Obsah
Co může způsobit nadměrné nebo nerovnoměrné opotřebení běhounu pneumatiky?
Nadměrný nebo nerovnoměrný dezén pneumatik je problém, který zná většina řidičů. Příčin je dlouhý seznam, včetně nesprávného seřízení, problémů s nahuštěním a opotřebovaného systému zavěšení. Kontrola vzoru opotřebení běhounu pneumatiky vám pomůže odhalit příčinu tohoto nepříjemného problému a zjistit, jak mu zabránit.
Další informace o údržbě pneumatik najdete v nejnovějších článcích na našem blogu. Doporučený článek:
TYPY A PŘÍČINY OPOTŘEBENÍ PNEUMATIK
OPOTŘEBENÍ PATKY
To je případ, kdy se jedna strana běhounu opotřebovává rychleji než druhá. Obvyklou příčinou je špatné seřízení. Je vhodné nechat kola seřídit, aby se zabránilo nerovnoměrnému opotřebení.
VZOR OPOTŘEBENÍ ZAKŘIVENÍ
Tento typ vzoru opotřebení běhounu lze poměrně snadno rozpoznat. Jak vidíte na obrázku, stane se to, když je vnitřní nebo vnější okraj pneumatiky mnohem nižší nebo vyšší než protější strana. Je to také příznak nesprávného seřízení.
STŘEDOVÉ OPOTŘEBENÍ
To je případ, kdy je běhoun uprostřed pneumatiky nadměrně opotřebovaný. Je to běžný příznak přehuštěných pneumatik automobilů. Pokud je tlak příliš vysoký, může se kontaktní plocha běhounu zmenšit a celé zatížení se přenese na střed pneumatiky. Správný tlak v pneumatikách obvykle najdete v návodu k obsluze nebo na nálepce na dveřích na straně řidiče.
OPOTŘEBENÍ OKRAJŮ BĚHOUNU
Nedostatečný tlak je nejčastější příčinou opotřebení okrajů běhounu, protože způsobuje zvětšení styčné plochy a v důsledku toho nesou okraje pneumatiky většinu zatížení.
OPOTŘEBENÍ ZÁPLAT
Může se stát, že vzor opotřebení je nerovnoměrný nebo se soustřeďuje do určitých oblastí. To často znamená, že pneumatika není vyvážená.
VZOR OPOTŘEBENÍ KALICHU
Na běhounu se mohou objevit šikmé vroubky. Tento typ nerovnoměrného opotřebení běhounu pneumatiky je třeba brát vážně, protože obvykle signalizuje opotřebení, ohnutí nebo poškození zavěšení kol. Měli byste jej co nejdříve nechat opravit mechanikem nebo si koupit nové pneumatiky na auto.
TOP produkty na toto téma: