Poruchy systému Start-Stop: Zejména u modelů od roku 2014 s motorem 1.2 PureTech 82 již systém Start-Stop nefunguje správně. K těmto poruchám dochází často po ujetí 40 000-60 000 km a projevují se chybovými hlášeními v palubním počítači.
Závady dotykového displeje: Dotykový displej přestává fungovat, zejména u modelů z let 2016 a 2017. Tyto elektronické závady se mohou objevit již po 25 000-35 000 km a vedou k problémům s Apple CarPlay a dalšími funkcemi infotainmentu.
Klimatizace nechladí: Časté stížnosti na vadnou klimatizaci, která přestává chladit. Tato slabá místa se často objevují po 30 000-50 000 km, zejména u motorů BlueHDi 100 z let 2016 a 2017.
Problémy s automatickou převodovkou: Automatická převodovka špatně řadí nebo nenastartuje, zejména u modelů 1.6 VTi 120. Tyto závady se mohou objevit ve dvou vlnách: na začátku po 15 000-25 000 km a později po 80 000-100 000 km.
Peugeot 208: Problémy se systémem Start-Stop
Systém Start-Stop vozu Peugeot 208 přestává spolehlivě fungovat a vykazuje různé příznaky, jako je trvalá deaktivace nebo nepravidelná funkce. Postiženy jsou zejména modely s motorem 1.2 PureTech 82 z modelových let 2014-2017, u nichž k těmto poruchám dochází často po ujetí 40 000-60 000 km. Spolehlivost systému ovlivňují různé faktory, včetně vadných snímačů baterie, znečištěných kontaktů nebo problémů s řídicí jednotkou motoru. Řidiči často hlásí chybové hlášení v palubním počítači, které signalizuje, že systém je dočasně nedostupný. Životnost součástí systému Start-Stop může být dále snížena častými krátkými jízdami nebo extrémními teplotami.
Pro správnou funkci systému Start-Stop je nezbytná systematická kontrola. Citlivé snímače baterie vozu Peugeot 208 vyžadují pravidelné čištění a kalibraci, aby byla zajištěna jejich optimální funkce. Nejprve je třeba změřit napětí akumulátoru - musí být alespoň 12.4 V. U snímače baterie na záporném pólu baterie je třeba zkontrolovat korozi a těsnost spojů. Pokud problémy přetrvávají, je často nutné aktualizovat software řídicí jednotky motoru nebo vyměnit snímač řízení baterie. Preventivní údržba každých 20 000 km může zabránit závažným poruchám a zvýšit spolehlivost systému.
Peugeot 208: Problémy se systémem dotykové obrazovky
Dotyková obrazovka vozu Peugeot 208 již nefunguje správně a vykazuje různé chyby, jako je zamrznutí displeje, nedostatečná reakce na dotyk nebo úplné selhání systému. Tyto závady se vyskytují zejména u modelů z let 2016 a 2017, často již po ujetí 25 000-35 000 km. Závady elektroniky se projevují černými obrazovkami, opožděnými reakcemi nebo neustálým restartováním systému. Přestává fungovat Apple CarPlay a postiženy jsou i další funkce infotainmentu, jako je navigace a rádio. Příznaky mohou být závislé na teplotě a v horkém počasí se zhoršují. Problematické je to zejména proto, že přes displej se ovládají i důležité funkce vozidla, jako je klimatizace.
Pro diagnostiku problémů s dotykovým displejem je nutná odborná prohlídka. Složité infotainment systémy vozu Peugeot 208 vyžadují speciální diagnostické zařízení pro analýzu chyb a často i aktualizaci softwaru, která problém vyřeší. Nejprve je třeba se pokusit o restart systému odpojením 12V baterie na 15 minut. Pokud problémy přetrvávají, je často nutná aktualizace firmwaru, kterou lze provést pouze v servisu. V závažných případech je nutné vyměnit celý modul displeje, což může stát 800-1200 eur. Pravidelné aktualizace softwaru mohou mít preventivní účinek a zlepšit stabilitu systému.
Klimatizační systém vozu Peugeot 208 již dostatečně nechladí nebo zcela selhává, což vede ke značné ztrátě komfortu, zejména v letních měsících. Tyto běžné závady se často projeví po ujetí 30 000-50 000 km, zejména u motorů BlueHDi 100 modelových ročníků 2016 a 2017. Příznaky se pohybují od špatného výkonu chlazení přes teplý vzduch vycházející z trysek až po úplné selhání systému. Obvyklými příčinami jsou vadné kompresory, netěsnosti chladicího systému nebo vadné expanzní ventily. Ventilátor se již nespustí nebo běží pouze na nejnižší stupeň, což naznačuje problémy s motorem ventilátoru nebo sériovým odporem. Ventilace již nefunguje správně a nelze dosáhnout příjemné teploty, i když kompresor pracuje.
Pro správnou funkci klimatizačního systému je nezbytná odborná údržba. Citlivé součásti klimatizace vozu Peugeot 208 vyžadují pravidelnou kontrolu hladiny chladiva a těsnosti systému každých 20 000-30 000 km. Diagnostika začíná kontrolou tlaku chladiva - nízký tlak by se měl pohybovat mezi 1.5-2,5 baru, vysoký tlak mezi 12-18 barů. Kompresor klimatizace by měl být zkontrolován z hlediska mechanického poškození a správné funkce. Úniky lze lokalizovat pomocí UV barviva. Pokud je chladicí výkon špatný, je často nutné vyčistit výparník nebo vyměnit kabinový filtr. Preventivní opatření, jako je pravidelné zapínání i v zimě, mohou prodloužit životnost systému.
Peugeot 208: Problémy s automatickou převodovkou
Automatická převodovka vozu Peugeot 208 špatně řadí nebo vozidlo nenastartuje, což vede ke značným problémům při jízdě. Postiženy jsou zejména modely 1.6 VTi 120, u nichž se tyto závady objevují ve dvou charakteristických vlnách: brzy po 15 000-25 000 km a později po 80 000-100 000 km ujetých kilometrů. Mezi příznaky patří trhavé řazení, zpoždění při rozjezdu nebo úplné odmítnutí řazení. Motor nenastartuje, i když se normálně otáčí, což často ukazuje na problémy s řídicí jednotkou převodovky. Automatická převodovka se může přepnout do nouzového režimu a jet pouze na 3. rychlostní stupeň. Obvyklými příčinami jsou opotřebované spojky, vadné elektromagnetické ventily nebo problémy s elektronikou převodovky. Spolehlivost dále zhoršuje agresivní jízda nebo nedostatečná údržba.
Pro dlouhou životnost automatické převodovky je nezbytná pravidelná údržba. Přesné převodové mechanismy vozu Peugeot 208 vyžadují výměnu oleje se speciálním olejem ATF každých 60 000 km a pravidelnou elektronickou diagnostiku. Teplota převodového oleje by se měla pohybovat mezi 80-90 °C, vyšší hodnoty signalizují problémy. V případě problémů s řazením je nutné nejprve provést diagnostiku závady pomocí OBD skeneru. Obvyklé chybové kódy jsou P0700 (problém s převodovkou) nebo P0720 (snímač výstupních otáček). Hladinu převodového oleje je třeba kontrolovat při zahřátém motoru a běžící převodovce. V případě časných problémů často pomůže aktualizace softwaru řídicí jednotky převodovky, zatímco pozdější poruchy obvykle vyžadují mechanickou opravu.
Recenze - 11
Informace o součástce
Velikost závitu: M16x1,5x12
Rozměr klíče: 8 mm
Hlava šroubu - / Profil matky: Vnitřní čtyřhran
Doplňující výrobek / doplňkové info 2: s těsnicím kroužkem
Elektronické systémy vozu Peugeot 208 vykazují různé poruchy, které výrazně zhoršují bezpečnost a komfort jízdy. Palubní počítač se již nezapíná nebo zobrazuje nesprávné informace, zejména u modelů 2020 s motorem 1.2 PureTech. Okno se již nezvedá, což způsobuje bezpečnostní problémy a často se objevuje po 35 000-45 000 km. Tempomat přestává fungovat a deaktivuje se za jízdy, což může být nebezpečné zejména na dálnicích. Tyto elektronické závady mohou být vyvolány vlhkostí, výkyvy teplot nebo vibracemi. U motorů 1.0 VTi a 1.4 VTi se často objevuje několik elektronických problémů současně, což ukazuje na zásadní problém s elektronikou vozidla. Příznaky se mohou objevovat sporadicky a mohou se zhoršovat za určitých povětrnostních podmínek.
