Brzdový systém autodíly
Určitě si vyberte konkrétní auto, jinak riskujete, že si koupíte náhradní díl, který nebude pasovat do vašeho auta. Upozornění: náš systém vyhledávání vám může zobrazit pouze výsledky relevantní pro konkrétní typ vozidla.
Brzdový systém náhradní díly pro auto
Brzdový systém autodíly pro Top výrobců
Brzdový systém: díly pro top modely aut
Brzdový systém náhradní díly – všechny důležité informace o funkci, instalaci, diagnóze a životnosti
Brzdový systém obsahuje několik komponentů, které zaručují kontrolované zastavení vozidla v určitý moment. Tento systém se používá také k zabránění samovolného pohybu auta, když řidič potřebuje zaparkovat na nějakém svahu.
Design brzdového systému
Existuje několik druhů brzdových systémů. Dnes je nejrozšířenějším druhem hydraulický systém s kotoučovými brzdami. Jeho klíčovými součástkami jsou:
- Pedál - jeho zatlačením řidič ovládá systém.
- Posilovač brzd - jeho úkolem je několikanásobné znásobení síly aplikované na pedál, aby celý systém pracoval účinněji.
- Hlavní brzdový válec - vytváří tlak potřebný k provozu mnoha aktivačních mechanismů.
- Hadičky a trubky - zaručují dodávku pracovní kapaliny do válců.
- Písty - tlak kapaliny je vytlačuje z válců a následně stlačují brzdové destičky oproti kotoučům.
- Třmen - používá se jako kryt pro písty a destičky. V plovoucích komponentech stlačuje držák třmenu jednu destičku ke kotouči.
- Destičky - jsou to prvky třecích párů a mají třecí povrch. Když řidič zatlačí pedál, tyto součástky se stlačí oproti kotouči. Třecí síla vytvořená mezi nimi zastaví rotaci kola.
- Kotouče - je to druhý prvek třecího páru. Instalovaný je na náboji kola a rotuje spolu s ním.
V bubnových brzdách jsou brzdové čelisti spolu s brzdovým válcem kola instalovány v brzdovém bubnu. Když se zatlačí pedál, tlak brzdové kapaliny vytlačí písty z válce kola, překoná odpor vytvořený zpětnými pružinami a zatlačí brzdové čelisti oproti vnitřnímu povrchu bubnu.
Parkovací brzdové systémy mají k dispozici lanko namísto hydraulického aktivačního prvku.
Rady k údržbě
- Kapalinu vyměňte jednou za 2-3 roky. Časem přes póry v gumových hadičkách absorbuje vlhkost. Následně se koncentrace vody v brzdové kapalině zvyšuje a výrazně se tím zároveň snižuje bod varu. Pokud se kapalina dostane do varu, v systému vznikne zablokování vlivem vzduchových bublin, což má dramaticky negativní vliv na účinnost systému.
- Hadičky vyměňte každých 5 let. Guma a jiné polymery, které jsou z ní vyrobeny, jsou předmětem opotřebení. Časem ztrácejí elasticitu. Výsledkem je, že v systému se neutralizuje vytvořený vysoký tlak příliš velkou šířkou hadiček. Zbylý tlak není dostatečný na pohyb brzdových destiček nebo čelistí a jejich zatlačení oproti kotoučům nebo bubnům.
- Pravidelně měřte tloušťku kotoučů a brzdových destiček, a podle potřeby je vyměňte. Opotřebovaný brzdový kotouč může i prasknout. Vlivem opotřebení a přetržení třecího obložení nebude možné dosáhnout potřebnou úroveň tření.
- Občas namažte vodící závlačky brzdového třmenu a vyměňte těsnící prvky. Takto zabráníte zablokování sestavy a nerovnoměrnému opotřebení brzdových destiček.
- Použijte vložky proti pískání. Pomůže to zabránit vzniku pískání a brzdění bude pohodlnější.
Příznaky selhání
Když se objeví indikátor upozorňující na problém s hladinou brzdové kapaliny, obvykle to znamená, že některé komponenty brzdového systému jsou netěsné. V tomto případě můžete vidět žluté, jantarové, růžové, modré nebo fialové louže pod autem, pokud bylo určitou dobu zaparkováno, a nejčastěji je to v okolí kol. Auto může táhnout do jedné strany, což je často znakem zablokovaného třmenu. Podobné příznaky se objeví, když se na brzdové destičky dostane olej. Prodloužená dráha pohybu brzdového pedálu nebo slabý odpor pedálu obvykle indikuje, že v systému je vzduch.
Příčiny selhání
Nejčastěji se tyto problémy objeví, když řidič zanedbá včasnou výměnu komponentů brzdového systému. Například zablokovaný brzdový třmen může způsobit nerovnoměrné opotřebení brzdových destiček a zhoršení stavu brzdového kotouče. Staré těsnění a hadičky ztratí svoji elasticitu a prasknou, kvůli čemuž začne ze systému unikat pracovní kapalina. Opotřebované protiprachové manžety vodících závlaček často vedou k vniknutí špíny a vlhkosti na kontaktní součástky, což dále vede ke vzniku koroze a k zablokování. Agresivní styl jízdy může vést k deformaci kotouče.
autodoc.cz: pouze kvalitní produkty pro automobily
V našem online obchodě si vždy můžete koupit kvalitní komponenty brzdového systému za rozumné ceny. V našem katalogu najdete produkty od top výrobců, a získat je můžete za skvělé ceny.
Výměna Brzdový systém náhradní díly: Videonávod pro opravu
Top 15 bestsellerů ze Brzdový systém sekce
Doporučované náhradní díly ze Brzdový systém sekce. Tyto díly jsou hity prodejnosti. Kupte si naše výrobky a využijte všechny naše skvělé nabídky.