Škoda Kamiq: problémy
- Problémy s funkcí start-stop: mohou se objevit již při 20-30 000 km.
- Nadměrné opotřebení pneumatik: často patrné od 30-50 000 km, zejména při nesprávném seřízení kol.
- Porucha funkce parkovacího asistenta: K těm často dochází po 40-60 000 km, často v důsledku vadných snímačů.
- Problémy s elektrickým posilovačem řízení: Ty se mohou objevit po 70-90 000 km, často kvůli vadným snímačům.
Problémy s vozem Škoda Kamiq: 1.0 TSI a 1.5 TSI
U menších motorů TSI se zdvihovým objemem 1,0 a 1,5 litru se mohou občas vyskytnout problémy s turbodmychadlem. Ty se obvykle objevují mezi 60 000 a 100 000 km. Příznaky jsou ztráta výkonu a zvýšená spotřeba oleje. V některých případech může turbodmychadlo také zcela selhat.
Pravidelná výměna oleje a používání kvalitních olejů může pomoci prodloužit životnost turbodmychadla. Pokud je vadné, je obvykle nutné turbodmychadlo vyměnit.
Problémy s vozidlem Škoda Kamiq: Tříválcové motory
Tříválcové motory (1,0 TSI) mohou mít tendenci vibrovat a vydávat větší hluk. Je to způsobeno konstrukcí a dochází k tomu častěji při nízkých rychlostech.
Pravidelná údržba a používání kvalitního paliva mohou pomoci vibrace snížit. V některých případech může pomoci také seřízení uložení motoru nebo použití protihlukových rohoží.
Problémy s vozem Škoda Kamiq: rozvodový řetěz
Rozvodový řetěz u motorů TSI se může roztáhnout, což může způsobit chrastivý zvuk při studeném startu. Tato komplikace se často vyskytuje mezi 100 000 a 150 000 km. Ve vzácných případech může řetěz také přeskočit, což může způsobit vážné poškození motoru.
Preventivní výměna rozvodového řetězu a napínacího systému přibližně při 100 000 km může zabránit následným nákladným škodám. Důležitá je také pravidelná výměna oleje.
Problémy s převodovkou Škoda Kamiq DSG
Sedmistupňová převodovka DSG může mít občas potíže s trhavým řazením nebo opožděným rozjezdem. Tyto komplikace se často objevují mezi 50 000 a 100 000 km.
Obvykle pomůže aktualizace softwaru řídicí jednotky převodovky. Důležitá je také výměna převodové kapaliny a filtru podle údajů výrobce.
Problémy s automatickou převodovkou
U modelů s klasickou automatickou převodovkou se mohou přibližně od 120 000 km vyskytovat chyby v řídicí jednotce převodovky, které mohou vést k ostrému řazení.
Tento problém lze často odstranit aktualizací softwaru řídicí jednotky převodovky. V některých případech může být také nutná výměna řídicí jednotky nebo mechatroniky.
Problémy s vozem Škoda Kamiq: zadní brzdy
Předčasné opotřebení zadních brzdových kotoučů a destiček není neobvyklé, často již po 30 000 až 50 000 km.
Důležitá je pravidelná kontrola a včasná výměna brzdových kotoučů a destiček. Použití kvalitních brzdových komponentů může rovněž prodloužit jejich životnost. Po delší době nečinnosti je třeba brzdy vyčistit několikerým silným zabrzděním, aby se odstranila případná koroze.
Problémy s vozem Škoda Kamiq: software a infotainment
Občas se mohou vyskytnout problémy se systémem infotainment, jako jsou pády, poruchy nebo chyby při aktualizaci softwaru. Tyto problémy se mohou objevit již na počátku, často během prvních 30 000 km.
Pravidelné aktualizace softwaru mohou mnohé z těchto chyb odstranit. V případě havárií může pomoci restartování systému nebo obnovení továrního nastavení. V některých případech může být nutná oprava nebo výměna hardwarových komponent.
Problémy s vozidlem Škoda Kamiq: Bluetooth
Někteří majitelé hlásí potíže s připojením Bluetooth, zejména při párování chytrých telefonů nebo používání Apple CarPlay nebo Android Auto.
Často může pomoci aktualizace softwaru informačního a zábavního systému. Selhání může odstranit také vymazání všech spárovaných zařízení a jejich opětovné spárování. Ve vzácných případech se může jednat o hardwarovou závadu, která vyžaduje opravu.
Další časté závady vozu Škoda Kamiq:
Na základě zkušeností řidičů vozů Škoda Kamiq uvádíme přehled dalších možných slabých míst:
- Netěsnost vodního chladiče: často se objevuje po ujetí 80-100 000 km, zejména u starších modelů.
- Poruchy centrálního zamykání: Ty se mohou objevit již při 50-70 000 km, často v důsledku vadných dveřních zámků nebo řídicích jednotek.
- Problémy s turbodmychadlem u benzinových motorů: Tyto problémy se obvykle objevují po ujetí 100-120 000 km.
- Vadné lambda senzory: Ty mohou vést ke komplikacím již po 60-80 000 km, zejména u benzinových motorů.
- Problémy s klimatizačním systémem: Ty se někdy mohou objevit již po 40-60 000 km, často jsou způsobeny netěsnostmi nebo poruchami kompresoru.
- Poruchy elektrického ovládání oken: Tyto poruchy se obvykle objevují po 70-90 000 km, zejména u zadních dveří.
Tyto problémy nelze očekávat u každého vozidla, ale v některých případech se mohou vyskytnout. Pravidelná údržba a prohlídky mohou pomoci odhalit a odstranit mnoho těchto problémů v rané fázi.