Obsah
Motory D3, D4 a D5: co to znamená a jaké jsou jejich výkonové parametry
U motorů D3, D4 a D5 se jedná o přeplňované vznětové pohonné jednotky se systémem vstřikování paliva common rail, které se montují do vozů značky Volvo. Poprvé se objevily v roce 2001. Dnes se tyto motory využívají ve většině modelů dané značky. Vyznačují se přitom vysokým výkonem a spolehlivostí. Pracují s minimální hlučností, snadno se udržují a pomáhají snižovat spotřebu paliva.
VLASTNOSTI MOTORŮ D3, D4 A D5
Motory D3, D4 a D5 mají 4 nebo 5 válců. Jsou vyrobeny z hliníku. Tyto pohonné jednotky jsou přeplňované jedním nebo dvěma turbodmychadly. Občas se používá turbodmychadlo s proměnnou geometrií. V závislosti na konkrétní verzi může být vstřikovací systém opatřen elektromagnetickými nebo piezoelektrickými vstřikovači. V mechanismu časování ventilů se používá řemen. Některé z těchto motorů jsou doplněny systémem I-Art – vlastním vývojem společnosti Volvo. Zahrnuje využití individuálního snímače tlaku a teploty, jakož i mikroprocesoru pro každý vstřikovač. Tím je umožněn plynulý chod motoru a v maximální dosažitelné míře se snižuje spotřeba pohonných hmot a škodlivých emisí do ovzduší.
OBLÍBENÉ MOTORY D3, D4 A D5
Název verze | Kód | Počet válců | Počet ventilů | Kapacita v litrech | Maximální výkon v koních | Maximální točivý moment v N⋅m | Zahájení výroby | Modely Volvo vybavené tímto typem motoru |
D3 | D4204T16 | 4 | 16 | 2.0 | 150 | 320 | 2018 | V40CC; XC40; S90; V60 |
D4204T9 | 4 | 16 | 2.0 | 150 | 320 | 2015 | V40; S90; XC40; V60; S60; V70; V90 | |
D4204T4 | 4 | 16 | 2.0 | 150 | 350 | 2016 | S60CC; V60CC; V90; V60; XC60 | |
D5204T2 | 5 | 20 | 2.0 | 163 | 400 | 2010 | XC60; S60; V70; S80 | |
D4 | D4204T14 | 4 | 16 | 2.0 | 190 | 400 | 2014 | V60; S90; XC60; S60; V40; V90; XC90 |
D5204T | 5 | 20 | 2.0 | 177 | 400 | 2009 | C30; C70; S40; V50 | |
D4204T6 | 4 | 16 | 2.0 | 190 | 420 | 2016 | XC90 | |
D5 | D5244T | 5 | 20 | 2.4 | 163 | 340 | 2001 | S60; V70; S80; XC70; XC90 |
D5244T4 | 5 | 20 | 2.4 | 185 | 400 | 2005 | S60; XC60; S80; XC70; V70; XC90 | |
D5244T15 | 5 | 20 | 2.4 | 215 | 440 | 2010 | V60; S80; XC60; S60; XC70 | |
D4204T11 | 4 | 16 | 2.0 | 225 | 470 | 2016 | S60; V70; XC90 |
BĚŽNÉ PORUCHY MOTORŮ D3, D4 A D5
Poruchy | Motory |
Gumové hadice turbodmychadla a mezichladiče jsou náchylné na prasknutí. | D4204T14 |
Z těsnění rychle začnou unikat kapaliny. | D4204T14 |
Může docházet k netěsnostem pod těsněním víka ventilů. | D4204T14 |
Rozvodový řemen auta má krátkou životnost. | D4204T14; D5244T4; D5244T15; D5244T |
Dieselový filtr pevných částic a EGR ventil se poměrně rychle ucpávají. | D4204T14; D5244T15; D5244T |
Těsnění mezichladiče se poměrně rychle stává nepoužitelným. | D4204T9; D4204T4 |
Hydraulická zdvihátka pro auto jsou dosti citlivá na kvalitu paliva. | D5244T4; D5244T15; D5244T |
Vstřikovače paliva se často poškozují. | D5244T |
Ventil k řízení tlaku palivové lišty se někdy porouchá. | D5244T |
Vířivé klapky sacího potrubí se často zasekávají. | D5244T4 |
Aktuátor turbodmychadla se předčasně pokazí. | D5244T4 |
TOP produkty na toto téma: