Obsah
CDI
CDI (Common Rail Diesel Injection) je série dieselových motorů německého výrobce Daimler AG, které se instalovaly na autech Mercedes-Benz. Motory CDI byly vyvinuty v roce 1997 a úspěšně se používají až dodnes. Tyto motory mají systém přímého vstřikování paliva, pomocí kterého se spotřeba paliva sníží až o 15%. Výrobce zvýšil točivý moment a výkon motoru se zvětšil o 40%.
Oblíbené motory CDI
OM611. 1998-2004.
Jsou to dieselové motory se 4 válci jako řadový motor s objemem 2.1 a 2.2 litru. Zákazníkům se nabízely verze s rozdílným výkonem: 81, 101, 108, 114, 120, 127, 134, a 141 hp. Motor OM611 se instaloval na modelech: Mercedes-Benz Sprinter (W90x), Mercedes-Benz E-třídy (W210), Mercedes-Benz C-třídy (W203).
OM668. 1998-2005.
Tyto dieselové motory měli 4 válce jako řadový motor a objem 1.7 a 2.7 l. S motorem ОМ668 se prodávala tato auta: Mercedes-Benz A-třídy (W168), Mercedes-Benz A-třídy (W169), a také Mercedes-Benz Vaneo (W414).
OM612. 1999-2006.
Na rozdíl od předchozí generace, motor ОМ612 měl 5 válců jako řadový motor. Objem byl 2.7 l. Výkon byl v rozmezí 154 do 170 hp, a točivý moment mezi 330 a 370 N·m. Tento motor se instaloval na modelech Mercedes-Benz Sprinter (W90x), Mercedes-Benz C-třídy (W203) Mercedes-Benz E-třídy (W210).
OM628. 1999-2010.
Toto byl první V-motor v rámci série CDI. Obsahoval 8 válců, objem 4 litry, točivý moment měl 560 N·m a výkon 250 hp. Instaloval se na modelech Mercedes-Benz E-třídy (W211), Mercedes-Benz S-třídy (W220), Mercedes-Benz M-třídy (W163), Mercedes-Benz G-třídy (W463).
OM647. 2002-2006.
Motor s 5 válci jako řadový motor s objemem 2.7 litru s výkonem 177 hp. Točivý moment byl 400 N·m. Instaloval se na modelu Mercedes-Benz E-třídy (W211) ve verzi limuzína.
OM648. 2002-2005.
Tento motor měl 6 válců jako řadový motor. Objem byl 3.2 litru. Motor měl dvě verze, co se týkalo výkonu: 177 a 204 hp Tento motor byl často instalován v modelech, jako například Mercedes-Benz E-třídy (W211) a Mercedes-Benz E-třídy (W220).
OM646. 2003-2010.
Tento motor se 4 válci jako řadový motor s objemem 2.2-litru s turbodmychadlem měl blok válců z litého železa a hliníkové hlavy válců. Výkon se lišil od 88 po 170 hp. V roce 2006 se objevila druhá generace - OM646 EVO. Inženýři udělali v rámci designu motoru více než 90 změn. Motor OM646 se instaloval na modelech: Mercedes-Benz Vito (W639), Mercedes Benz Sprinter (W906), Mercedes-Benz C-třídy (W203) Mercedes-Benz C-třídy (W204), Mercedes-Benz CLК-třídy (W209), a Mercedes-Benz E-třídy (W211).
OM640. 2004-2012.
2-litrový motor ОМ640 měl 4 válce jako řadový motor, chladicí systém pro vzduch turbodmychadla a turbínu s variabilní geometrií. Výkon byl 82, 109 nebo 140 hp a točivý moment 200, 250, 300 N·m. Motor OM640 se použil pro modely Mercedes-Benz A-třídy (W169) a Mercedes-Benz B-třídy (W245).
OM629. 2005-2011.
Tento motor byl mírně upraveným motorem verze OM628. Jeho typickým prvkem byl zvýšený tlak tahu, čímž se zvýšil výkon a točivý moment. Jakož i předchůdce, motor OM629 byl motor V8 s objemem 4 litry. Výkon se pohyboval mezi 306 a ž 320 hp, a točivý moment byl mezi 700 a ž 730 N·m. Motor byl určen pro modely Mercedes-Benz M-třídy (W164), Mercedes-Benz GL-třídy (X164), Mercedes-Benz E-třídy (W211), a Mercedes-Benz S-třídy (W221).
OM651. 2008- dodnes.
Toto je motor se 4 válci jako řadový motor a s turbodmychadlem. Objem: 1.8 a 2.2 l. Výkon: 95 až 204 hp. Blok válců byl vyroben ze šedého litého železa. Instaloval se na těchto modelech: Mercedes-Benz A-třídy (W176), Mercedes-Benz B-třídy (W246), Mercedes-Benz CLA (C117), Mercedes-Benz Sprinter (W906), Mercedes-Benz C-třídy (W204) Mercedes-Benz C-třídy (W205), Mercedes-Benz Vito (W447), Mercedes-Benz GLA (X156), Mercedes-Benz E-třídy (W212), Mercedes-Benz Viano / Vito (W639), Mercedes-Benz GLK (X204), Mercedes-Benz M-třídy (W166), Mercedes-Benz SLK (R172), Mercedes-Benz GLC (X253), Mercedes-Benz CLS (X218), a Mercedes-Benz S-třídy (W222).
OM656. 2017- dodnes.
Motor se 6 válci jako řadový motor s objemem 3 litry a s označením OM656 je nejvýkonnějším motor instalován v sériově vyráběných osobních vozech značky Mercedes-Benz. Technické vlastnosti: výkon 286 hp (600 N·m) a 340 hp (700 N·m). Tento motor byl vytvořen pro model Mercedes-Benz S-třídy (W222).