• SHOP
  • CLUB
Vyzkoušejte prémiový účet
0
Moje garáž
Přidat vozidlo
0
Položek #61-9451
0,00 CZK
Váš košík je prázdný

Alternátor v autě: k čemu slouží, problémy, závady, příznaky poruchy a jak ho prověřit?

Obsah

  1. CO JE TO ALTERNÁTOR
  2. JAK VLASTNĚ FUNGUJE ALTERNÁTOR
  3. JAK MOHU OTESTOVAT SVŮJ ALTERNÁTOR
    1. JAK ZKONTROLOVAT ALTERNÁTOR POMOCÍ MULTIMETRU
    2. JAK OTESTOVAT ALTERNÁTOR BEZ MULTIMETRU
    3. JAK OTESTOVAT ALTERNÁTOR POMOCÍ ŠROUBOVÁKU

Problémy s alternátorem by vás mohly nechat trčet někde uprostřed silnice. Pravidelné testování je jediným způsobem, jak tomu zabránit - jiná možnost skutečně neexistuje.

Slábnoucí světlomety, doznívající zvuk rádia, nefunkční topení nebo klimatizace, a dokonce i nestartující auta. Příčinou těchto problémů, stejně jako mnoha dalších, byla údajně téměř vždy vybitá nebo vadná autobaterie.

Baterie v autech jsou obviňovány už příliš dlouho, a přitom za to často ve skutečnosti nemohou. Jediným skutečným úkolem baterie je startování motoru. Jakmile je motor zapnutý, veškerá energie pro elektrické systémy pochází z alternátoru automobilu. Alternátor je také zodpovědný za nabíjení akumulátoru. Pokud je baterie vybitá a nelze nastartovat, je to skutečně chyba alternátoru. Zjistěme, co přesně je tato součástka a jak může vypadat kontrola nebo test alternátoru, který vyřeší některé běžné závady alternátoru.

Alternátor v autě: k čemu slouží

CO JE TO ALTERNÁTOR

Alternátor spolupracuje s akumulátorem vozu při výrobě elektrického proudu potřebného pro součásti elektrické systémy vozu, jako je vnitřní a vnější osvětlení, přístrojová deska, klimatizace, ABS, zábavní systémy a mnoho dalších. Tím se stává nedílnou součástí motoru, a pokud selže, může to mít velmi problematické následky. Jeho název je odvozen od střídavého proudu, což je typ elektrického proudu, který produkuje alternátor.

Alternátory se nacházejí v motorovém prostoru, jsou malé a lehké a ty, které se nacházejí ve většině osobních automobilů a malých dodávkových vozidel, mají hliníkový vnější plášť. Jejich provoz je založen na magnetickém poli a rotoru, který je klíčovou součástí alternátoru. Ten je obvykle vyroben z feromagnetického materiálu, jako je ocel, aby se usnadnila výroba elektromagnetické energie.

Hlavními součástmi alternátoru jsou rotor a stator, dioda a řemenice alternátoru.

JAK VLASTNĚ FUNGUJE ALTERNÁTOR

Abychom pochopili, jaké jsou běžné problémy s alternátorem, měli bychom nejprve vědět, jak vlastně funguje. Zjednodušeně řečeno, alternátor přeměňuje mechanickou energii z motoru na elektrickou energii pro příslušenství vozu. Způsob fungování alternátorů se zdá být poměrně složitý, ale má mnoho společného s jinými způsoby výroby elektrické energie. Vyrábí energii prostřednictvím elektromagnetismu, který vzniká vzájemným působením rotoru a statoru.

