Recenze s Renault Koleos: časté závady, typické problémy a poruchy modelu
Porucha diferenciálu (pohon všech kol): Vnitřní porucha diferenciálu, zejména u modelů 2.0 dCi s pohonem všech kol od 80 000 km.
Opotřebení ložisek kol: Ložiska zadních nebo předních kol se neočekávaně rozbijí přibližně od 90 000 km.
Porucha automatické převodovky CVT: Chladič převodového oleje a převodová skříň jsou vadné z důvodu vniknutí chladicí kapaliny, obvykle kolem 100 000 km.
Závady infotainmentu R-Link: Problémy s připojením Bluetooth a zamrzání systému, často po aktualizaci softwaru krátce po koupi.
Typické problémy s diferenciálem ve voze Renault Koleos
Problémy s diferenciálem vozu Renault Koleos se často objevují náhle a s vážnou poruchou. Majitelé hlásí, že diferenciál je vnitřně poškozen a dokonce prorazí skříň - zejména u verze 2.0 dCi s pohonem všech kol od 80 000 do 100 000 km. K poškození může docházet opakovaně, někdy i v krátkých intervalech.
Jak zabránit poškození diferenciálu vozu Renault Koleos
Pravidelná údržba je důležitá zejména u kompletních diferenciálů. Robustní diferenciály Renault Koleos v modelech s pohonem všech kol 2,0 dCi vyžadují pravidelné kontroly funkčnosti a hladiny oleje, zejména po 60 000 km, aby se včas odhalily typické příznaky opotřebení. Preventivní kontrola převodové skříně a diferenciálu zabraňuje nákladným následným škodám a zajišťuje dlouhodobou spolehlivost.
Časté problémy s ložisky kol ve voze Renault Koleos
Problémy s ložisky kol vozu Renault Koleos se obvykle objevují kolem 90 000 km, obvykle na zadní nápravě po výměně pneumatik. Příznaky jsou zvuky při odvalování, vibrace ve volantu a zvětšující se vůle, které ukazují na vadná ložiska a zhoršují jízdní stabilitu.
Jak včas odhalit problémy s ložisky kol ve voze Renault Koleos
Systematická kontrola ložisek kol je nezbytná. Opotřebovaná ložiska kol Renault Koleos přímo ovlivňují komfort a bezpečnost jízdy. Od ujetí 80 000 km by měla být prováděna akustická kontrola, aby se předešlo poškození ložisek a vyšším nákladům na opravu. Včasná výměna zachovává kvalitu jízdy.
Renault Koleos: CVT/automatická převodovka neřadí čistě
Problémy s automatickou převodovkou Renault Koleos (CVT/X-Cvt) se projevují prokluzováním, skřípavými zvuky nebo opožděným řazením - obvykle po ujetí přibližně 100 000 km. Častou příčinou je chladič převodového oleje, přes který se do převodovky dostává chladicí kapalina a poškozuje součásti, jako je převodová skříň. Je známo, že k takovému poškození převodovky dochází také u vozu Renault Talisman s podobnou technologií CVT, což ukazuje na systémovou slabinu.
Jak předcházet problémům s převodovkou ve voze Renault Koleos
Je nezbytné provést odbornou kontrolu chladiče převodového oleje, olejového filtru a převodové skříně. Složité automatické převodovky Renault Koleos vyžadují výměnu oleje nejméně každých 80 000 km a pravidelné čištění filtrů a elektromagnetických ventilů. Předejdete tak poruchám a zajistíte životnost převodovky.
Závady systému R-Link v Renault Koleos
Problémy s informačním a zábavním systémem R-Link ve voze Renault Koleos se objevují krátce po zakoupení. Mezi nejčastější závady patří odpojení Bluetooth, zamrznutí menu nebo nevysvětlitelné restarty systému. Zejména po aktualizacích některé systémy reagují nepředvídatelně nebo občas nefungují vůbec.
Co dělat, když infotainment R-Link ve vozidle Renault Koleos nefunguje?
K odhalení a odstranění softwarových chyb je nutná odborná údržba. Citlivý infotainment systém Renault Koleos vyžaduje pravidelné aktualizace, stabilní napájení a občasné resetování uživatelského rozhraní. Tím lze předejít mnoha reklamacím a zvýšit spolehlivost.
Problémy s Renault Koleos Vrzání ve středové konzole nebo chrastění při jízdě se často objevují v prvním roce. Plastové díly v interiéru ztrácejí přesnost lícování nebo jsou nedostatečně izolované, což je akusticky patrné na nerovných silnicích.
Předejděte hluku ve středové konzole
K odhalení a odstranění hluku přispívá pravidelná údržba. Citlivé panely interiéru Renault Koleos v oblasti středové konzoly by měly být pravidelně kontrolovány z hlediska jejich podpory a vůlí. Pěnové vložky nebo antivibrační podložky pomáhají tyto problémy trvale eliminovat.
Poruchy vznětového motoru 2.0 dCi v Renault Koleos
Problémy s motorem vozu Renault Koleos se týkají zejména vznětového motoru 2.0 dCi o výkonu 177 koní. Podobné příznaky, jako je škubání, špatná reakce na plyn, nenastartování za studena nebo ztráta výkonu při zatížení, však vykazuje i varianta s výkonem 160 k. Příčinou jsou často zanesené filtry DPF, vadné lambda sondy nebo opotřebované vstřikovače od cca 120 000 km.
Údržba vznětového motoru ve vozidle Renault Koleos: Je důležitá
U vznětových motorů je nezbytná odborná údržba. Výkonné motory Renault Koleos s technologií 2,0 dCi - ať už o výkonu 160 nebo 177 koní - vyžadují pravidelnou kontrolu filtru pevných částic, vstřikovacího systému a recirkulace výfukových plynů. Včasná diagnostika předchází poruchám a udržuje spolehlivost i při vyšším počtu najetých kilometrů.
Další časté poruchy vozu Renault Koleos
Kromě známých hlavních problémů se u vozů Renault Koleos vyskytují také následující slabá místa:
Porucha diferenciálu (pohon všech kol): Vnitřní porucha diferenciálu, zejména u modelů 2.0 dCi s pohonem všech kol od 80 000 km.
Opotřebení ložisek kol: Ložiska zadních nebo předních kol se neočekávaně rozbijí přibližně od 90 000 km.
Porucha automatické převodovky CVT: Chladič převodového oleje a převodová skříň jsou vadné z důvodu vniknutí chladicí kapaliny, obvykle kolem 100 000 km.
Závady infotainmentu R-Link: Problémy s připojením Bluetooth a zamrzání systému, často po aktualizaci softwaru krátce po koupi.
Na základě recenze od majitelů se i tyto závady vyskytují pravidelně a měly by být zaznamenány při prohlídkách.
Renault Koleos: Slabé a silné stránky
Silné stránky
Slabé stránky
Prostorný a pohodlný interiér
Problémy s diferenciálem u pohonu všech kol po 80 000 km
Měkké a pohodlné odpružení
Brzké opotřebení ložisek kol od cca 90 000 km
Výkonný diesel 2.0 dCi s výkonem 160 nebo 177 k
Automatická převodovka CVT citlivá na únik chladicí kapaliny
Dobrá trakce díky systému All-Mode 4x4
Elektrické závady systému pohonu všech kol od 80 000 km
Jízdní komfort jako u Talisman na dlouhých cestách
Infotainment R-Link s častými problémy se softwarem
Dobrý výhled do všech stran a vysoká poloha sedadel
Vrzání a drnčení ve středové konzole i v 1. roce provozu
Poměrně nízká spotřeba paliva v dieselovém režimu
Chvění motoru a ztráta výkonu kvůli zanesenému filtru pevných částic DPF
Solidní držení na silnici i při vyšší hmotnosti
Problémy s lambda senzorem a vstřikovači po 120 000 km
Jak spolehlivý je Renault Koleos ve skutečnosti?
Renault Koleos je pohodlné SUV s moderním designem a výkonným vznětovým motorem 2,0 dCi - na výběr je 160 nebo 177 koní. Přesto se stále častěji objevují zprávy o typických nedostatcích, jako jsou poruchy diferenciálu, problémy s převodovkou a chvění motoru při vyšším počtu najetých kilometrů. Životnost mnoha komponentů do značné míry závisí na systematické údržbě. Pokud budete brát pravidelné prohlídky a preventivní opatření vážně, můžete se většině poruch vyhnout a užívat si své vozidlo po dlouhou dobu.
Doporučení výrobce: Porsche A40, VW 502 00, VW 505 00, MB 226.5, MB 229.3, MB 229.5, BMW Longlife-01, BMW Longlife-98, PSA B71 2294, PSA B71 2296, Renault RN0700, Renault RN0710, GM LL-A-025, GM LL-B-025, Fiat 9.55535-M2, Fiat 9.55535-N2, Fiat 9.55535-H2, Fiat 9.55535-Z2, Chrysler MS-10725, Chrysler MS-10850, Chrysler MS-10896, Chrysler MS-12991