Opel Astra L: Problémy
Opel Astra L: problémy a poruchy
- Problémy s motorem 1.2 Turbo: mohou se objevit již při 50-70 000 km.
- Problémy s rozvodovým řetězem u vznětového motoru 1.5: Často jsou patrné od 100-150 000 km.
- Poruchy informačně-zábavního systému: Často se objevují po 10-30 000 km.
- Problémy s automatickou převodovkou: Mohou se objevit přibližně od 50-100 000 km.
Opel Astra L: problémy s motorem 1.2 Turbo
Problémy s motorem u vozu Opel Astra L, zejména u motorů 1,2 l Turbo, často spočívají v konstrukci rozvodového řemene. Smutně proslulý motor Bloc 1.2 PureTech od koncernu PSA, používaný v Astře ve verzích o výkonu 110 k a 130 k, má specifický problém: rozvodové řemeny jsou ponořeny v olejové lázni a mohou se roztřepit. To může způsobit, že nečistoty z rozvodového řemene ucpou podtlakovou pumpu brzdového systému, což může prodloužit brzdnou dráhu, nebo se rozvodový řemen přetrhne, což může způsobit potenciální poškození motoru. Po několika svolávacích akcích a soudním sporu o odškodnění společnost Stellantis závadu odstranila již ve výrobě, změnila frekvenci výměny rozvodového řemene a přešla na technologii řetězového pohonu.
Abyste se tomuto problému vyhnuli, je důležité pravidelně kontrolovat rozvodové řemeny a v případě potřeby je vyměnit. Doporučuje se také používat kvalitní oleje, které prodlouží životnost rozvodových řemenů. Pokud je zjištěna závada, je obvykle nutné vyměnit rozvodový řemen a případně zkontrolovat a případně vyměnit i další dotčené součásti, jako je například vakuové čerpadlo.
Opel Astra L: problémy s rozvodovým řetězem vznětového motoru 1.5
Problémy s rozvodovým řetězem 1,5litrového dieselového motoru vozu Opel Astra L se často objevují při předčasném opotřebení řetězu. Rozvodový řetěz se může roztáhnout a způsobovat hluk při studených startech. Časem může mít řetěz tak velkou vůli, že může bránit otáčení motoru nebo se dokonce přetrhnout a způsobit vážné poškození mechanických součástí. Od počátku roku 2023 byly ve výrobě provedeny úpravy a u modelů vyrobených před tímto datem doporučuje Opel používat jiný typ motorového oleje (5W30 místo 0W30).
Aby se předešlo tomuto problému, doporučuje se preventivně vyměnit rozvodový řetěz a systém napínáků přibližně při 100 000 km. Pravidelná výměna oleje je důležitá také pro prodloužení životnosti rozvodového řetězu. Pokud se objeví závada, je třeba vyměnit rozvodový řetěz a zkontrolovat systém napínáku.
V infotainment systému vozu Opel Astra L se mohou občas vyskytnout problémy, jako jsou pády, poruchy nebo chyby při aktualizaci softwaru. Tyto problémy se mohou objevit již v počátcích, často během prvních 30 000 km. Častým problémem je chybné připojení Apple CarPlay nebo Android Auto, které může vést k častému odpojování. Kromě toho se někdy systém nemůže spustit úplně nebo jen sporadicky zobrazí startovací animaci.
K odstranění těchto problémů je nutná pravidelná aktualizace softwaru informačního a zábavního systému. Při pádech může pomoci restartování systému nebo obnovení továrního nastavení. V některých případech může být nutná oprava nebo výměna hardwarových komponent. K odstranění poruch také pomáhá odstranit všechna spárovaná zařízení a znovu je spárovat.
Opel Astra L: Problémy s automatickou převodovkou
Automatická převodovka ve voze Opel Astra L, zejména 8stupňová převodovka EAT8, může mít občas potíže s trhavým řazením nebo opožděným rozjezdem. Tyto komplikace se často objevují mezi 50 000 a 100 000 km. Častým problémem je, že převodovka řadí příliš brzy dolů nebo v některých situacích o stupeň výš, což má za následek nízké otáčky motoru a zvýšené vibrace. V takových případech je často nutné podřadit, přidat plyn nebo přímo přepnout do manuálního režimu.
Obvykle pomůže aktualizace softwaru řídicí jednotky převodovky. Důležitá je také výměna převodové kapaliny a filtrů podle údajů výrobce. V některých případech může být k trvalému vyřešení problémů nutná také výměna řídicí jednotky nebo mechatroniky.
Opel Astra L: Slabiny s netěsností dveří řidiče
Kromě výše popsaných problémů se u vozu Opel Astra L mohou vyskytnout i další slabá místa.
Někteří majitelé hlásí netěsnost dveří řidiče, zejména na B-sloupku. To může způsobovat hluk od projíždějících automobilů, zejména když prší. Tento problém může být způsoben montážní chybou a často se objevuje již po krátké době jízdy.
Pro vyřešení tohoto problému je nutné zkontrolovat a případně vyměnit těsnění a zavírací mechanismus dveří. Důkladná kontrola karoserie může pomoci odhalit i další možné netěsnosti.
Zamlžená zadní světla u Opel Astra L: Co hlásí řidiči
Dalším problémem vozu Opel Astra L je zamlžování zadních světel zevnitř. K tomu dochází často a může to být způsobeno nedostatečným větráním nebo netěsnostmi v krytu světel.
K odstranění tohoto problému je třeba kryt světel zkontrolovat a v případě potřeby vyčistit nebo vyměnit. Doporučuje se také zkontrolovat ventilační systémy světel a ujistit se, že fungují správně.
Další běžné závady vozu Opel Astra L
- Problémy se stěrači čelního skla: často se objevují po ujetí 20-50 000 km, zejména pokud jsou stěrače špatně seřízené nebo špatně udržované.
- Vrzání předního zavěšení: může se objevit již po 10-30 000 km, zejména při jízdě přes výmoly.
- Ztráta výkonu motoru a kovové zvuky: často se objevují mezi 30-70 000 km, zejména u modelů s benzinovým motorem 1,0 l a dieselovým motorem 1,6 l.
- Varování před světlomety: Mohou se objevit již po 20-50 000 km, zejména u LED světlometů.
- Vrzání spojky: Tyto problémy se často objevují mezi 10-30 000 km, zejména u manuálních převodovek.
- Zápach výfukových plynů v interiéru: Může se objevit již po 10-30 000 km, zejména v důsledku netěsností výfukového systému.
- Problémy s centrálním zamykáním: Může se objevit již po 50-70 000 km, často kvůli vadným dveřním zámkům nebo řídicím jednotkám.
- Vadné lambda senzory: Zejména u benzinových motorů mohou vést ke komplikacím již po 60-80 000 km.
Závěr
Opel Astra L je moderní a všestranný vůz, ale má některé známé slabiny. Při pravidelné údržbě a servisu lze mnohé z těchto problémů včas odhalit a odstranit. Je důležité věnovat pozornost specifickým problémům motoru, převodovky, informačního a zábavního systému a dalších komponent, aby se maximalizovala životnost a spolehlivost vozidla.