BUSCHING 100424 Měřič tloušťky laku 0–1016µm
Recenze - 1
Informace o součástce
  • Rozsah měření od [µm]: 0–1016
  • počet požadovaných přístrojových adaptérů: 1
  • Jmenovité napětí [V]: 9
  • BUSCHING: Měřič tloušťky laku
  • Číslo produktu: 100424
  • Naše cena: 5200,56 CZK
  • Stav: Nové
Údaje
BUSCHING Měřič tloušťky laku 0–1016µm
Číslo produktu: 100424
5200,56 CZK
Cena vč. 21 % DPH, Doprava zdarma
-18%
121000-0600+ BV PSH 695.002.035.050 Alternátor 12V, 35A, B+ (M8), Ø 75,0 mm
Recenze - 1
Informace o součástce
  • generátor-nabíjecí proud [A]: 35
  • Napětí [V]: 12
  • remenice - Ø [mm]: 75,0
  • Počet drážek: 1
  • Svorka: B+ (M8)
  • Kvalita, jakost: +Line Original
  • Počet upevňovacích otvorů: 3
  • Úhel upevnění [stupeň] 0
  • BV PSH: Alternátor
  • Číslo produktu: 695.002.035.050
  • Naše cena: 1926,71 CZK
  • Stav: Nové
Údaje
BV PSH Alternátor 12V, 35A, B+ (M8), Ø 75,0 mm
Číslo produktu: 695.002.035.050
ve srovnání s DMOC 2363,90 CZK

1926,71 CZK
Cena vč. 21 % DPH, částka nezahrnuje náklady na doručení
DENSO DAN930 Alternátor 14V, 150A, Ø 54 mm
Recenze - 33
Informace o součástce
  • generátor-nabíjecí proud [A]: 150
  • Napětí [V]: 14
  • řemenice: s volnoběžnou řemenicí
  • remenice - Ø [mm]: 54
  • Počet žeber: 6
  • Provedení palubní sítě: pro vozidla s 12V palubní sítí
  • nový díl
  • Kvalita, jakost: OE
  • Hmotnost brutto [kg]: 6420
  • DENSO: Alternátor
  • Číslo produktu: DAN930
  • Naše cena: 4009,65 CZK
  • Stav: Nové
Údaje
DENSO Alternátor 14V, 150A, Ø 54 mm
Číslo produktu: DAN930
4009,65 CZK
Cena vč. 21 % DPH, Doprava zdarma
-12%
0.120.489.707+ BV PSH 586.002.035.010 Alternátor 24V, 35A, B+ (M6), Ø 70,0 mm
Informace o součástce
  • generátor-nabíjecí proud [A]: 35
  • Napětí [V]: 24
  • remenice - Ø [mm]: 70,0
  • Počet drážek: 1
  • Svorka: B+ (M6)
  • Kvalita, jakost: +Line Original
  • Počet upevňovacích otvorů: 2
  • Úhel upevnění [stupeň]: 60
  • BV PSH: Alternátor
  • Číslo produktu: 586.002.035.010
  • Naše cena: 3002,76 CZK
  • Stav: Nové
Údaje
BV PSH Alternátor 24V, 35A, B+ (M6), Ø 70,0 mm
Číslo produktu: 586.002.035.010
ve srovnání s DMOC 3424,92 CZK

3002,76 CZK
Cena vč. 21 % DPH, Doprava zdarma
-39%
AS-PL A9011PR Alternátor 12V, 115A
Recenze - 9
Informace o součástce
  • generátor-nabíjecí proud [A]: 115
  • Napětí [V]: 12
  • řemenice: s řemenicí
  • Kvalita, jakost: PREMIUM LINE
  • Výměnný díl bez zástavy
  • AS-PL: Alternátor
  • Číslo produktu: A9011PR
  • Naše cena: 2825,79 CZK
  • Stav: Propracované
Údaje
AS-PL Alternátor 12V, 115A
Číslo produktu: A9011PR
ve srovnání s DMOC 4658,71 CZK

2825,79 CZK
Cena vč. 21 % DPH, Doprava zdarma

Řemenice alternátoru na přední straně alternátoru je připojena k motoru prostřednictvím hnacího řemene. Když motor běží, klikový hřídel otáčí hnacím řemenem, který následně roztáčí řemenici na hřídeli rotoru.

Rotor je válec ovinutý měděným vinutím s řadou malých magnetů uspořádaných střídavě ve směru sever-jih, které jsou připevněny na vnější straně válce. Rotor je v podstatě elektromagnetický, který se otáčí díky hnacímu řemenu připojenému ke klikovému hřídeli, který jej roztáčí.