Pro diagnostiku komplexních problémů s elektronikou je nutná systematická kontrola. Síťové řídicí jednotky vozu Peugeot 208 vyžadují k vyřešení problému komplexní analýzu závady pomocí profesionálního diagnostického zařízení a často i aktualizaci softwaru. V první řadě je třeba zkontrolovat všechny pojistky - vadné pojistky jsou často příčinou selhání jednotlivých systémů. Napětí baterie musí být stabilní v rozmezí 12.4-12.8 V, protože kolísání napětí může způsobit problémy s elektronikou. V případě problémů s okny by se měly jednotlivě zkontrolovat motory a spínače elektricky ovládaných oken. Problémy s tempomatem často vyžadují kalibraci snímačů nebo výměnu snímače volantu. Preventivní opatření, jako je pravidelná aktualizace softwaru, mohou zabránit mnoha elektronickým problémům.
Další časté závady vozu Peugeot 208
Na základě zkušeností řidičů vozu Peugeot 208 se vyskytují následující další problémy:
Problémy s rozvodovým řemenem u motorů 1.2 VTi: obvykle se objevují po 80 000-100 000 km, ale při špatné údržbě mohou vést k poškození motoru již po 60 000 km.
Závady katalyzátoru u motorů HDi: Zejména u motorů 1.6 HDi 110 k se tyto problémy objevují po 90 000-120 000 km, často jsou způsobeny usazeninami sazí nebo vadnými vstřikovači.
Problémy s turbodmychadlem u motorů BlueHDi 100: Obvykle se objevují po 100 000-130 000 km a projevují se ztrátou výkonu a modrým kouřem z výfuku.
Závady vstřikovacího čerpadla u motorů 1.6 VTi: Problémy se vstřikovacím čerpadlem: Mohou se objevit po 40 000-60 000 km a vedou k problémům se startováním a nerovnoměrnému chodu motoru.
Ucpání filtru DPF u vznětových motorů: Často se vyskytuje po 50 000-70 000 km při převážně městském provozu.
Netěsnost vodního čerpadla: Zejména u modelů z roku 2014 po 70 000-90 000 km, vede k úbytku chladicí kapaliny a přehřívání.
Peugeot 208: slabé a silné stránky
Silné stránky
Slabé stránky
Kompaktní rozměry pro městský provoz
Často poruchový systém Start-Stop
Dobrá spotřeba paliva
Poruchy dotykového displeje
Moderní bezpečnostní výbava
Klimatizace nechladí
Atraktivní design
Problémy s automatickou převodovkou
Nízké náklady na pojištění
Elektronické závady
Dobré jízdní vlastnosti
Opotřebení rozvodového řemene
Široká nabídka motorů
Závady katalyzátoru
Solidní kvalita konstrukce
Zanášení filtru DPF
Peugeot 208 se ukazuje jako v zásadě povedený kompaktní vůz s moderním designem a dobrou výbavou. Nejčastější problémy se týkají elektronických komponentů a systému Start-Stop, kterým však lze často předejít pravidelnou údržbou a aktualizací softwaru. Zvláště důležitá je preventivní údržba klimatizace a automatické převodovky. Při správné údržbě nabízí Peugeot 208 dobrou spolehlivost a nízké náklady na údržbu, i když pro jeho životnost je rozhodující výběr motoru.
Užitečná videa k danému tématu:
Jak vyměnit stěrače / list stěrače na PEUGEOT 208 1 (CA_,CC_)
Jak vyměnit kabinový filtr na PEUGEOT 208 1 (CA_,CC_)
Jak vyměnit zapalovací svíčky na PEUGEOT 208 1 (CA_,CC_)
AUTODOC Bestsellery: náhradní díly za nízkou cenu
Recenze - 36
Informace o součástce
vnitřní průměr [mm]:
7,50
Tloušťka / síla [mm]:
3,5
Tvar:
O-kroužek
DR.MOTOR AUTOMOTIVE:
Sada tesneni, vstrikovaci tryska