tlumičem vibrací pro kladky
  • Rozteč zubů [mm]: 9,525
  • BOSCH: Sada rozvodového řemene s vodní pumpou
  • Číslo produktu: 1 987 948 519
  • Naše cena: 6817,93 CZK
  • Stav: Nové
Údaje
BOSCH Sada rozvodového řemene s vodní pumpou s tlumičem vibrací pro kladky, zuby: 207 L: 1972 mm, Šířka: 30 mm
Číslo produktu: 1 987 948 519
DMOC

10853,70 CZK
6817,93 CZK
Cena vč. 21 % DPH, Doprava zdarma
VAG LONGLIFE III FE GS55545M4 Motorový olej 0W-30, 5l
Informace o součástce
  • Viskozitni trida SAE: 0W-30
  • obsah [litr]: 5
  • Uvolnění výrobce: VW 504 00, VW 507 00
  • Produktová řada: LONGLIFE III
  • specifikace: ACEA C3
  • Verze: FE
  • VAG: Motorový olej
  • Číslo produktu: GS55545M4
  • Naše cena: 1392,45 CZK
Údaje
VAG Motorový olej 0W-30, 5l
Číslo produktu: GS55545M4
1392,45 CZK
278,49 CZK za 1 litr
Cena vč. 21 % DPH, částka nezahrnuje náklady na doručení
-27%
P 9192 BOSCH 1 457 429 192 Olejový filtr s těsněním, Vložka filtru
Informace o součástce
  • typ filtru: Vložka filtru
  • Výška [mm]: 141
  • Výška 1 [mm]: 95
  • Průměr v mm: 71
  • Doplňkový výrobek / doplňkové info: s těsněním
  • Vnější průměr 2 [mm]: 15
  • BOSCH: Olejový filtr
  • Číslo produktu: 1 457 429 192
  • Naše cena: 164,61 CZK
  • Stav: Nové
Údaje
BOSCH Olejový filtr s těsněním, Vložka filtru
Číslo produktu: 1 457 429 192
DMOC

226,27 CZK
164,61 CZK
Cena vč. 21 % DPH, částka nezahrnuje náklady na doručení

Populární příspěvky

Přihlásit se novinek

Pro získání nejnovějších novinek a tipů prosím zadejte vaši emailovou adresu: