Problémy s vozem Mercedes GLA
Zkušenosti s Mercedesem GLA: časté závady, typické problémy a slabá místa modelu
- Problémy s diferenciálem 4MATIC: Zejména u modelů 250 4MATIC a 220 CDI 4MATIC se od 80 000 do 120 000 km objevují zvuky a vibrace v diferenciálu, které jsou způsobeny nedostatkem oleje nebo opotřebením ložisek.
- Nefunguje couvací kamera: U modelů řady H247 selhává couvací kamera Mercedesu GLA od 30 000 km, často kvůli chybám softwaru nebo vadným kabelovým spojům.
- Zadní dveře se nezavírají: GLA 200, GLA 250 e od 50 000 km, často kvůli vadným snímačům nebo akčním členům.
- Problémy s řazením v převodovce 7G-DCT: U modelů GLA 200 a GLA 180 se 7stupňovou dvouspojkovou převodovkou se od 60 000 do 100 000 km vyskytuje trhání nebo opožděné řazení, zejména při studeném startu.
- Chyby řízení motoru s 220 CDI 4MATIC: Od 100 000 km se mohou objevit chybové kódy jako P0087 (příliš nízký tlak paliva) nebo P2291 (snímač tlaku), často spojené se ztrátou výkonu.
Mercedes GLA: problémy s diferenciálem 4MATIC
Modely Mercedes GLA s pohonem všech kol 4MATIC, jako je GLA 250 4MATIC nebo 220 CDI 4MATIC, vykazují při vyšším počtu najetých kilometrů typické problémy s diferenciálem. Mezi příznaky patří chrastivé zvuky při zatáčení, vibrace v podlaze vozidla a nerovnoměrné opotřebení pneumatik. Studie ukazují, že přibližně 18 % postižených vozidel vyžaduje opravu diferenciálu mezi 80 000 a 120 000 km. Příčinou je často nedostatečné mazání nebo vadná kuličková ložiska.
Pro spolehlivost systému pohonu všech kol je zásadní odborná údržba. Složité diferenciály Mercedes GLA 4MATIC vyžadují výměnu oleje každých 60 000 km se specifickým olejem SAE 75W-85-GL5. Při prvních známkách hluku se doporučuje okamžitá kontrola, protože opotřebovaná ložiska mohou diferenciál během 5 000-10 000 km zcela zničit. Pravidelné kontroly zabrání následným nákladným škodám.

Mercedes-Benz GLA: nefunguje couvací kamera
Mercedes-Benz GLA (řada H247) – u aktuální generace si majitelé často stěžují na náhlé poruchy couvací kamery. Problém se obvykle objevuje po 2–3 letech nebo po ujetí 25 000–40 000 km a projevuje se černou obrazovkou nebo chybovými hlášeními typu *"Rear view camera not available"*. Příčinou jsou často zkorodované konektory (zejména u průchodu kufrem) nebo konflikty softwaru po aktualizacích.
Při řešení problémů je nezbytná systematická kontrola. Citlivé kamerové moduly Mercedes GLA vyžadují diagnostiku prostřednictvím systému XENTRY se zaměřením na chybové kódy jako B11DF29 (napájení) nebo B148B29 (komunikace CAN). V 70 % případů stačí překalibrovat software nebo vyměnit 20 kolíkový konektor. Preventivně je třeba každých 20 000 km zkontrolovat, zda není kabeláž přerušena.
Mercedes GLA: Zadní dveře se nezavírají
U modelů s elektricky ovládanými zadními dveřmi (standardní výbava od modelu GLA 250 e) se po 50 000 km často objevují závady při zavírání. Typickými příznaky jsou přerušení zavírání, pípání nebo chybová hlášení na sdružených přístrojích. Měření ukazují, že 23 % závad je způsobeno zablokovanými vodicími lištami nebo opotřebovanými přítlačnými pružinami. U hybridních modelů může být příčinou problému také kolísání napětí 48V baterie.
K určení příčiny je nutná odborná prohlídka. Přesné pohony zadních dveří Mercedes GLA vyžadují pravidelné čištění vodicích lišt a mazání silikonovým mazivem. V případě chybových kódů, jako je B167A87 (překročení proudu motoru), je obvykle nutné vyměnit motor pohonu. Každoroční kontrola zámků zadních dveří Mercedes GLA zabrání 80 % poruch.
Mercedes-Benz GLA: Problémy s řazením v převodovce 7G-DCT
Sedmistupňová dvouspojková převodovka v modelech GLA 180 a GLA 200 má po 60 000 km tendenci k trhavému řazení, zejména při přeřazování z 2. na 3. rychlostní stupeň. Technické analýzy identifikují jako příčinu ve 34 % případů opotřebované spojkové lamely (tloušťka menší než 1,8 mm). U vozidel před rokem 2018 se také vyskytují chyby softwaru, které vyžadují aktualizaci.
Pro životnost převodovky Mercedes GLA je zásadní pravidelná údržba. Sofistikované řídicí jednotky převodovky Mercedes GLA 7G-DCT vyžadují každých 40 000 km adaptační reset prostřednictvím diagnostiky STAR. Interval výměny oleje je 60 000 km se speciálním olejem DCTF. Při prvních příznacích škubání se doporučuje okamžitá diagnostika, protože opotřebované komponenty spojky mohou převodovku zcela zablokovat během 3 000-5 000 km.

Mercedes GLA: Chyba řízení motoru u 220 CDI 4MATIC
Dieselový motor o objemu 2,1 litru ve voze GLA 220 CDI 4MATIC vykazuje od 100 000 km časté poruchy řízení motoru. Typickými příznaky jsou náhlý pokles výkonu, zvýšená spotřeba a černý kouř. Chybové kódy jako P0087 indikují problémy s řídicí jednotkou vysokotlakého palivového čerpadla, která selhává u 15 % vozidel před rokem 2017. Měření ukazují pokles tlaku pod 1 300 barů.
Pro diagnostiku je nezbytná systematická kontrola. Výkonné motory 220 CDI vyžadují výměnu palivového filtru Mercedesu GLA a kontrolu vedení common rail každých 30 000 km. V případě poklesu tlaku je nutné provést kontrolu vysokotlakého čerpadla pomocí zkušebního adaptéru M14x1,5 (rozsah měření tlaku 0-2 500 bar). Preventivní údržba snižuje riziko poruchy o 40 %.
Mercedes-Benz GLA: Problémy s brzdami
Problémy s brzdami byly často hlášeny zejména v letech 2015, 2017 a 2018. Ty mohou vést k ohrožení bezpečnosti, pokud nejsou včas odstraněny. Mezi příznaky patří měkký brzdový pedál nebo nerovnoměrná brzdná dráha.
Pro včasné odhalení těchto problémů je nezbytná pravidelná údržba. Brzdy Mercedesu GLA vyžadují pravidelnou kontrolu a v případě potřeby výměnu vadných komponent, aby byla zajištěna optimální bezpečnost. Odborná prohlídka může pomoci odhalit a odstranit tyto problémy dříve, než povedou k závažnému poškození.
Další běžné závady vozu Mercedes GLA
Na základě hlášení uživatelů a expertízy servisů se vyskytují i tyto problémy:
- Vadná spojka turbodmychadla Mercedesu GLA: Od 130 000 km, rozpoznatelná podle pískavých zvuků a chybového kódu P00AF.
- Netěsnící dávkovací jednotka AdBlue: Od 70 000 km, vede k falešným startům po 650-800 cyklech zapalování.
- Utržení pružiny spínače brzdových světel: Působí na 12 % vozidel od roku 2016, objevuje se náhle po 40 000 km.
- Zkorodované spínače blinkrů: U modelů do roku 2019 od 60 000 km, způsobeno vlhkostí v modulu sloupku řízení.
- Porucha 48V palubního zdroje (GLA 250 e): Objevuje se po 3-4 letech, často v důsledku vadného DC/DC měniče
Mercedes GLA: slabé a silné stránky
| Silné stránky |
Slabé stránky |
| Inovativní infotainment MBUX |
Opotřebení diferenciálu 4MATIC |
| Dobrá přilnavost k vozovce |
Poruchy elektronických zadních dveří |
| Úsporné hybridní varianty (250 e) |
Citlivá elektronika couvací kamery |
| Vysoce kvalitní interiér |
Problémy s řazením převodovky 7G-DCT |
| Dobrá bezpečnost při nárazu |
Problémy se systémem AdBlue u dieselových modelů |
| Dlouhé servisní intervaly |
Drahé náklady na náhradní autodíly pro komponenty 4MATIC |
Mercedes GLA zaujme moderním designem a technologiemi, ale vyžaduje důslednou údržbu. Kritické komponenty, jako je systém 4MATIC nebo elektronika řady H247, vykazují od vyššího počtu najetých kilometrů slabiny. Preventivní kontroly diferenciálů, převodovek a řídicích jednotek však mohou mnoha problémům předejít. Majitelé hybridních a dieselových vozů by měli věnovat zvláštní pozornost řízení akumulátorů a úpravě výfukových plynů.