Škoda Superb: problémy
- Problémy s klimatizací: mohou se objevit již po 50-70 000 km, často kvůli netěsnosti nebo poruše kompresoru.
- Poruchy elektrického ovládání oken: vyskytují se často již po 80-100 000 km, zejména u zadních dveří.
- Poruchy centrálního zamykání: Tyto poruchy se mohou objevit již po 60 000 km, často v důsledku vadných dveřních zámků nebo řídicích jednotek.
- Problémy s turbodmychadlem u vznětových motorů: Tyto problémy se obvykle objevují po 120-150 000 km.
- Vadné lambda sondy: Zejména u benzinových motorů mohou vést k poruchám již po 80 000 km.
Problémy s vozem Škoda Superb: Benzínový motor
Problémy s motory Škoda Superb 1.4 TSI a 1.5 TSI (EA211)
Motor 1,5 l TSI, který byl uveden na trh od roku 2015, může u modelů s manuální převodovkou způsobovat trhavé efekty při rozjezdu. K tomu často dochází při nízkém počtu najetých kilometrů 20-30 000 km.
Problém může v mnoha případech vyřešit aktualizace softwaru řídicí jednotky motoru. Pro prodloužení životnosti motoru je také důležitá pravidelná výměna oleje.
Problémy s motory Škoda Superb 1.8 TSI a 2.0 TSI (EA888)
Rozvodový řetěz u motorů TSI se může roztáhnout, což může způsobit chrastivý zvuk při studeném startu. Tento problém se často vyskytuje mezi 100 000 a 150 000 km.
Preventivní výměna rozvodového řetězu a napínacího systému přibližně při 100 000 km může zabránit následným nákladným škodám. Důležitá je také pravidelná výměna oleje.
Motor 2.0 TSI s výkonem 280 k má tendenci ke zvýšené spotřebě oleje. Pravidelně kontrolujte hladinu oleje a v případě potřeby jej doplňujte. Vzhledem ke konstrukci nelze vysokou spotřebu zcela eliminovat.
Problémy s vozem Škoda Superb: Diesel
1.6 TDI a 2.0 TDI (common rail)
Problémy se systémem AdBlue se mohou vyskytnout u motorů TDI 2,0 l o výkonu 150 k a 190 k vyrobených v letech 2009 až 2018. Typickými komplikacemi jsou ucpané vstřikovače nebo poruchy čerpadla, které se obvykle objevují mezi 80 000 a 120 000 km.
Pravidelné čištění systému AdBlue a používání kvalitního AdBlue může těmto potížím předejít. V případě poruch je nutné vyměnit postižené součásti, jako jsou vstřikovače nebo čerpadla.
1.9 TDI a 2.0 TDI (systém čerpadlo-tryska)
U motoru 1.9 TDI s kódem motoru BLS může dojít k poškození ojničních ložisek. U motoru 2.0 TDI se mohou vyskytnout problémy s prvky systému čerpadlo-tryska.
Pravidelná údržba a výměna oleje mohou pomoci tyto potíže minimalizovat. Pokud se vyskytnou, je nutné postižené součásti vyměnit.
Obecné problémy se vznětovými motory
Nánosy sazí na vstřikovačích a v EGR ventilu mohou vést k nákladným opravám.
Preventivní používání aditiv na čištění vstřikovačů, přidávaných pravidelně při každém tankování, může pomoci těmto problémům předejít nebo je alespoň oddálit.
Je důležité si uvědomit, že ne u každého vozidla se vyskytnou všechny tyto komplikace a že pravidelným servisem lze mnoha z nich předejít nebo je minimalizovat. Při koupi ojetého vozu Škoda Superb se však vyplatí o těchto možných problémech vědět a nechat vozidlo důkladně zkontrolovat.
Problémy s vozidlem Škoda Superb: rozvodový řetěz
Rozvodový řetěz u motorů TSI, zejména u modelů z let 2011-2015, se může roztahovat, což způsobuje chrastění při studených startech. Tento problém se často vyskytuje mezi 100 000 a 150 000 km. Doporučuje se preventivní výměna rozvodového řetězu.
Řešení: Preventivní výměna rozvodového řetězu a napínacího systému přibližně při 100 000 km může zabránit nákladným následným škodám. Důležitá je také pravidelná výměna oleje.
Problémy s převodovkou Škoda Superb DSG
Sedmistupňová převodovka DSG, používaná od roku 2009, může mít občas potíže s trhavým řazením nebo opožděným rozjezdem. Tyto komplikace se často objevují mezi 50 000 a 100 000 km. Pomoci může aktualizace softwaru nebo výměna oleje.
Často může pomoci také aktualizace softwaru řídicí jednotky převodovky. Důležitá je také výměna převodové kapaliny a filtrů podle doporučení výrobce.