Tento rotor je obklopen stacionární sadou nebo několika sadami měděných drátů, které jsou navzájem spojeny ocelovým jádrem, nazývaným stator.

Když motor běží, elektromagnet se otáčí v měděných vodičích a vytváří v těchto cívkách energii pomocí elektromagnetické indukce. Tento proud indukovaný ve statoru alternátoru je střídavý proud a musí být převeden na stejnosměrný, aby se dostal do baterie. Tento proud je pak veden do diody, která zastaví střídavý proud a přemění jej na stejnosměrný. Díky tomuto zdánlivě složitému procesu a systému se rozsvítí všechny malé symboly na přístrojové desce!

Mezi nejčastější závady patří opotřebované kartáče alternátoru, nutnost výměny kabeláže nebo opotřebovaný či uvolněný hnací řemen. To může vést k tomu, že alternátor nenabíjí baterii nebo že se baterie vybije a nakonec dojde k blikání světlometů, selhání elektroniky a nepříjemnému zápachu z baterie.

JAK MOHU OTESTOVAT SVŮJ ALTERNÁTOR

V minulosti se běžně stávalo, že se lidé pokoušeli zkontrolovat alternátor odpojením záporného kabelu baterie. Naše rada: Nedělejte to - riskujete, že spálíte všechna elektrická zařízení ve vozidle, protože když v obvodu není akumulátor, který by fungoval jako tlumicí prvek, může alternátor v závislosti na otáčkách motoru vydávat až 150 V. Tento "snadný test alternátoru" vás může stát desetitisíce korun za škody. Existuje však několik jednoduchých a bezpečných alternativ pro otestování alternátoru.

JAK MOHU OTESTOVAT SVŮJ ALTERNÁTOR

JAK ZKONTROLOVAT ALTERNÁTOR POMOCÍ MULTIMETRU

Jedná se o jeden z nejúčinnějších a nejspolehlivějších způsobů testování alternátoru. Budete potřebovat voltmetr nebo multimetr nebo použít zkušební lavici pro alternátor, abyste mohli zkontrolovat výstupní napětí alternátoru a zjistit, zda je správné pro nabíjení baterie a provoz elektrického systému vozu.

  1. Při vypnutém motoru otevřete kapotu vozu, abyste měli přístup k baterii. Najděte alternátor a ujistěte se, že není uvolněný hnací řemen (ten by mohl být zdrojem jednoho z problémů).
  2. Vezměte svůj preferovaný tester alternátoru nebo multimetr, a nastavte jej na 20 V.
  3. Nejlepší je kontrolovat napětí při vypnutém motoru i při běžícím motoru. Chcete-li otestovat napětí, připojte voltmetr k přípojkám alternátoru. Vezměte kladný vodič multimetru (červený) a připojte jej k červené svorce na alternátoru. Nyní vezměte záporný (černý) vodič multimetru a přiveďte jej do kontaktu s kovovou částí karoserie (například s hlavou šroubu nebo dokonce se záporným pólem autobaterie). Nedotýkejte se však samotného alternátoru. Na displeji multimetru by se měl objevit údaj. Při vypnutém motoru by se napětí mělo pohybovat mezi 12,5 a 12,8 V. Můžete také připojit voltmetr k baterii a zkontrolovat napětí.
  4. Pokud v této fázi není napětí dostatečné (12,2 V), je třeba baterii nabít a otestovat alternátor.
  5. Nyní nastartujte motor. V tomto okamžiku zkontrolujte, zda se řemenice alternátoru a řemen alternátoru otáčejí správně a neprokluzují. Pokud máte snadný přístup k alternátoru, aniž by hrozilo, že se jakákoli část těla nebo oděvu dostane do kontaktu s rotujícím řemenem, můžete postup opakovat jako předtím. Pokud ne, můžete jednoduše připojit voltmetr k baterii (záporný na záporný, kladný na kladný).
  6. Pokud alternátor funguje dobře, měl by měřicí přístroj ukazovat hodnoty někde kolem 14 voltů (obvykle 13,8-14,2). Pokud je hodnota vyšší než 15 voltů, je možné, že jsou vadné nebo špatné regulátory napětí alternátoru. Pokud je hodnota nižší než 13-14 voltů, může to znamenat, že je třeba vyměnit alternátor a že je na něm závada.

