Obsah
Nejčastější problémy a závady s autem Peugeot 3008
V roce 2009 byl uveden na trh model 3008 jako varianta vozu Peugeot 308. V té době mnozí zákazníci nevěděli, kam toto kombi s nádechem dodávky a SUV zařadit. Zvláště když Peugeot modernizoval nejen technologickou stránku crossoveru, ale také jeho vzhled. Francouzi si dali záležet i na tom, aby byl model 3008 velmi kvalitní. To je patrné na vynikajících a na dotek příjemných materiálech v interiéru. V něm model 3008 nabízí dostatek prostoru jak pro cestující, tak pro jejich zavazadla.
Majitelé vozu mohou s Peugeotem 3008 většinou jezdit po mnoho let bez jakýchkoli problémů či potíží. U některých modelů však dochází k poškození motoru nebo převodovky. Příčinou jsou výrobní vady nebo závady na straně majitele vozidla. Takové závady se vyskytují zejména u modelů, které najely více než 150 000 kilometrů. Důvody mohou být rozličné – od přehřátí samotného motoru až po poškozené olejové čerpadlo. Tyto a další příčiny mohou stát za poškozením motoru nebo převodovky vozu Peugeot 3008.
Typické závady vozu Peugeot 3008
Některé problémy se objevují až po mnoha letech provozu, jiné souvisejí s technickými problémy, kvůli nimž byl výrobce nucen stáhnout auto z trhu. Model Peugeot 2008 vykazoval slabiny i v minulosti. Ať už je řeč o rozvodovém řemeni, autobaterii nebo o brzdách: existují slabá místa, na která by si řidiči měli dávat pozor.
Rozvodový řemen – dobře známá slabina
U tříválcového motoru o objemu 1,2 litru je rozvodový řemen považován za typické slabé místo. V benzinových motorech se řemen pohybuje v oleji, který má minimalizovat ztráty způsobené třením, a tím snížit spotřebu paliva. V minulosti však docházelo k poškození rozvodového řemene častěji kvůli problémům s olejem. Důvodem je to, že motorový olej obsahuje speciální aditiva, která umožňují hladký chod rozvodového řemene. Při častém používání v provozu na krátké vzdálenosti nebo při používání nesprávného motorového oleje ztrácejí tyto přísady svůj účinek. V důsledku toho se pryž rozvodového řemene rozpouští, až v nejhorším případě dojde k jeho roztržení, a tím k poškození motoru. Proto by majitelé vozů Peugeot měli dbát na dodržování předepsaných intervalů údržby, používat pouze schválený motorový olej včetně aditiv a pokud možno se vyhnout častým krátkým jízdám. Při montáži nového rozvodového řemene pro Peugeot 3008 je také důležité se přesvědčit, zda je řemen vhodný pro provoz v oleji.
Různé potíže s převodovkou
Peugeot 2008 je k dispozici s různými typy převodovek, a to jak s manuální a automatizovanou manuální převodovkou, tak i s automatickou převodovkou. Občas se vyskytnou potíže nebo dokonce závady. Zatímco manuální převodovky bývají bezproblémové, u automatizovaných převodovek musíte být opatrní. Při řazení prvního rychlostního stupně se nezřídka objevují těžkosti. Celkově se modely s touto převodovkou neřídí tak pohodlně jako klasické manuální převodovky nebo automaty s měničem točivého momentu. Kromě toho se u řady ETG5 mohou vyskytnout závady v přenosu. Není nijak výjimečné, že servomotor vypoví službu.
Nyní, když už znám negativa – jaké jsou klady?
Doufáme, že jsme vás neodradili. U všech aut se mohou vyskytnout určité problémy. Je spousta majitelů vozů Peugeot, kteří jsou se svým autem naprosto spokojeni a žádnou z výše uvedených potíží nezažili. Peugeot 3008 je k dispozici ve standardní verzi a ve sportovní verzi GT-Line. Ten druhý se vyznačuje obzvláště atraktivními 18palcovými pneumatikami a chromovanou koncovkou výfuku. Celkově máte bohatý výběr, protože existuje hned několik různých modelů, z nichž si můžete zvolit ten nejvhodnější.
Model 3008 je ideálním rodinným vozem a poskytuje prostor pro nejméně pět osob. Samozřejmě je vhodný i pro jízdu v terénu, jak se na typické SUV sluší a patří. Peugeot 3008 si můžete navíc opravdu ozvláštnit rohožkami do auta. I v zavazadlovém prostoru je spousta místa, jeho maximální objem činí 1 670 litrů. Za zmínku stojí také velmi nízká nakládací hrana. Interiér je téměř útulný, s kobercem a dubovým obložením. Sportovně-užitkový vůz je obzvláště oblíbený jako hybridní plug-in varianta, jelikož se jedná o jediné vozidlo této řady, které je dodáváno s pohonem všech kol. Ale i modely s pohonem předních kol si v testech vedly v těžkém terénu velmi dobře. A pokud jste spíše milovníci přírody a chcete si s sebou vzít více věcí na cesty do terénu, možná byste měli zvážit střešní nosiče pro Peugeot 3008 SUV.
Souhrnně lze říci, že tradiční francouzská značka nabízí celkově solidní představení. Do hodnocení testu byla započítána i dvouletá záruka výrobce na servis a technické závady, kterou si také můžete prodloužit.
TOP produkty na toto téma: