Problémy motoru s turbodmychadlem: Zejména u motorů 2.0 TDCi a 2.2 TDCi se mohou objevit již při 150-200 000 km.
Problémy s převodovkou Powershift: Často se vyskytují mezi 50 000 a 100 000 km, zejména při náhlém řazení.
Problémy s rozvodovým řetězem a rozvodovým řemenem: mohou se vyskytnout mezi 100 000 a 150 000 km, zejména u motorů 1,6 a 2,0 litru.
Problémy s elektronikou, akumulátorem a kabelovým svazkem: mohou se vyskytnout od 70 000 do 90 000 km, často v důsledku oxidace kontaktů a vlhkosti.
Ford S-Max: problémy s turbodmychadlem motoru
Problém s motorem u vozu Ford S-Max, zejména u dieselových variant, jako jsou 2,0 TDCi a 2,2 TDCi, často spočívá v turbodmychadle. Tyto komplikace se často objevují po ujetí 150-200 000 km. Mezi příznaky patří ztráta výkonu, zvýšená spotřeba oleje a v některých případech úplné selhání turbodmychadla. Turbodmychadlo může být poškozeno nekvalitní naftou nebo opotřebením součástí, jako je hřídel turbodmychadla a ložisko.
Pro řešení tohoto problému je důležité provádět pravidelné výměny oleje a používat kvalitní oleje. Pokud je turbodmychadlo vadné, je obvykle nutné jej vyměnit. Doporučuje se také zkontrolovat filtr pevných částic a EGR ventily, protože i ty mohou přispívat k problémům s turbodmychadlem.
Problémy s převodovkou Ford S-Max: Co hlásí řidiči
Převodovka Powershift ve Ford S-Max může mít občas potíže s trhavým řazením nebo opožděným rozjezdem. Tyto komplikace se často objevují mezi 50-100 000 km. Příčiny mohou spočívat v softwarovém problému řídicí jednotky převodovky, vadném tlakovém spínači nebo opotřebované psí spojce.
Obvykle pomůže aktualizace softwaru řídicí jednotky převodovky. Důležitá je také výměna převodové kapaliny a filtru podle údajů výrobce. V některých případech může být nutná také výměna řídicí jednotky nebo mechatroniky. Doporučuje se pravidelně měnit převodové kapaliny a sledovat známky opotřebení, aby se předešlo nákladným opravám.
Ford S-Max: problémy s rozvodovým řetězem a rozvodovým řemenem
Rozvodový řetěz a ozubený řemen v motorech Ford S-Max, zejména ve variantách 1,6 a 2,0 litru, se mohou natáhnout nebo přetrhnout. Tyto komplikace se často objevují mezi 100-150 000 km. Mezi příznaky patří chrastění při studeném startu nebo náhlé selhání rozvodového řetězu, které může způsobit vážné poškození motoru.
Preventivní výměna rozvodového řetězu a napínacího systému přibližně při 100 000 km může zabránit následným nákladným škodám. Pravidelná výměna oleje je rovněž důležitá pro prodloužení životnosti komponent. Doporučujeme sledovat příznaky opotřebení, jako jsou neobvyklé zvuky nebo vibrace, a včas zasáhnout.
Elektronické problémy s baterií ve vozidle Ford S-Max
Problémy s elektronikou ve vozidle Ford S-Max, zejména s baterií a kabelovým svazkem, se mohou objevit od 70-90 000 km. Tyto problémy jsou často způsobeny oxidací kontaktů a vlhkostí. Příznaky jsou rychlé vybíjení baterie, poruchy stěračů, informačního a zábavního systému a dalších elektrických komponent.
Pro řešení těchto problémů je důležité pravidelně čistit a kontrolovat kontakty. Mnohé z těchto chyb lze odstranit aktualizací softwaru informačního a zábavního systému. Může být také nutné zkontrolovat a vyměnit kabelový svazek a baterii. Doporučuje se dávat pozor na známky vlhkosti a koroze a včas jednat, aby se zabránilo dalšímu poškození.
Slabá místa Ford S-Max: interiér a karoserie
Interiér vozu Ford S-Max může časem vykazovat známky slabosti, zejména v oblasti sedáků a středové konzoly. Polštáře sedadel mohou prasknout nebo se vyfouknout a středová konzola se může uvolnit nebo poškodit. Tyto problémy se často objevují po 5-7 letech, zejména pokud bylo vozidlo intenzivně používáno.
Abyste těmto problémům předešli, doporučuje se interiér pravidelně čistit a udržovat. Vadné díly by měly být vyměněny, aby bylo zajištěno pohodlí a bezpečnost ve vozidle. Důležité je také sledovat známky opotřebení a včas jednat.
Ford S-Max: problémy s řízením a brzdami
U vozu Ford S-Max se mohou vyskytnout problémy s řízením a brzdami, zejména po dlouhodobém používání. Řízení může při nízkých rychlostech vydávat "řinčivý" nebo "skřípavý" zvuk, který je často způsoben vadným převodem řízení nebo vadným čerpadlem posilovače. Brzdy se mohou předčasně opotřebovat, zejména zadní brzdové kotouče a destičky.
Abyste těmto problémům předešli, je důležité pravidelně kontrolovat a udržovat řízení a brzdy. Může být nutná výměna vadných dílů a seřízení řízení. Je vhodné sledovat známky opotřebení a včas přijmout opatření k zajištění bezpečnosti ve vozidle.
Ford S-Max: problémy s klimatizací a informačním a zábavním systémem
Problémy s klimatizací a infotainment systémem ve voze Ford S-Max se mohou vyskytnout zejména po dlouhodobém používání. V klimatizačním systému může docházet k netěsnostem nebo poruchám kompresoru, které mohou způsobovat poruchy. U informačního a zábavního systému může docházet k poruchám, selhání nebo chybám při aktualizaci softwaru.
Abyste těmto problémům předešli, je důležité klimatizaci a informační a zábavní systém pravidelně kontrolovat a udržovat. Aktualizace softwaru informačního a zábavního systému může mnohé z těchto chyb odstranit. Může být také nutné zkontrolovat a vyměnit vadné díly, jako je kompresor klimatizace nebo hardware infotainmentu.
Další časté závady vozu Ford S-Max
Na základě zkušeností řidičů a řidiček vozu Ford S-Max uvádíme přehled dalších možných slabých míst:
Netěsnost vodního chladiče: často se objevuje po 80-100 000 km, zejména u starších modelů.
Poruchy centrálního zamykání: mohou se vyskytnout již při 50-70 000 km, často v důsledku vadných zámků dveří nebo řídicích jednotek.
Problémy s turbodmychadlem u benzinových motorů: obvykle se objevují po 100-120 000 km.
Vadné lambda sondy: mohou vést ke komplikacím již po 60-80 000 km, zejména u benzinových motorů.
Problémy s klimatizačním systémem: mohou se objevit již po 40-60 000 km, často jsou způsobeny netěsnostmi nebo poruchami kompresoru.
Nefunkční elektrické ovládání oken: objevuje se obvykle po 70-90 000 km, zejména u zadních dveří.
Problémy s elektrickým posilovačem řízení: mohou se vyskytnout po 70-90 000 km, často v důsledku vadných snímačů.
Problémy se zadními dveřmi a elektrickým otevíráním zadních dveří: ty se často vyskytují po 50-70 000 km, zejména při intenzivním používání.
Problémy s panoramatickou střechou: mohou být způsobeny netěsností nebo vadným mechanismem, často po 5-7 letech.
Závěr
Ford S-Max je všestranný a vysoce výkonný vůz, ale stejně jako každý jiný vůz má svá specifická slabá místa. Pravidelná údržba, servis a rychlé zásahy při výskytu problémů mohou výrazně zlepšit životnost a spolehlivost vozidla. Je důležité znát specifické problémy a slabiny vozidla Ford S-Max a přijmout vhodná opatření, která zajistí jeho dlouhou a bezproblémovou životnost.