Systém přívodu paliva autodíly

Casti karburatoru
Cidlo polohy skrtici klapky
Filter, palivo-podavaci jednotka
Hrdlo skrtici klapky
Meric mnozstvi / hmotnosti vzduchu
Nářadí pro palivový systém
Nastavovaci prvek, skrtici klapka
Ochranny kryt proti zahrivani, vstrikovaci system
Oprava
Palivova nadrz / prislusenstvi
Palivove cerpadlo
Příruba, karburátor
Regulátor tlaku paliva
Regulator volnobehu
Relé, palivové čerpadlo
Sada na opravy, karburátor
Sada na opravy, vstřikovací tryska
Senzor, palivova nadrz
Snímač, teplota paliva
Snímač, tlak paliva
Snimac hladiny paliva
Těsnění, palivové čerpadlo
Těsnění, palivové potrubí
Těsnění, snímač paliva
Těsnění, vstřikovací čerpadlo
Tesnici krouzek, drzak trysky
Tlak paliva, přívodní palivový systém
Uzaver, palivova nadrz
Veden?- / rozdelovani- / pridelovani paliva
Vetraci ventil, palivova nadrz
Volnobezny regulacni ventil, privod vzduchu
Vstrikovaci cerpadlo / vysokotlake cerpadlo
Vstrikovaci ventil / tryska / drzak trysky / pde
Vstřikovací systém
Vypinaci zarizeni, vstrikovaci system
Zaves, klapka palivove nadrze
Systém přívodu paliva autodíly pro Top výrobců
Systém přívodu paliva náhradní díly – všechny důležité informace o funkci, instalaci, diagnóze a životnosti
Palivový systém auta je vytvořen na uskladnění a filtrování paliva, a také jeho dodávku do válců motoru. Na tomto systému závisí stabilita motoru a jeho výkon.
Design palivového systému
Palivové systémy různých aut se mohou lišit. Jejich hlavním rozdílem je způsob vstřikování paliva. Každé vozidlo má přesto vlastní nádrž na uskladnění paliva, filtr na čištění paliva, čerpadlo pro dodávku paliva do motoru, trubky na dodání a vrácení paliva, a senzory, které monitorují - například - hladinu paliva nebo jiné parametry.
Benzinové motory mají tyto typy vstřikování paliva:
- Jednobodové vstřikování paliva (SPI). Jeden vstřikovač dodává paliva do sacího sběrného potrubí, ve kterém se tvoří směs vzduchu a paliva.
- Vícebodové vstřikování paliva (MPI). Každý válec má vlastní vstřikovač; potrubí dodávající palivo je rozděleno pomocí speciálního palivového rozdělovače.
- Přímé vstřikování paliva. Obsahuje vysokotlaké trubky s dalším čerpadlem, a palivovou rozdělovací lištu. Palivo je dodáváno přímo do spalovacích komor pod vysokým tlakem.
- Kombinované vstřikování paliva. Tyto palivové systémy jsou vybaveny palivovými rozdělovacími lištami s vysokým a nízkým tlakem. Vysokotlaké vstřikovače paliva jsou instalovány do spalovacích komor, a nízkotlaké - do vstupního sběrného potrubí. Podle režimu provozu motoru řídící jednotka zvolí způsob dodávání paliva.
V dieselových vozidlech jsou nejběžnější tyto systémy vstřikování paliva:
- Vysokotlaké palivové čerpadlo. Palivo je dodáváno do vstřikovačů pomocí vysokotlakého čerpadla.
- Jednotkové vstřikovače. Zaručují rozvrstvené vstřikování paliva přímo do spalovacích komor Tyto součástky jsou poháněny vačkovou hřídelí.
- Systém Common Rail. Obsahuje rozdělovací lištu a vysokotlaké palivové čerpadlo. Vstřikovače jsou instalovány do spalovacích komor, a jsou spojeny s rozdělovací lištou a vysokotlakým potrubím.
Tipy k provozu
- Palivo tankujte na spolehlivých čerpacích stanicích. Zabráníte tak vzniku koroze a usazenin v palivovém systému, a také zašpinění komponentů.
- Včas vyměňte palivový filtr. Pokud je průtoková kapacita filtru omezena, všechny komponenty palivového systému jsou vystaveny silné zátěži.
- Palivovou nádrž udržujte alespoň do poloviny plnou. Platí to hlavně v zimě. Jinak by se v nádrži mohla vytvořit kondenzace, která způsobí problém se startováním motoru. Někdy se v nádrži začne tvořit rez.
- Každých 6 měsíců přidejte do palivové nádrže speciální aditivum k odstranění vlhkosti. Je to výborné preventivní opatření, které pomůže prodloužit životnost systému součástek.
- Pravidelně čistěte vstřikovače. Někdy můžete použít speciální aditivum. Účinnější ovšem je, když si toto vyčištění necháte provést v autoservisu.
Příznaky selhání
Obtíže při startování motoru a snížení výkonu motoru mohou být způsobeny nízkým výkonem palivového čerpadla. Selhání motoru ve všech režimech je příznakem ucpaného filtru. Stejné příznaky lze vidět, když je zdeformovaná zpětná trubka - tento problém je spojen i se zvýšenou spotřebou paliva. Zápach benzínu, barevné louže pod autem po parkování, a výrazné zvýšení spotřeby paliva jsou příznaky úniku z palivového systému. Ucpané vstřikovače mohou vést k vynechávání válců, neobvyklým zvukům, a trhání auta při jeho pohybu.
Příčiny selhání
Problémy se většinou objeví vlivem nekvalitního nebo kontaminovaného paliva. Obsahuje částice, které ucpou filtr a jiné součástky systému. Výsledkem je, že se může poškodit čerpadlo. Voda je také škodlivá, zejména pro dieselové motory: součástky palivového systému jsou vyrobeny z materiálů náchylných na korozi. Může se tím způsobit zablokování pohyblivých dílů. Kromě toho se může narušit průtoková kapacita vstřikovačů a regulátoru tlaku.
Autodoc.cz: pouze kvalitní produkty pro automobily
V našem online obchodě si vždy můžete koupit kvalitní součástky palivového systému pro vaše auto. Produkty nabízíme za dostupné ceny. Kromě toho máte možnost ušetřit na doručení.
Jsem měl stejné čerpadlo nainstalované ve voze ... :-)