-35%
4274 BOSCH 0 986 042 740 Alternátor 14V, 100A, B+(M8), L(M5), bez vakuového čerpadla, Ø 54 mm
Recenze - 3
Informace o součástce
  • generátor-nabíjecí proud [A]: 100
  • Napětí [V]: 14
  • řemenice: s vícenásobnou řemenicí
  • remenice - Ø [mm]: 54
  • Počet drážek: 5
  • Výměnný díl
  • Směr otáčení: směr otáčení ve smyslu otáčení hodinových ručiček
  • Provedení generátoru: bez vakuového čerpadla
  • Způsob upevnění: dvojité kyvné rameno
  • doporučené rozšíření opravy: Klínový řemen / klínový žebrový řemen
  • Svorka: B+(M8), L(M5)
  • Délka [mm]: 181,5
  • Vzdálenost mezi řemenicí a generátorem [mm]: 54,7
  • BOSCH: Alternátor
  • Číslo produktu: 0 986 042 740
  • Naše cena: 3122,89 CZK
  • Stav: Propracované
Údaje
BOSCH Alternátor 14V, 100A, B+(M8), L(M5), bez vakuového čerpadla, Ø 54 mm
Číslo produktu: 0 986 042 740
ve srovnání s DMOC 4862,99 CZK

3122,89 CZK
Cena vč. 21 % DPH, Doprava zdarma
2541341 VALEO REMANUFACTURED PREMIUM 436148 Alternátor 14V, 45A, L 15, Ø 65 mm
Recenze - 1
Informace o součástce
  • generátor-nabíjecí proud [A]: 45
  • Napětí [V]: 14
  • Produktová řada: REMANUFACTURED PREMIUM
  • řemenice: s řemenicí, s řemenicí pro žebrovaný klínový řemen
  • remenice - Ø [mm]: 65
  • Počet žeber: 1
  • Výměnný díl
  • Poloha / sklon: L 15
  • Směr otáčení: směr otáčení ve smyslu otáčení hodinových ručiček
  • Spojka / svorka: bez koncovky pro měření počtu otáček
  • Způsob upevnění: dvojité kyvné rameno
  • Hmotnost [kg]: 5,2
  • Vzdálenost upevňovacích otvorů [mm]: 56
  • VALEO: Alternátor
  • Číslo produktu: 436148
  • Naše cena: 2507,92 CZK
  • Stav: Propracované
Údaje
VALEO Alternátor 14V, 45A, L 15, Ø 65 mm
Číslo produktu: 436148
2507,92 CZK
Cena vč. 21 % DPH, částka nezahrnuje náklady na doručení
LUCAS LRC00010 Alternátor 48V, M8 B+, M8 B-, hybridní, Ø 54 mm
Informace o součástce
  • Napětí [V]: 48
  • řemenice: s vícenásobnou řemenicí
  • remenice - Ø [mm]: 54
  • Počet žeber: 8
  • Provedení palubní sítě: pro vozidla s 12V palubní sítí
  • Provedení generátoru: hybridní
  • Svorka: M8 B+, M8 B-
  • Typ chlazení: chlazený vodou
  • Netto váha [kg]: 9,5
  • LUCAS: Alternátor
  • Číslo produktu: LRC00010
  • Naše cena: 14626,35 CZK
  • Stav: Propracované
Údaje
LUCAS Alternátor 48V, M8 B+, M8 B-, hybridní, Ø 54 mm
Číslo produktu: LRC00010
14626,35 CZK
Cena vč. 21 % DPH, Doprava zdarma
-15%
AS-PL A4043PR Alternátor 12V, 100A
Recenze - 17
Informace o součástce
  • generátor-nabíjecí proud [A]: 100
  • Napětí [V]: 12
  • řemenice: s volnoběžnou řemenicí
  • Kvalita, jakost: PREMIUM LINE
  • Výměnný díl bez zástavy
  • AS-PL: Alternátor
  • Číslo produktu: A4043PR
  • Naše cena: 3506,36 CZK
  • Stav: Propracované
Údaje
AS-PL Alternátor 12V, 100A
Číslo produktu: A4043PR
ve srovnání s DMOC 4168,37 CZK

