Recenze VW EOS: časté závady, typické problémy a poruchy modelu
Vniknutí vody do zavazadlového prostoru: Častý problém od 60 000 km kvůli vadnému těsnění měkké střechy, které může vést k tvorbě rzi a problémům s elektronikou.
Závady mechanismu kabrioletu: Od 80 000 km se často vyskytují problémy s mechanismem měkké střechy, které se projevují ochabováním pohybů nebo úplným zastavením.
Závady rozvodového řetězu motoru: U motorů 1.4 TSI se mohou problémy s rozvodovým řetězem vyskytnout od 90 000 km, což lze rozpoznat podle chrastivých zvuků.
Problémy s řazením převodovky: Převodovky DSG často vykazují známky opotřebení již od 100 000 km, což se projevuje trhavým řazením nebo pocitem, že převodovka někdy vůbec neřadí.
Slabé stránky motoru VW EOS 2.0 TDI
U motoru 2.0 TDI o výkonu 140 k a 150 k se často projevují problémy se vstřikovacím systémem a turbodmychadlem. Tato slabá místa se obvykle objevují mezi 120 000 a 150 000 kilometry. Nejčastějšími příznaky jsou ztráta výkonu, zvýšená spotřeba paliva a nepravidelný chod motoru nebo to, že motor někdy vůbec nenastartuje. U raných modelů se mohou závady vyskytnout také u vysokotlakého čerpadla.
Systematická kontrola je pro dlouhou životnost motoru nezbytná. Citlivé vstřikovací ventily VW EOS vyžadují důkladné čištění a údržbu každých 60 000 km. Pravidelná výměna oleje každých 15 000 km a používání kvalitních paliv může zabránit mnoha problémům.
Recenze - 1
Informace o součástce
Počet článků řetězu:
130
Doplňující výrobek / doplňkové info 2:
bez ozubeného kola
Provedení řetězu:
Ozubený řetěz, Řetěz uzavřený
Hmotnost [kg]:
0,805
Doplňkový výrobek / doplňkové info:
s napínákem řetězu, s vodící lištou
Motor 1,6 litru ve VW EOS je celkově solidní, ale má i některá specifická slabá místa. Přibližně od 100 000 km se mohou objevit problémy se systémem zapalování nebo pohonem olejového čerpadla, které se projeví hrubým chodem motoru nebo varovnými hlášeními v kokpitu. Někteří majitelé také hlásí zvýšenou spotřebu oleje s vyšším počtem najetých kilometrů. Pro spolehlivost motoru 1.6 je zásadní pravidelná údržba.
VW EOS: 1.4 TSI: Poruchy a problémy s motorem 1.4 TSI
Motor 1.4 TSI má specifická slabá místa, zejména rozvodový řetěz a turbodmychadlo. Zhruba od 80 000 km se může objevit chrastění řetězu a zvýšená spotřeba oleje. Spolehlivost motoru ovlivňují také časté problémy s fázováním vačkového hřídele a systémem odvětrávání klikové skříně.
Při prvních příznacích chrastění řetězu je bezodkladně nutná odborná prohlídka. Rozvodové řetězy VW EOS, které jsou náchylné k poruchám, by měly být vyměněny nejpozději při 120 000 km. Nezbytná je pravidelná kontrola hladiny oleje a používání oleje předepsané kvality.
Slabé stránky motorů FSI ve voze VW EOS
Motory FSI ve voze VW EOS mohou mít různé slabiny, zejména problémy s přímým vstřikováním a usazeninami na ventilech. Ty se často objevují po 90 000 km a projevují se hrubým chodem motoru, zvýšenou spotřebou paliva nebo chybami v palubním počítači.
U motorů FSI je obzvláště důležitá odborná údržba. Složité vstřikovací systémy VW EOS vyžadují pravidelné čištění a údržbu každých 60 000 km. Používání prémiového paliva a pravidelné čištění ventilů může výrazně prodloužit životnost.
VW EOS: Problémy s elektricky ovládanými okny
Elektricky ovládaná okna vozu VW EOS často vykazují poruchy, zejména ve spojení s mechanismem měkké střechy. Tyto problémy se projevují stagnací pohybu nebo úplným selháním regulátorů oken, takže systém částečně nefunguje. Průměrná životnost motorů regulátorů oken je 100 000 km.
Pro funkčnost regulátorů oken je důležitá pravidelná údržba. Citlivé mechanismy regulátorů oken VW EOS vyžadují pravidelné mazání a čištění. Elektrické kontakty a senzory by měly být kontrolovány každých 30 000 km.
Klasické problémy s vnikáním vody a netěsnostmi ve vozidle VW EOS
Pronikání vody do vozu VW EOS je častým problémem, zejména u modelů s vyšším počtem najetých kilometrů. Těsnění měkké střechy může být přibližně po 100 000 km porézní a ztrácí svůj těsnicí účinek. Voda pak často vniká v oblasti A-sloupků nebo na přechodech mezi díly měkké střechy. To může vést k poškození elektroniky a vzniku plísní.
Doplňující výrobek / doplňkové info 2:
pro vačkovou hřídel, s množstvím oleje pro standardní výměnu oleje
Doplňkový potřebný díl - viz seznam příslušenství
Provedení řetězu:
Ozubený řetěz, Řetěz uzavřený
Doplňkový výrobek / doplňkové info:
s příslušenstvím, mit Nockenwellenzahnrad, se seřizovačem vačkového hřídele, se šrouby vačkového hřídele, s materiálem pro namontování / upevnění, s těsněním, s těsnicím kroužkem - vačková hřídel, s vodící lištou, s těsnicími kroužky, s napínákem řetězu
Měkká střecha modelu VW EOS je jedním z nejčastějších slabých míst tohoto modelu. Složitý mechanismus pětidílné skládací střechy může vykazovat různé závady, zejména při vyšším nájezdu 60 000 km a více. Častými příznaky jsou váhavé pohyby při otevírání nebo zavírání, netěsnosti pryžových těsnění a poruchy hydraulického čerpadla. Spolehlivost systému se s rostoucím stářím výrazně snižuje.
Problémy s převodovkou a DSG ve VW EOS - typické nedostatky
Šestistupňová převodovka DSG vozu VW EOS může po ujetí přibližně 120 000 km vykazovat různé problémy. Typickými příznaky jsou trhavé řazení, opožděné reakce při rozjezdu a neobvyklé zvuky. Tyto problémy se častěji vyskytují u modelů 1.4 TSI a 2.0 TDI s výkonem 140 k.
Další běžné závady VW EOS
Na základě recenze majitelů vozů VW EOS a jejich stížností se vyskytují následující další problémy:
Poruchy snímače kapoty: Často se vyskytují po 50 000 km a mohou vést k problémům s otevíráním/zavíráním.
Závady klimatizačního systému: Obvykle se objevují po 70 000 km v důsledku snižujícího se chladicího výkonu.
Problémy s těsněním dveří: Hluk způsobený větrem se může objevit po 40 000 km.
Vybíjení akumulátoru: Běžná závada po 3-4 letech v důsledku vysoké spotřeby energie systému soft top.
Problémy s brzdovými kotouči: Předčasné opotřebení je možné již po 30 000 km.
Na tyto závady je rozhodně třeba brát ohled při údržbě. Pokud budete těmto známým slabým místům věnovat pozornost včas a budete včas jednat, můžete se vyhnout nákladným opravám a prodloužit životnost svého modelu EOS.
Silné a slabé stránky vozu VW EOS
Silné stránky
Slabá místa
Inovativní systém skládací střechy
Zranitelný systém měkké střechy
Dobré zpracování
Vysoké náklady na údržbu
Široká nabídka motorů
Problémy s vnikáním vody
Vysoký jízdní komfort
Hmotnost díky konstrukci střechy
Dobrá přilnavost k vozovce
Složitá elektronika
Stabilní hodnota
Drahé opravy
Sportovní design
Omezený zavazadlový prostor
VW EOS je fascinující kupé-kabriolet, který má navzdory inovativní technice některé typické slabiny. Pravidelná údržba a správná péče jsou nezbytné pro zajištění dlouhé životnosti vozidla.