BMW řady 1: problémy a běžné závady
- Problémy se systémem start-stop: Tyto problémy se mohou objevit již při 20 000-30 000 km.
- Vadné vodní čerpadlo: To může způsobit problémy již od 80 000-100 000 km.
- Poruchy elektrického ovládání oken: Problémy se často objevují po 60 000-80 000 km.
- Problémy s klimatizačním systémem: Mohou se objevit již při 40 000-60 000 km.
- Poruchy LED světlometů: Jednotlivé LED segmenty mohou selhat již po 50 000-70 000 km.
- Problémy se systémem keyless go: Problémy se systémem keyless go: Poruchy: mohou se vyskytnout již po 40 000-60 000 km.
BMW řady 1: Problémy s rozvodovým řetězem
Častým problémem u benzinových motorů řady N45 a N46 (116i, 118i, 120i) je prodloužení rozvodového řetězu, které může v nejhorším případě vést k vážnému poškození motoru. Mezi typické příznaky závady patří chrastění při studeném startu, nejistý chod motoru a znatelná ztráta výkonu. Toto slabé místo se týká především modelů z let výroby 2004 až 2007 (E87). Jako preventivní opatření se doporučuje vyměnit rozvodový řetěz včetně napínáku řetězu a vodicí lišty přibližně při 100 000 km.
BMW řady 1: problémy s turbodmychadlem
U tříválcových motorů (116i, 118i) řady F20 (od roku 2011) může problémy způsobovat turbodmychadlo. Potíže se obvykle objevují mezi 60 000 a 100 000 km. Běžné závady se projevují ztrátou výkonu a zvýšenou spotřebou oleje. Pro prodloužení životnosti turbodmychadla se doporučuje pravidelná výměna oleje a používání kvalitních olejů.
BMW řady 1: Slabé stránky vznětových motorů
U vznětových motorů řady N47 (116d, 118d, 120d) (od roku 2007) se mohou vyskytnout různé problémy. Závady se často týkají systému recirkulace výfukových plynů a ucpaných vstřikovačů. Aby se těmto problémům předešlo, doporučuje se pravidelné čištění a používání kvalitního paliva. Pokud se závada vyskytne, je obvykle nutné postižené součásti vyměnit.
BMW řady 1: Problémy s automatickou převodovkou
U šestistupňové automatické převodovky (116i, 118i, 120i) může někdy docházet k trhavému řazení nebo opožděnému rozjezdu. Tyto problémy se často objevují mezi 50 000 a 100 000 km. Často může pomoci aktualizace softwaru řídicí jednotky převodovky.
BMW řady 1: Problémy se zadním diferenciálem
U modelů s pohonem zadních kol (všechny kromě 120d xDrive) může docházet k úbytku oleje v zadním diferenciálu. K tomu obvykle dochází po ujetí 100 000 km. Důležitá je pravidelná kontrola hladiny oleje a včasná výměna těsnění.
BMW řady 1: Problémy se střechou kabrioletu
U měkké střechy kabrioletu řady 1 (E88, 2008-2013) se mohou občas vyskytnout mechanické problémy nebo netěsnost. Pravidelná péče a impregnace střechy kabrioletu spolu s každoroční kontrolou mechaniky mohou problémům předejít.
BMW řady 1: Problémy s korozí
Na podbězích zadních kol a víku zavazadlového prostoru se může tvořit rez, zejména u modelů vyrobených v letech 2005-2010. Pravidelná kontrola a péče o lak, stejně jako včasná oprava odštěpků kamínků, mohou účinně zabránit tvorbě rzi.
BMW řady 1: Problémy se zapalovacími cívkami
U modelů z let výroby 2006 až 2010 (E87, E81, E82, E88) může dojít k poruše zapalovacích cívek, což vede k nesprávnému zapalování a nerovnoměrnému chodu motoru. BMW zahájilo svolávací akci pro postižené vozy s cílem vyměnit zapalovací cívky.
BMW řady 1: Problémy s elektrickým regulátorem oken
Elektrické ovládání oken, zejména u zadních dveří, může časem selhat. Obvykle k tomu dochází mezi 60 000 a 100 000 km. Pravidelné mazání mechanismu a výměna opotřebovaných dílů může prodloužit životnost.
Další časté závady BMW řady 1:
Na základě zkušeností řidičů BMW řady 1 zde uvádíme přehled dalších možných problémů:
- Netěsnosti v systému ostřikovačů zadních oken: Závady se zde často objevují mezi 50 000-70 000 najetými kilometry.
- Vadné parkovací senzory: Ty mohou selhat nebo vydávat chybová hlášení již při 30 000-50 000 km.
- Problémy s elektrickými zadními dveřmi (pokud jsou k dispozici): Mohou se objevit již při 40 000-60 000 km.
- Opotřebení brzdových kotoučů a destiček: často již po 30 000-50 000 km, zejména při sportovním stylu jízdy.
Je důležité si uvědomit, že ne u každého vozidla se vyskytnou všechny tyto komplikace a že pravidelnou údržbou lze mnoha z nich předejít nebo je minimalizovat. Při koupi ojetého BMW řady 1 byste si však měli být těchto potenciálních problémů vědomi a nechat vozidlo důkladně zkontrolovat.