3506,36 CZK
Cena vč. 21 % DPH, Doprava zdarma
MARC1083 MAGNETI MARELLI 943310831010 Alternátor 14V, 70A
Informace o součástce
  • generátor-nabíjecí proud [A]: 70
  • Napětí [V]: 14
  • MAGNETI MARELLI: Alternátor
  • Číslo produktu: 943310831010
  • Naše cena: 1939,41 CZK
  • Stav: Propracované
Údaje
MAGNETI MARELLI Alternátor 14V, 70A
Číslo produktu: 943310831010
1939,41 CZK
Cena vč. 21 % DPH, částka nezahrnuje náklady na doručení

JAK OTESTOVAT ALTERNÁTOR BEZ MULTIMETRU

Jedním ze způsobů, jak otestovat alternátor bez použití voltmetru, je vizuální a fyzická kontrola výkonu alternátoru. Hluk alternátoru je hlavním ukazatelem toho, že něco není v pořádku. Pokud je problém s ložiskem alternátoru, můžete slyšet, jak alternátor kvílí a vydává pískavý zvuk, který vychází z přední části vozu a který se stává hlasitějším při současném používání více elektrických příslušenství. Pokud je situace opravdu špatná, můžeme alternátor otestovat také čichem. Pokud zpozorujete nepříjemný zápach vycházející z autobaterie (většinou připomínající zkažená vejce), je to známka toho, že alternátor nepracuje správně. Tento štiplavý zápach způsobuje autobaterie (zejména elektrolyt), když je napětí produkované alternátorem příliš vysoké. Kyselina z baterie se začne uvnitř baterie "vařit", což způsobí tyto nepříjemně páchnoucí výpary.

Tento problém je poměrně nebezpečný, protože tyto výpary jsou hořlavé. Pokud je navíc vozidlo v tomto stavu provozováno delší dobu, může dojít k trvalému poškození autobaterie.

JAK OTESTOVAT ALTERNÁTOR POMOCÍ ŠROUBOVÁKU

Jedná se o běžně popisovanou metodu, která je často doporučována na internetu. Je však třeba upozornit, že testování alternátoru šroubovákem nebo jiným kovovým předmětem se nedoporučuje a může být nebezpečné. Mohlo by to vést ke zranění osob nebo poškození elektrického systému vozidla. Je nezbytné použít správné testovací zařízení, například voltmetr nebo multimetr, jak je popsáno výše.

TOP produkty na toto téma:

AUTODOC Bestsellery: náhradní díly za nízkou cenu

STARDAX STX102066 Alternátor 12V, 30A, Ø 68,9 mm
Informace o součástce
  • generátor-nabíjecí proud [A]: 30
  • Napětí [V]: 12
  • řemenice: s řemenicí
  • remenice - Ø [mm]: 68,9
  • Počet žeber: 1
  • Počet drážek: 1
  • Výměnný díl
  • STARDAX: Alternátor
  • Číslo produktu: STX102066
  • Naše cena: 2248,25 CZK
  • Stav: Nové
Údaje
STARDAX Alternátor 12V, 30A, Ø 68,9 mm
Číslo produktu: STX102066
2248,25 CZK
Cena vč. 21 % DPH, částka nezahrnuje náklady na doručení
-10%
11.201.742+ BV PSH 586.002.055.090 Alternátor 24V, 55A, B+ (M6), Ø 73,0 mm
Recenze - 2
Informace o součástce
  • generátor-nabíjecí proud [A]: 55
  • Napětí [V]: 24
  • remenice - Ø [mm]: 73,0
  • Počet drážek: 1
  • Svorka: B+ (M6)
  • Kvalita, jakost: +Line Original
  • Počet upevňovacích otvorů: 3
  • Úhel upevnění [stupeň]: 60
  • BV PSH: Alternátor
  • Číslo produktu: 586.002.055.090
  • Naše cena: 3107,88 CZK
  • Stav: Nové
Údaje
BV PSH Alternátor 24V, 55A, B+ (M6), Ø 73,0 mm
Číslo produktu: 586.002.055.090
ve srovnání s DMOC 3467,87 CZK