Problémy s vozem Škoda Superb: automatická převodovka
U modelů se šestistupňovou automatickou převodovkou, zejména u vozidel z let 2013 až 2018, se mohou přibližně od 120 000 km vyskytovat chyby v řídicí jednotce převodovky, které mohou mít za následek obtížné řazení.
Tento problém lze často odstranit aktualizací softwaru řídicí jednotky převodovky. V některých případech může být také nutná výměna řídicí jednotky nebo mechatroniky.
Problémy s vozem Škoda Superb: tlačítko Start
Startovací tlačítko, které je instalováno od roku 2015, může občas selhat, což znemožní nastartování motoru. Tento problém se může objevit poměrně brzy, často během prvních 50 000 km.
Ve většině případů je nutné startovací tlačítko vyměnit. Doporučuje se také důkladná diagnostika ve specializovaném servisu.
Problémy s vozem Škoda Superb: elektrické zadní dveře
Elektrické zadní dveře u modelů kombi, které jsou k dispozici od roku 2009, mohou trpět občasnými poruchami snímačů nebo otevíracího mechanismu. Tyto problémy se často vyskytují mezi 50 000 a 100 000 km.
V závislosti na příčině může být nutné seřízení nebo výměna snímačů nebo celého otevíracího mechanismu. Doporučujeme provést diagnostiku ve specializovaném servisu.
Problémy s vozem Škoda Superb: vzduchové odpružení
U příplatkového vzduchového odpružení, které je k dispozici od roku 2015, se mohou objevit problémy s netěsností nebo kompresorem, často mezi 80 000 a 120 000 km.
Netěsnící vzduchové pružiny nebo vadný kompresor je nutné vyměnit. Pravidelná kontrola systému může pomoci odhalit závady v rané fázi.
Problémy s vozem Škoda Superb: Brzdy
Předčasné opotřebení předních brzdových kotoučů a destiček není neobvyklé, často již po 30 000 až 50 000 km.
Důležitá je pravidelná kontrola a včasná výměna brzdových kotoučů a destiček. Použití kvalitních brzdových komponentů může prodloužit životnost.
Problémy s vozem Škoda Superb: panoramatická střecha
Příplatková panoramatická střecha, která je nabízena od roku 2009, může mít tendenci zatékat nebo problémy s otevíracím mechanismem, často již během prvních 50 000 km.
Netěsnosti lze často vyřešit vyčištěním a promazáním těsnění. Pokud se vyskytnou problémy s otevíracím mechanismem, je třeba opravit nebo vyměnit dotčené součásti.
Problémy s vozem Škoda Superb: 4x4 (pohon všech kol)
U pohonu všech kol (4x4), který je k dispozici jako volitelná výbava od roku 2009, se mohou občas vyskytnout problémy se spojkou Haldex, které mohou vést ke ztrátě výkonu. Tyto závady se obvykle objevují po ujetí 100 000 km.
Může být nutná výměna spojky Haldex nebo řídicí jednotky. Proto je důležitá pravidelná výměna oleje v systému pohonu všech kol podle pokynů výrobce.
Problémy s vozem Škoda Superb: hybridní pohon
U plug-in hybridních modelů (od roku 2020) se mohou vyskytnout problémy s výkonem a kapacitou baterie. Nezřídka se stává, že kapacita klesá rychleji, než se očekávalo, často již během prvních 50 000 km. Uvidíme, jak se budou tyto modely vyvíjet v období do roku 2024.
Pravidelné kontroly baterie a úpravy nabíjecích cyklů mohou pomoci prodloužit její životnost. V některých případech může být nutná výměna baterie nebo jednotlivých článků.
Je důležité si uvědomit, že ne u každého vozidla se všechny tyto komplikace vyskytnou a že pravidelnou údržbou lze mnoha z nich předejít nebo je minimalizovat. Při koupi ojetého vozidla Škoda Superb byste však měli o těchto možných problémech vědět a nechat si vozidlo důkladně zkontrolovat.
Další běžné závady vozu Škoda Superb:
Na základě zkušeností řidičů vozů Škoda Superb uvádíme přehled dalších možných problémů:
- Netěsnosti chladiče: často se objevují po ujetí 100-120 000 km, zejména u starších modelů.
- Poruchy elektrického posilovače řízení: Tyto problémy se mohou objevit po 90 000 km, často kvůli vadným snímačům.
- Poruchy parkovacího asistenta: K nim dochází obvykle po 70-90 000 km, často kvůli vadným snímačům.
- Problémy se startérem: Mohou se vyskytnout po 100 000 km, zejména při častých jízdách na krátké vzdálenosti.
- Netěsnost těsnění zadních dveří: Často se vyskytují již po 50-70 000 km, zejména u vozů kombi.
Tyto komplikace nelze očekávat u každého vozidla, ale v některých případech se mohou vyskytnout. Pravidelná údržba a dodržování servisních intervalů pomůže mnohé z těchto závad včas odhalit a odstranit.