Lambda sonda na auto
Lambda sonda objednejte si levně
Lambda sonda v značková kvalita: Top výrobci
Lambda sonda pro Top výrobců
Lambda sonda pro top modely aut
AUTODOC Bestsellery: Lambda sonda za nízkou cenu
Nejkvalitnější náhradní díly ze Lambda sonda sekce. Nabízíme obrovský výběr náhradních dílů různých značek pro Lambda sonda a mnohé jiné výhodné nabídky pro autodíly podle vašeho výběru.
Lambda sonda pro auta: která značka je lepší?
Podle názorů našich zákazníků pocházejí nejlepší náhradní díly v produktové kategorii Lambda sonda od následujících značek:
- BOSCH
- NTY
- DELPHI
- DENSO
- NGK
Lambda sonda: kolik tento produkt stojí?
Cena autodílů v kategorii Lambda sonda se pohybuje od 129 Kč do 8535 Kč v závislosti na typu vozidla, výrobci a specifikaci produktu.
Lambda sonda: užitečné informace
Nejprodávanější produkty: | |||||
---|---|---|---|---|---|
998-802 | 82 11 1437 | YT-1754 | UR-083 | UR-085 | UR-082 |
Od oblíbených výrobců: | |||||
YATO | RIDEX | BOSCH | NTY | RIDEX PLUS | DELPHI |
Pro oblíbené značky aut: | |||||
VW | SKODA | FORD | BMW | MERCEDES-BENZ | AUDI |
Lambda sonda – technické vlastnosti | |||||
Celková délka [mm] | Délka kabelu [mm] | Lamdasonda | |||
450 | 440 | 183 | 500 | Skoková sonda | regulační sonda |
510 | 565 | 320 | 410 | Fingersonda | nevyhřívaná |
325 | 775 | 492 | 750 | vyhřívaná | diagnostická sonda |
Získejte víc informací o Lambda sonda – funkce, diagnóza, příčiny poruchy a intervaly výměny
Lambda sonda je senzor, který měří zbývající množství kyslíku ve výfukových plynech. Umožňuje určit poměr vzduchu a paliva ve směsi. Řídicí jednotka motoru používá údaje z tohoto senzoru k nastavení procesu tvorby směsi paliva a vzduchu v reálném čase.
Druhy
Podle designu se tyto součástky dělí na:
- Binární. Tyto sondy mohou být vyrobeny ze zirkonu nebo titanu. První typ je nejčastější. Pracovní teplota je asi 300 °С. Proto tato zařízení potřebují určitý čas na rozehřátí a nezačnou pracovat hned po nastartování motoru. Druhý typ je odolný a má dlouhou životnost, a nevyžaduje si atmosférický vzduch ke svému provozu. Proto se často instaluje do terénních vozidel, ve kterých může pracovat i pod vodou, například při brodění se přes vodu.
- Širokopásmové. Jejich design obsahuje dva citlivé prvky. Tyto senzory zaručují přesnější údaje. Změny teplot a kondenzovaná voda jsou pro ně škodlivé. OBD systém auta monitoruje tento typ senzorů; chybové kódy můžete přečíst pomocí speciálního skeneru.
Podle přítomnosti ohřívacího prvku existují tyto druhy lambda sond:
- S ohřívacím prvkem. Vydrží asi 100,000 km. Obvykle je zde zabudovaný ohřívač. Proto pracují účinněji a začínají fungovat rychleji.
- Bez ohřívacího prvku. Tyto sondy vydrží asi 50.000-80.000 km. Pracovní teplotu dosáhnou vlivem kontaktu s horkými výfukovými plyny. Dnes se používají méně často a jejich zahřátí zabere poměrně mnoho času.
Podle typu krytu mohou být tyto komponenty závitové nebo přírubové. Některé z nich se prodávají s konektorem, zatímco jiné používají konektor staré součástky.
Tipy k používání
Abyste se vyhnuli poškození motoru, lambda sondu se doporučuje zkontrolovat každých 30,000 km, nebo při každém servisu a testování emisí vašeho auta. Palivo tankujte pouze na ověřených čerpacích stanicích: výpary olověného paliva poškozují citlivý prvek zařízení. Z téhož důvodu se nedoporučuje používat silikonové těsnicí prvky na montáž prvků výfukového systému.
Vyhýbejte se přehřátí výfukového systému. Důležitý je k tomu správně nastavený a fungující systém zapalování.
Při instalaci nového kyslíkového senzoru důkladně postupujte podle pokynů od výrobce a doporučení od výrobce auta. Montážní pozici vždy dobře vyčistěte. Závitový spoj utáhněte pomocí momentového klíče a dodržte hodnotu točivého momentu. Někteří výrobci doporučují namazat závit. Nenechte mazivo, aby se dostalo na citlivý prvek součástky.
Příznaky selhání
Obvykle mají všechny problémy s kyslíkovým čidlem stejné příznaky. Citelné je snížení výkonu a síly motoru, slabé zrychlování, zvýšená spotřeba paliva, nestabilní chod na volnoběh. Někdy uslyšíte i specifické praskání v blízkosti součástky po zastavení vozu.
Příčiny selhání
Selhání citlivého prvku je většinou způsobeno tvorbou uhlíkových usazenin na povrchu. Vyskytnou se při používání aditiv, které výrobce nepovoluje používat, nebo pokud je opotřebovaná rotační sestava motoru, pokud jsou poškozeny pístní kroužky a olejové těsnění ventilů, nebo je ucpaný systém ventilace klikové skříně. Citlivý prvek lambda sondy se může propálit, pokud se dlouho spaluje palivo ve výfukovém systému. Selhání elektrického vedení je často způsobeno změnou napětí v elektrickém systému auta. Vodiče se časem mohou sedřít.
autodoc.cz: pouze kvalitní automobilové produkty
Lambda sondy a jiné náhradní díly si můžete za dobrou cenu koupit právě u nás. Máme pro vás široký sortiment a přehledný katalog, který vám pomůže vybrat si potřebné komponenty velmi rychle.
Užitečné informace o funkci, příčinách poruchy, diagnóze a intervalech výměny
FAQ
Znaky, které vám pomohou odhalit, že lambda sonda je poškozena:
- vozidlo spotřebuje více paliva;
- na palubní desce se objeví indikátor "Kontrola motoru";
- volnoběh pohonné jednotky je nestabilní;
- pohonná jednotka ztrácí výkon a často se přehřívá;
- pomalejší reakce auta na plynový pedál;
- vozidlo se pohybuje trhavě;
- během chodu motoru je slyšet slabé výbuchy;
- výfukové plyny mají výraznější nepříjemný zápach.
Podle značky auta, modelu, roku výroby a objemu motoru instalují výrobci do automobilů 1 až 4 lambda sondy. Nacházejí se před a za katalyzátorem a obvykle jejich přesné místo uložení najdete popsáno v návodu na opravu a údržbu auta.
Provést můžete svépomocnou diagnostiku lambda sondy, která je instalována proti proudu vzduchu. Na otestování dalších sond doporučujeme navštívit autoservis.
Nejdříve najděte sondu použitím informací v návodu na údržbu a opravu auta. Potom odšroubujte její upevnění a odpojte kontakty. Odstraňte snímač. Součástka, která je v dobrém stavu, nesmí mít žádné mechanické poškození ani usazeniny, a její vodiče nesmějí být přetržené, nesmějí být na nich stopy roztání nebo koroze.
Pokud máte zařízení VOM (volt-ohm-miliampérmetr), zkontrolujte součástku změřením hlavních provozních hodnot. Doporučujeme vám podívat se na video tutoriály a prostudovat si schéma zapojení sondy. Budete muset provést tyto kroky:
- Nastartujte motor a nechte ho několik minut běžet.
- Vypněte ho a otevřete kapotu.
- Zapněte zapalování.
- Zapojte sondy VOM zařízení do vodičů ohřívacího okruhu lambda sondy a změřte vstupní napětí. Mělo by mít hodnotu 12 V.
- Zkontrolujte referenční napětí zapojením sondy do signálních vodičů snímače. Připojte negativní sondu ke karoserii. Získaná hodnota by měla být více než 0,45 V.
- Zkontrolujte odpor snímače ohřívače na odpojené zástrčce. Pracovní hodnota je v rozmezí 2-10 Ohm. Přesné hodnoty pro vaše auto jsou uvedeny v návodu na údržbu a opravu.
7. Nastartujte motor a zapojte sondy VOM zařízení do zástrčky snímače. Zvyšte otáčky motoru na asi 3000 ot./min. Změřte napětí. Mělo by se zvýšit o 0,1-0,9 V.