3107,88 CZK
Cena vč. 21 % DPH, Doprava zdarma
-39%
AS-PL A0040PR Alternátor 12V, 90A
Recenze - 4
Informace o součástce
  • generátor-nabíjecí proud [A]: 90
  • Napětí [V]: 12
  • řemenice: s řemenicí
  • Kvalita, jakost: PREMIUM LINE
  • Výměnný díl bez zástavy
  • AS-PL: Alternátor
  • Číslo produktu: A0040PR
  • Naše cena: 2683,76 CZK
  • Stav: Propracované
Údaje
AS-PL Alternátor 12V, 90A
Číslo produktu: A0040PR
ve srovnání s DMOC 4413,98 CZK

2683,76 CZK
Cena vč. 21 % DPH, částka nezahrnuje náklady na doručení
LUCAS LRB00502 Alternátor 14V, 70A, M8 B+, L-DFM, 0129, Ø 54 mm
Recenze - 2
Informace o součástce
  • generátor-nabíjecí proud [A]: 70
  • Napětí [V]: 14
  • řemenice: s vícenásobnou řemenicí
  • remenice - Ø [mm]: 54
  • Počet žeber: 6
  • Provedení zástrčky-ID: 0129
  • Provedení palubní sítě: pro vozidla s 12V palubní sítí
  • Svorka: M8 B+, L-DFM
  • Průměr díry 1 [mm]: 10
  • Netto váha [kg]: 4,7
  • LUCAS: Alternátor
  • Číslo produktu: LRB00502
  • Naše cena: 1951,79 CZK
  • Stav: Propracované
Údaje
LUCAS Alternátor 14V, 70A, M8 B+, L-DFM, 0129, Ø 54 mm
Číslo produktu: LRB00502
1951,79 CZK
Cena vč. 21 % DPH, částka nezahrnuje náklady na doručení
VALEO 439864 Alternátor 14V, 210A, L 81, Ø 53 mm, NEW STOP&START ORIGINAL PART
Recenze - 4
Informace o součástce
  • generátor-nabíjecí proud [A]: 210
  • Napětí [V]: 14
  • řemenice: s řemenicí, s řemenicí pro žebrovaný klínový řemen
  • doplnkove info: NEW STOP&START ORIGINAL PART
  • remenice - Ø [mm]: 53
  • Počet žeber: 6
  • Poloha / sklon: L 81
  • Vybavení vozidla: pro vozidla se start-stop funkcí
  • Směr otáčení: směr otáčení ve smyslu otáčení hodinových ručiček
  • Způsob upevnění: Čtyřbodové upevnění
  • nový díl
  • Hmotnost [kg]: 9,26
  • VALEO: Alternátor
  • Číslo produktu: 439864
  • Naše cena: 20446,67 CZK
  • Stav: Nové
Údaje
VALEO Alternátor 14V, 210A, L 81, Ø 53 mm, NEW STOP&START ORIGINAL PART
Číslo produktu: 439864
20446,67 CZK
Cena vč. 21 % DPH, Doprava zdarma
-16%
AS-PL A0045PR Alternátor 12V, 120A
Recenze - 1
Informace o součástce
  • generátor-nabíjecí proud [A]: 120
  • Napětí [V]: 12
  • řemenice: s řemenicí
  • Kvalita, jakost: PREMIUM LINE
  • Výměnný díl bez zástavy
  • AS-PL: Alternátor
  • Číslo produktu: A0045PR
  • Naše cena: 4385,30 CZK
  • Stav: Propracované
Údaje
AS-PL Alternátor 12V, 120A
Číslo produktu: A0045PR
ve srovnání s DMOC 5271,87 CZK

