Plus
Vyzkoušejte prémiový účet
0   Položek
#
0,00 CZK
Váš košík je prázdný

Runflat pneus

Vyhledávání pneumatik podle velikosti
Vyberte si správnou velikost Pneu
205 / 55 R15
Sezóna
Všechny
Hledat

Pneumatiky RunFlat: vlastnosti, druhy a výrobci

Ani zkušený, ani nový řidič se nedokáže vyhnout prasknutí pneumatiky. Prasklá pneumatika může být velkým problémem, protože jízda s prázdnou pneumatikou není povolena. Pokud nemáte k dispozici rezervní kolo nebo speciální opravný set na pneumatiky, nebo pokud se vám náhodou najednou propíchli dvě pneumatiky, potřebné bude zavolat odtahovou službu. Situace, kdy pneumatika praskne ve vysoké rychlosti, je ještě nebezpečnější: můžete ztratit kontrolu nad vozidlem. RunFlat pneumatiky vám pomohou vyhnout se těmto problémům. V tomto článku vám řekneme něco o těchto produktech, jejich výhodách a nevýhodách.

Co je to RunFlat: konstrukce, historie a označení

RunFlat technologie je zaměřena na minimalizaci rizika autonehody a umožnění řidiči pohodlně se dostat do autoservisu. Pokud používáte tyto pneumatiky, v autě nemusíte převážet rezervu a ušetříte tak místo a zlepší se i spotřeba paliva.

Vývoj bezpečných pneumatik chráněných před prasknutím se začal již v 30. letech 20. století. Společnost Michelin se v této oblasti stala průkopníkem. V roce 1934 světu představila první samo-podpůrnou pneumatiku se speciálním pěnovým lemováním uvnitř, které snášelo zátěž v případě prasknutí. Nápad vytvořit pneumatiky odolné vůči prasknutí si následně převzali společnosti Chrysler, Goodyear, Dunlop, a jiní výrobci.

Dnes jsou RunFlat pneumatiky v nabídce sortimentů všech hlavních výrobců. Tyto pneumatiky jsou označovány rozdílně, jako například:

  • Dunlop - DSST.
  • Pirelli, Bridgestone, Firestone - RFT.
  • Nokian - RFT a RF.
  • Yokohama - RF a ZPS.
  • Continental - SSR a CSR.
  • Michelin - ZP.
  • Goodyear - ROF a EMT.
  • BF Goodrich - SSS.
  • Kumho - XRP.
  • Toyo - TRF.

Druhy pneumatik RunFlat, jejich výhody a nevýhody

  • Samo-těsnící. Uvnitř mají vrstvu těsnícího materiálu, který utěsní prasklinu. Tyto pneumatiky jsou asi o 10-20% dražší než běžné pneumatiky. Mohou se instalovat na auta, které nemají systém monitorování tlaku v pneumatikách. Tyto pneumatiky lze po prasknutí opravit. Nejsou však schopny udržet si tlak v případě velkých řezů nebo prasknutí bočnice. Účinnost samo-těsnění se během zimní sezóny snižuje.
  • Se zesílenými bočnicemi. Bočnice jsou složeny z několika speciálních kordových a gumových vrstev. V případě prasknutí tyto vrstvy přeberou veškerou zátěž. Tyto pneumatiky jsou velmi silné a odolné vůči opotřebení. Jejich cena je asi 1,5-2 krát vyšší než cena běžných pneumatik. Tyto pneumatiky se instalují na běžný ráfek kola a po prasknutí s nimi můžete projít asi 80 km. Rychlost auta by v tomto případě neměla být vyšší než 80 km/h. Kromě toho jsou tyto pneumatiky asi o 20-40% těžší než běžné pneumatiky. Většinou je nelze opravit.
  • S podpůrnou obručí. Speciální plastová nebo kovová obruč je připevněna k ráfku kola a v případě ztráty tlaku dokáže udržet hmotnost vozidla. Tyto pneumatiky jsou vhodné k použití do rychlosti 320 km. Nelimitují rychlost vozidla ani po prasknutí. Často se instalují na obrněná vozidla, jako například na oficiální státní auta. Jsou drahé. Jejich používání vyžaduje instalaci speciálních ráfků kol. Tyto pneumatiky se mohou instalovat pouze v specializovaných autoservisech. Jejich používáním se snižuje pohodlnost jízdy.

Pro koho budou pneumatiky RunFlat dobrou volbou?

Ne každý řidič ocení výhody těchto pneumatik. Pokud je pro vás top prioritou pohodlí a dynamika, měli byste raději používat běžné pneumatiky. Pokud si však ceníte praktičnost a spolehlivost, často jezdíte v terénu nebo na dlouhé trasy, tento druh pneumatik vám skutečně pomůže.

Bestsellery

Přejít na výběr pneumatik prémiových značek