Kloubové hřídele a diferenciály autodíly
Určitě si vyberte konkrétní auto, jinak riskujete, že si koupíte náhradní díl, který nebude pasovat do vašeho auta. Upozornění: náš systém vyhledávání vám může zobrazit pouze výsledky relevantní pro konkrétní typ vozidla.
Kloubové hřídele a diferenciály náhradní díly pro auto
Kloubové hřídele a diferenciály autodíly pro Top výrobců
Kloubové hřídele a diferenciály: díly pro top modely aut
Kloubové hřídele a diferenciály náhradní díly – všechny důležité informace o funkci, instalaci, diagnóze a životnosti
Kardanové hřídele a diferenciály jsou jednotky určené k přenosu a rozložení točivého momentu mezi koly zadní nápravy a samotnou nápravou. Kardanový hřídel je zodpovědný za rotaci hnaných kol a diferenciál umožňuje kolům na jedné nápravě točit se pod jinou rychlostí.
Design kardanových hřídelí a diferenciálů
Kardanový hřídel vypadá jako dutá trubka, která má na konci klouby ve tvaru U se 4 ložisky, která umožňují přenos točivého momentu pod úhlem. Kardanový hřídel má i drážkovou spojku (vazbu), která umožňuje natažení součástek a vertikální pohyb dílů sestavy. Je to přechodný podporný prvek: konkrétně je to přečnívající ložisko, které se používá na spolehlivější fixaci jednotky. Flexibilní kotouč je instalován s účelem kompenzace vibrací a pohybu pod úhlem mezi přírubami hnacího hřídele a převodovkou. Pokud se hřídel skládá z několika sekcí, počet přechodných ložisek je vyšší.
Diferenciály jsou planetové převodové skříně s redukčním soukolím, ostruhou nebo šnekovým soukolím. Mohou být instalovány do krytu přední nebo zadní nápravy, převodovky a převodní skříně. Příčný diferenciál má obvykle redukční soukolí skládající se z poloos s pastorkem a krytem - tzv. kalichem. Hlavní ozubené kolo je instalováno na krytu. Jeho pohyb pohání kryt, jehož prostřednictvím se přenáší točivý moment přes pastorky na poloosy. Když se odpor jednoho kola zvýší, pastorky začnou rotovat hřídelem nápravy, čímž se točivý moment přenáší na druhé kolo. Aby kola neprokluzovala na kluzkých površích, je zde tzv. odblokovací mechanizmus jednotky. Skládá se ze spojky nebo viskózní spojky, šnekového soukolí nebo souboru třecích kotoučů.
Tipy k údržbě
- Pravidelně kontrolujte flexibilní spojky, montážní ložiska a U-klouby. Pokud uvidíte nějaké poškození, součástku ihned vyměňte.
- U-klouby a drážkové klouby kardanového hřídele byste měli namazat každých 10,000 - 15,000 km, pokud to doporučuje výrobce. Pro tento účel si kupte speciální mazivo. Použijte pouze přesně stanovené množství maziva - informaci o potřebném množství najdete v návodu na údržbu auta. Příliš velké množství maziva může způsobit nerovnováhu kardanového hřídele.
- Při výměně dílů kardanového hřídele je třeba tuto součástku vyvážit.
- Z kloubu vyčistěte špínu a zkontrolujte těsnost šroubů příruby a uzávěrů jehlových válečkových ložisek při každé technické kontrole.
- Nové diferenciály je třeba zaběhnout. Proto, pokud jste tuto jednotku právě vyměnili, nebo máte nové auto, během prvních 800-1000 km se vyhněte prudké akceleraci nebo brzdění, případně vysokému výkonu motoru. Nejezděte příliš dlouhé trasy.
- Olej v převodovce vyměňte v autě s manuální převodovkou každých 50,000 - 60,000 km, a v autech s automatickou převodovkou každých 25,000 - 30,000 km.
Příznaky selhání
Klepání nebo bouchání vycházející ze spodní strany vozu, které se objeví hned po zapojení převodovky, indikuje uvolnění kardanového hřídele, opotřebení a poškození, nebo poškozené U-klouby nebo drážkové spojky. Neustále řinčení během jízdy je také indikátorem zhoršení vlastností ložisek jednotky. Vibrace se objeví, když je kardanový hřídel zdeformovaný, ložiska jsou opotřebovaná nebo se uvolní upevňovací prvky. Hluk a rachocení, které je hlučnější při zatáčení, a také stopy oleje kolem jednotky indikují selhání diferenciálu.
Příčiny selhání
Nedostatek maziva vede k rychlému poškození kardanových spojů a ložisek, ozubených koleček a drážkových spojek. Deformace těsnění vede k vniknutí špíny a vlhkosti do jednotky, kvůli čemuž se kontaktní prvky velmi rychle opotřebují a začnou rezavět. Agresivní jízda způsobuje rychlé zhoršení stavu U-kloubů, ložisek a jiných dílů diferenciálu. Přehřívání je také nebezpečné pro diferenciál.
autodoc.cz: Pouze kvalitní produkty pro automobily
V našem online obchodě si můžete koupit díly kardanového hřídele a diferenciálu. V našem katalogu najdete pouze kvalitní produkty.
Top 15 bestsellerů ze Kloubové hřídele a diferenciály sekce
Doporučované náhradní díly ze Kloubové hřídele a diferenciály sekce. Tyto díly jsou hity prodejnosti. Kupte si naše výrobky a využijte všechny naše skvělé nabídky.
částka nezahrnuje příplatek za nadrozměrné zboží
částka nezahrnuje příplatek za nadrozměrné zboží
částka nezahrnuje příplatek za nadrozměrné zboží