4385,30 CZK
Cena vč. 21 % DPH, Doprava zdarma
-24%
BOSCH 0 986 081 940 Alternátor 14V, 180A, B+(M8), 61, bez vakuového čerpadla, Ø 49,5 mm
Informace o součástce
  • generátor-nabíjecí proud [A]: 180
  • Napětí [V]: 14
  • řemenice: s volnoběžnou řemenicí
  • remenice - Ø [mm]: 49,5
  • Počet drážek: 6
  • Provedení zástrčky-ID: 61
  • Výměnný díl
  • Směr otáčení: směr otáčení ve smyslu otáčení hodinových ručiček
  • Provedení generátoru: bez vakuového čerpadla
  • Způsob upevnění: dvojité kyvné rameno
  • doporučené rozšíření opravy: Klínový řemen / klínový žebrový řemen
  • Svorka: B+(M8)
  • Délka [mm]: 187
  • Vzdálenost mezi řemenicí a generátorem [mm]: 39,6
  • BOSCH: Alternátor
  • Číslo produktu: 0 986 081 940
  • Naše cena: 13900,39 CZK
  • Stav: Propracované
Údaje
BOSCH Alternátor 14V, 180A, B+(M8), 61, bez vakuového čerpadla, Ø 49,5 mm
Číslo produktu: 0 986 081 940
ve srovnání s DMOC 18379,90 CZK

13900,39 CZK
Cena vč. 21 % DPH, Doprava zdarma
VALEO 200012 Alternátor 14V, 150A, B+, R 90, Ø 57 mm
Recenze - 10
Informace o součástce
  • generátor-nabíjecí proud [A]: 150
  • Napětí [V]: 14
  • řemenice: s řemenicí, s volnoběžnou řemenicí
  • remenice - Ø [mm]: 57
  • Počet žeber: 6
  • Poloha / sklon: R 90
  • Směr otáčení: směr otáčení ve smyslu otáčení hodinových ručiček
  • Způsob upevnění: Čtyřbodové upevnění
  • Svorka: B+
  • Hmotnost [kg]: 7,25
  • přepracovaný náhradní díl (REMAN)
  • Výměnný díl bez zástavy
  • VALEO: Alternátor
  • Číslo produktu: 200012
  • Naše cena: 4742,79 CZK
  • Stav: Propracované
Údaje
VALEO Alternátor 14V, 150A, B+, R 90, Ø 57 mm
Číslo produktu: 200012
4742,79 CZK
Cena vč. 21 % DPH, Doprava zdarma
DENSO DAN1119 Alternátor 14V, 120A, Ø 54 mm
Recenze - 11
Informace o součástce
  • generátor-nabíjecí proud [A]: 120
  • Napětí [V]: 14
  • řemenice: s volnoběžnou řemenicí
  • remenice - Ø [mm]: 54
  • Počet žeber: 6
  • Provedení palubní sítě: pro vozidla s 12V palubní sítí
  • nový díl
  • Kvalita, jakost: OE
  • Hmotnost brutto [kg]: 6420
  • DENSO: Alternátor
  • Číslo produktu: DAN1119
  • Naše cena: 4562,52 CZK
  • Stav: Nové
Údaje
DENSO Alternátor 14V, 120A, Ø 54 mm
Číslo produktu: DAN1119
4562,52 CZK
Cena vč. 21 % DPH, Doprava zdarma
-40%
730085 ATE 03.9311-0073.4 Tester brzdové kapaliny
Informace o součástce
  • Veličina: BFCS 300 P
  • ATE: Tester brzdové kapaliny
  • Číslo produktu: 03.9311-0073.4
  • Naše cena: 24326,81 CZK
  • Stav: Nové
Údaje
ATE Tester brzdové kapaliny
Číslo produktu: 03.9311-0073.4
ve srovnání s DMOC 40654,44 CZK

24326,81 CZK
Cena vč. 21 % DPH, Doprava zdarma

Populární příspěvky

Přihlásit se novinek

Pro získání nejnovějších novinek a tipů prosím zadejte vaši emailovou adresu: