Sada pistnich krouzku na auto
Kde koupit sada pistnich krouzku na auto za dobrou cenu? Na AUTODOC!

Sada pistnich krouzku v značková kvalita: Top výrobci
Sada pistnich krouzku pro Top výrobců
Sada pistnich krouzku pro top modely aut
AUTODOC Bestsellery: Sada pistnich krouzku za nízkou cenu
Nejkvalitnější náhradní díly ze Sada pistnich krouzku sekce. Nabízíme obrovský výběr náhradních dílů různých značek pro Sada pistnich krouzku a mnohé jiné výhodné nabídky pro autodíly podle vašeho výběru.
Sada pistnich krouzku pro auta: která značka je lepší?
Podle názorů našich zákazníků pocházejí nejlepší náhradní díly v produktové kategorii Sada pistnich krouzku od následujících značek:
- GOETZE ENGINE
- MAHLE ORIGINAL
- KOLBENSCHMIDT
- HASTINGS PISTON RING
- NE
Sada pistnich krouzku: kolik tento produkt stojí?
Cena autodílů v kategorii Sada pistnich krouzku se pohybuje od 260 Kč do 5116 Kč v závislosti na typu vozidla, výrobci a specifikaci produktu.
Nejprodávanější produkty: | |||||
---|---|---|---|---|---|
10 010 0148 | 011 08 N2 | 08-394500-00 | 015 68 N0 | 7994160000 | 08-302200-00 |
Pro oblíbené značky aut: | |||||
VW | SKODA | BMW | FORD | MERCEDES-BENZ | AUDI |
Získejte víc informací o Sada pistnich krouzku – funkce, diagnóza, příčiny poruchy a intervaly výměny
Pístní kroužky jsou důležité prvky motoru. Slouží k udržení komprese v spalovacích komorách. Zaručují odvádění tepla z pístů a stěn pouzdra válců, čímž zabraňují přehřátí. Pístní kroužky nastavují tloušťku olejového povlaku. Instalují se s malou mezerou do speciálních drážek na vnějším povrchu pístu.
Druhy
Dle určení:
- Kompresní: tyto kroužky zaručují těsnost spalovacích komor. Instalují se nad olejové kontrolní kroužky. Mohou být ploché, zatočené nebo s částí zahnutou do písmene L, a se zúženými okraji.
- Na kontrolu oleje: stěny pouzdra válců a pístů čistí od oleje, čímž na jejich površích nechávají optimální tloušťku olejového povlaku. Mohou se skládat z jednoho nebo více kusů.
Podle materiálu výroby:
- Lité železo: jsou levnější, rychle a snadno se zaběhnou. Instalují se s novým pouzdrem, aby se předešlo zašpinění.
- Ocelové: může to být nerezavějící ocel. Obvykle jsou tyto součástky dražší, ale vydrží vyšší teploty. Jsou vhodné k instalaci v pouzdře se zaběhnutým povrchem.
Přídavný nátěr - například molybdenový - se může aplikovat na povrch pístních kroužků pro zlepšení provozních vlastností a prodloužení celkové životnosti.
Tipy k používání
Po výměně pístních kroužků je třeba zajet motor, aby se součástky řádně zaběhli a usadili. Tento proces někdy specifikuje výrobce auta v technické dokumentaci vozidla. Většinou se provádí v několika krocích. Motor se zahřeje na 80 °C, pak se zchladí na 40 °C. Tento krok se opakuje asi 8-9 krát. Následně se zkontrolují možné úniky v motorovém prostoru, a pokud se nějaké najdou, opraví se. Během prvních 1500 km je důležité vyhnout se dopravním zácpám, jízdě z kopce nebo do kopce, a držet otáčky motoru pod hodnotou 2500 ot./min. Prvotní zaběhnutí by mělo mít alespoň 300 km. Zbývající vzdálenost se může odjet podle intervalů, které si určí řidič. Po dokončení procesu zajíždění se musí vyměnit olej a olejový filtr.
Doporučuje se používat pouze kvalitní olej, aby pístní kroužky vydržely co nejdéle. Olej musí mít stupeň viskozity, který určuje výrobce auta. Motor byste neměli přetěžovat: za každou cenu zabraňte přehřátí. Také je důležité zabránit vypálení těsnění hlavy válců. Pokud se tato součástka poškodí, bude třeba ji ihned vyměnit. Včasná výměna vzduchového filtru a monitorování integrity sacího systému může také prodloužit životnost součástek. Pokud se již objevily problémy, výplach motoru bude jen krátkodobým řešením. Provede se pomocí speciálních produktů.
Příznaky selhání
Slepení pístních kroužků je jedním z nejčastějších poškození. Tento problém tkví v nehybnosti součástek, což vede k únikům v mezeře mezi pístem a válcem, a vniknutí velkého množství oleje do spalovacích komor. Někdy se kroužky poškodí nebo vypálí, což má stejné následky. Ve válcích je nízká komprese a motor má problémy se startováním. Akcelerace je pomalejší. Zvýší se spotřeba oleje i paliva. Z výfuku je vidět modravý kouř. Na svíčkách zapalování se objeví černé olejovité usazeniny.
Příčiny selhání
Většinou je slepení pístních kroužků způsobeno používáním oleje s nesprávnou viskozitou nebo nesprávné třídy, případně pozdní výměnou oleje. Nečistoty, které se dostanou do motoru vlivem přetržení filtračního prvku nebo úniku v sacím systému, jsou také velmi nebezpečné. Cizí částice v motoru způsobí vznik škrábanců na površích součástek. Přehřívání motoru, způsobeno například selháním procesu tvorby směsi, může vést k vypálení komponentů.
autodoc.cz: pouze kvalitní automobilové náhradní díly
Set pístních kroužků pro vaše auto si můžete koupit u nás za velmi atraktivní ceny. Zaregistrujte se na naší webové stránce a ušetřete ještě více na vašich nákupech.
Důvěřujte online nakupování! Zakoupený náhradní díl můžete vrátit v rámci 200 dnů a vaše peníze dostanete zpět. Jak? Využijte službu Bezpečná objednávka na naší stránce. Tato služba stojí pouze 89,99 CZK.
AUTODOC se stará za vás! Každá objednávka nad 2800 CZK hodnoty tovaru má v rámci Česká republika doručení zdarma.
*Neplatí pro náhradní díly velkých rozměrů